Welke spin is dit?

Gestart door Huib van Veen, juli 01, 2009, 20:55:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

Huib van Veen

In Belgiƫ in Hohn vond ik deze spin. De foto's zijn helaas onscherp, maar ik hoop dat iemand er toch nog wat van kan maken. Hij is ongeveer 15 mm in de lengte. Is het misschien een nauwe verwant van de gewone mijnspin? Daar moest ik namelijk aan denken. Alvast bedankt.

MVG, Huib

spinnenvrouw

Kun je je nog kenmerken herinneren? Was er een web? Kon je de spintepels als een staartje zien uitsteken? Kon hij tegen glas oplopen of gleed hij daar op weg?
Jacomijn Prinsen

Huib van Veen



Ik heb geen web gezien, maar ik vond hem dan ook op iemand zijn rug. Ik heb hem niet tegen een glad oppervlak laten lopen, dus ik weet niet of hij dat kon. Het is al een tijd geleden, maar volgens mij waren de spintepels als een klein uitstekend puntje zichtbaar. Ik had helaas weinig tijd om hem goed te bekijken, want ik liep al ver achterop met de excursie ik heb dus geen aanvullende informatie, behalve dan dat ik hem in een natuurgebied in Hohn gevonden heb. Dit ligt in Belgie recht onder Limurg.

spinnenvrouw

Ik dacht aan een Coelotes, maar die kom ik zo zelden tegen dat ik hem niet zonder binoc wil determineren. Maar die uitstekende spintepels spreken het niet tegen.
Jacomijn Prinsen