weer wat libellen

Gestart door Folkert Jan, juli 25, 2009, 14:32:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

Folkert Jan

kloppen mijn determinaties?

1 - watersnuffel
2 - watersnuffel
3 - zwarte heidelibel
`


1



2



3


"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Taka

1. breedscheenjuffer. In Nederland is er alleen de blauwe breedscheenjuffer. In de andere (zuid-europese) soorten heb ik me nooit verdiept.
2. watersnuffel
3. een vrouw beekjuffer. Bosbeekjuffer?
(Sybe)

Folkert Jan

foto's genomen in de noord-oost frankrijk (vogezen)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

hmm jammer dat mijn topic verplaatst is.

ik snap het aan de ene kant wel, maar aan de andere kant bekijken en reageren er nu veel minder mensen op mijn topic.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Anne Hueber †

Citaat van: rnbflavour op juli 25, 2009, 19:44:01 PM
hmm jammer dat mijn topic verplaatst is.

ik snap het aan de ene kant wel, maar aan de andere kant bekijken en reageren er nu veel minder mensen op mijn topic.

Het hoort toch thuis in dit subboard. Zo is het ook overzichtelijker. Ik denk, dat er genoeg mensen je topic zullen bekijken.

Folkert Jan

Citaat van: Anne Hueber op juli 25, 2009, 19:51:36 PM
Citaat van: rnbflavour op juli 25, 2009, 19:44:01 PM
hmm jammer dat mijn topic verplaatst is.

ik snap het aan de ene kant wel, maar aan de andere kant bekijken en reageren er nu veel minder mensen op mijn topic.

Het hoort toch thuis in dit subboard. Zo is het ook overzichtelijker. Ik denk, dat er genoeg mensen je topic zullen bekijken.


wat denk jij van die breedscheenjuffer dan?
die andere 2 ben ik nu uit.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Anne Hueber †

Ben niet zo met die buitenlandse libellen bezig :blink: Gokje: ik denk, dat het gewoon de Blauwe breedscheenjuffer is (met name door de hoeveelheid zwart op de schenen)

Weia

Blauwe breedscheen is de enige die daar voorkomt.
De beekjuffer vind ik een beetje raar, en moeilijk te beoordelen.
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

Folkert Jan

Citaat van: atalanta op juli 25, 2009, 20:45:44 PM
Blauwe breedscheen is de enige die daar voorkomt.
De beekjuffer vind ik een beetje raar, en moeilijk te beoordelen.

in mijn andere topic staat een betere foto en daar kwamen ze ook op bosbeekjuffer (waarvan ik hier al wel mannetjes heb gezien.

bedankt voor de breedscheen determinatie
zal hem invullen
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013