nachtvlinderlamp

Gestart door ratje, juli 01, 2009, 20:48:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

ratje

Een vraag. Al een hele tijd wil ik een vlinderval/lamp kopen. Mijn beurs is echt erg smal, wat kan ik dan het beste doen.  :huh: Ik kan veel zelf maar technisch (stroom etc) Kan ik absoluut niet. Abacadabra voor mij.  :rolleyes:


Gerard Troost

Om op je vraag antwoord te geven, koop ergens zo'n kwikdamplamp (kan bijv bij vermandel), en begin daar eens mee. Als je er een koopt waar geen voorschakelaar voor nodig is kun je hem gewoon in bijvoorbeeld een looplamp / of een oude bureaulamp draaien. en hem voor een laken (aan de waslijn) in je tuin zetten. Je kunt er dan later zelf eventueel een val rond om heen bouwen (er zijn zat bouwvoorbeelden te vinden van skinnervallen op internet
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

wj_emsens

Ikzelf heb pas een ML-lamp (160 Watt) gekocht (van Vermandel). Kost met verzendkosten iets minder dan 30 euro en ik ben erg tevreden over het resultaat. Deze lamp heeft niets nodig van transformer e.d., dus idd gewoon ergens indraaien.
Willem-Jan Emsens

Tim de Boer

Ik heb vorige week ook een Ml160 lamp gekocht voor het bedrag van........... 9 euro en 10 cent inc btw. dit was zonder verzendkosten maar omdat ik hem opgehaald heb. Lijkt me een stuk betere deal. Hij doet het prima overigens en er komen veel beesten op. de dealer is : www.firstlight.nl
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

ratje

Hallo Allen,
bedankt voor jullie reactie.  :duim: hier kan ik wat mee. Ik ga het eens met een Ml160 lamp  proberen. Als ik het dan goed begrijp kan ik die gewoon in een vitting draaien.

ratje

Eindelijk, mijn opstelling gemaakt dmv een plankjesconstructie die ik gezaagd heb en op mijn statief kon fiksen. Gat en fitting erin. Lampje aan, hoera  ;D

Gisterenavond ongeveer 2,5 uur in een nieuwbouwwijk met lantaarn in het pad een poging gewaagd en ongeveer 30-35 soorten geland op het laken. Niet al te veel misschien maar ik ben er blij mee. Maar ja nu de namen nog. Ik hoop dat ik weer een beroep op jullie mag doen. :rolleye: :rolleye:

4403-kleine groenuil
4402- een spanner denk ik maar het lukt me niet de juiste te vinden.
4404- gamma-uil?
4405-spaansgroene zomervlinder??
4439- geeen idee, is deze welrkeloijk zo grooen of kan dit alg zijn?? ;D
4444-is dit een huismoeder of een piramidevlinder?

ratje

de verlichting

frankvb

de laatste lijkt me ook een gamma uiltje, die erboven de meldevlinder, inderdaad flink groen. 4402 zou wel eens een van de spikkelspannerd kunnen zijn.
Frank

ratje

Citaat van: frankvb op juli 16, 2009, 17:39:43 PM
de laatste lijkt me ook een gamma uiltje, die erboven de meldevlinder, inderdaad flink groen. 4402 zou wel eens een van de spikkelspannerd kunnen zijn.

dank je Frank, de meldevlinder in het boek opgezocht en ik zou deze nooit herkend hebben van de foto's. Bedankt :duim:

Elachista

Citeerkoop ergens zo'n kwikdamplamp (kan bijv bij vermandel),

Helaas zijn ze hier inderdaad de helft duurder, ik betaal er nota bene 16 euro voor (incl verzend) en bij bovenstaand adres ben je 27,50 kwijt excl verzend.
Ik heb het dan over de ML 250.
Groet,
Tymo


Eddy2

4402: taxusspikkelspanner
4405: correct
mvg
Eddy