ff een paar weken Polen

Gestart door Anne Hueber †, juni 08, 2009, 12:02:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Anne Hueber †



Ga morgen alvast naar Groningen en dan gaan we woensdag tot 25 juni naar Polen om libellen te kijken. Ik hoop daar een paar bijzondere soorten te zien zoals: Witpuntoeverlibel, Tweevlek, Gewone bronlibel, Kleine tanglibel en Dwergjuffer. Allemaal soorten, die ik nog nooit gezien heb. En op 1 dag alle 5 Witsnuitjes is natuurlijk ook niet verkeerd! Jullie zullen me vast wel heeeel erg gaan missen ;) ;D

Platbuik

Leuk, hoor. Veel plezier en libellen  :blink:
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

Jeroen Nagtegaal

Neem je ook wat mee terug? In elk geval veel plezier en succes,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ted van der Knaap

..nou, als ik hier zie: http://www.weersvoorspelling.nl/site/weer_polen/krakau.html kun je je truien wel thuislaten!

Veel plezier en véél nieuwe soorten.
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Rien.hanssen

Prettige vakantie en goede jacht ......

groet

frankneijts

Fijne vakantie Anne en succes met de nieuwe soorten (en andere natuurlijk)!
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Goyatlah

Citaat van: Ted van der Knaap op juni 08, 2009, 12:37:30 PM
..nou, als ik hier zie: http://www.weersvoorspelling.nl/site/weer_polen/krakau.html kun je je truien wel thuislaten!

Veel plezier en véél nieuwe soorten.

Mooi !!!
Begint hier nu ook wat beter te worden.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Bertusvr

ja mensen veel plezier, en mooie foto's mee terug he voor de achterblijvers.  Veel succes.  :duim:

Gert Veurink

 Goed oefenen, kun je die tweevlek straks mooi in NL vinden ;)
Jullie weten hoe ik over vangen en faunavervalsing denk, maarre een paar van die dwergjuffertjes mee terugnemen voor in het Wooldse veen, is dat wat? ;)
Nee flauwekul, succes! en maak er wat moois van daar!
groet!
Gert Veurink




ronald

veel succes en plezier gewenst, het is een mooie tijd nu er van alles vliegt, dat moet wel haast leuk worden.

wij houden hier wel in de gaten waar de sierlijke witsnuiten dit jaar opduiken hoor, daarover hoeven jullie geen zorgen te maken ;)
groeten, Ronald van Seijen

Anne Hueber †

ff een tussenberichtje: Nog niet veel gezien, het regent en waait hard hier in Polen. Maar gister toch maar een net uitgeslopen mannetje Kleine tanglibel gezien met het huidje er nog naast. Dat was echt gewekdig ;D ;D ;D

nick w

Gaaf, Anne. Hoopte al dat je gelegenheid zou hebben om wat te melden. Hoop dat het weer gauw verbetert, we verwachten natuurlijk heel wat moois van jullie te zien te krijgen  ;D

Groet,
Nick W

Anne Hueber †

Zitten nu in een Motel vlakbij het Drawiensky (of zoiets) Nationaalpark en hebben ons vandaag suf gezocht naar Tweevlek en Dwergjuffer, Albifrons en Caudalis, helaas niet gevonden, maar gaan het morgen weer proberen. En dan reizen we door naar het moerasgebied in Oost Polen. Kan nu in dit gemoedelijke familie-motel gewoon internet gebruiken, maar weet niet, of dat nog een keer lukt.

Anne Hueber †

Niet te geloven: zetten we de auto bij een meer op een parkeerplaats in het zand, stappen uit en Kleine tanglibel (8 stuks) en Beekoeverlibel (10 stuks) vliegen je om de oren. En even verderop langs de oever van het meer zagen we 10 Zuidelijke keizerlibel. Maar helaas nog steeds geen Dwergjuffer, Tweevlek of Witsnuitjes. Maar wat niet is kan natuurlijk nog komen!   

Jeroen Nagtegaal

KLinkt niet verkeerd! En wij maar zitten in de regen...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Bertusvr

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 15, 2009, 22:45:17 PM
KLinkt niet verkeerd! En wij maar zitten in de regen...

hier boven de rivieren was het lekker vandaag hoor  ;D

JohanvantBosch

Citaat van: Bertusvr op juni 15, 2009, 22:46:26 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 15, 2009, 22:45:17 PM
KLinkt niet verkeerd! En wij maar zitten in de regen...

hier boven de rivieren was het lekker vandaag hoor  ;D
En gistermiddag was 't heerlijk zonnig aan het strand  :angel: ;D

Weia

Citaat van: JohanvantBosch op juni 15, 2009, 22:47:43 PM
En gistermiddag was 't heerlijk zonnig aan het strand  :angel: ;D
Gistermiddag zag ik in de regen allemaal speertjes. En ik zag ze vliegen. Ehh, we wierpen ze, wat een prutweer.
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

nick w

Hoi Anne, nog nieuws?

Groet,
Nick W

Anne Hueber †

Nou, niet echt. Het weer zat vandaag niet mee, veel wind en weinig zon. Er moet in deze omgeving hoogveen zitten, maar we hebben het niet kunnen vinden. We rijden morgen richting zuiden naar de grote rivieren en dan naar de bergbeekjes. Ik weet niet, of ik na morgen nog makkelijk toegang heb tot internet. Als het lukt meld ik me wel weer met hopelijk mooie soorten.

Gert Veurink

Gaat lukken Anne, veel succes!
groet!
Gert Veurink




Anne Hueber †

Weer terug van weggeweest. Het viel toch wel een beetje tegen, had toch gehoopt meer soorten te zien. Het weer zat niet mee, vaak te veel wind of te weinig zon. Geen enkel hoogveengebiedje kunnen vinden, waren verdwenen, waar ze hadden moeten zijn. De wegen en bewegwijzering waren vaak slecht en de toegankelijkheid van de gebieden was ook niet optimaal. Zijn ook 2 dagen in Tsjechie in het Tatragebergte geweest, prachtig landschap en Polen is ook heel divers. Helaas geen Tweevlek en Dwergjuffer, maar naast de gebruikelijke soorten toch wel veel Kleine tanglibel, Beekoeverlibel en Zuidelijke keizer. Een paar Gaffellibel, 1 vrouwtje Oostelijke witsnuit en 1 mannetje Gewone bronlibel. Heb ook een huidje van Gaffellibel en Zuidelijke keizer. Nu eerst even bijkomen en eens kijken, wat er zoal in 'mijn' gebiedjes vliegt.

Weia

Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

marcel123

Citaat van: Anne Hueber op juni 25, 2009, 11:04:38 AM
Geen enkel hoogveengebiedje kunnen vinden
Jammer, misschien de volgende keer iets oostelijker, naar een Baltische staat als Estland of Letland?

Gert Veurink

Citaat van: Anne Hueber op juni 25, 2009, 11:04:38 AM
Nu eerst even bijkomen en eens kijken, wat er zoal in 'mijn' gebiedjes vliegt.

Als daar nu opeens dwergjuffers zitten is dat wel verdacht vind ik... ;)

goed dat jullie er weer zijn!
groet!
Gert Veurink



Goyatlah

Ben net terug, Anne is al terug lees ik (wist ik ook want is gisteren al terug gegaan, Marjan en ik hebben vandaag nog wat Romboutjes gekeken - alsof we daar nog niet genoeg van hebben gezien  :rolleye:, en ook Noordse en Venwitsnuitjes (alleen 1 vrouwtje Gevlekte is ook zo karig).

Nou ja.
Hoogveen in Polen lijkt zeer snel totaal te verdwijnen. Vindplaatsen van Dwerg en Witsnuitjes zijn nu visvijvers, en alles wordt opgestookt.
Ook hebben we maar 1 mogelijk biotoop van alpestris & arctica kunnen vinden - alleen was het weer niet goed, en geen huidjes...

Gomphids waren te gek, van alle soorten huidjes, en meerdere vindplaatsen. Van Tang en Gaffel mooie uitsluipfoto's (en correctie op KD, komt nog). Beekjes zaten soms kilometers van voortplantingslokaties, etc.

Ga nu eerst mn data verwerken.
Vanmiddag in Nederland mn 1e Koraals en bijna allemaal tandems en copula's. Wat gaat de tijd snel.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Bertusvr

Er komen toch nog wel wat leuke plaatjes denk ik? of moeten we daarvoor naar Dolf's site?

Anne Hueber †

Citaat van: Bertusvr op juni 25, 2009, 23:50:20 PM
Er komen toch nog wel wat leuke plaatjes denk ik? of moeten we daarvoor naar Dolf's site?

Dat vrees ik wel ;D