Hoofdmenu

Spin

Gestart door Gerrit Reitsma, mei 15, 2009, 17:31:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gerrit Reitsma

Wie weet de naam van deze spin?

Groet Gerrit Reitsma

spinnenvrouw

Willem, durf je?
Jacomijn Prinsen

Iolaire

Tja, ik had 'm eigenlijk aan jou willen overlaten Jacomijn. Ik vind deze lastig en denk al snel aan een mannetje wielwebspin, maar dat is al niet zeker, laat staan dat ik een soort durf te noemen. Bij de meeste spinnen heb ik wel een gevoel of idee van waar ik moet zoeken, maar bij deze heb ik dat vrijwel niet.
Met vriendelijke groeten,

Willem Boomkens

Gerrit Reitsma

Hallo Jacomijn en Willem,

Ik heb helaas maar 1 foto kunnen maken maar ik wil jullie toch bedanken voor de reactie, een volgende keer meer foto's misschien.

Groet Gerrit Reitsma

Date Lutterop

Mannetje Anyphaena accentuata?

Groet,

Date


Iolaire

Goeie. Niet aan gedacht.
Met vriendelijke groeten,

Willem Boomkens

Date Lutterop

Ik zelf ook niet, maar ik heb wel de spinnengids  ;).

Groet,

Date


Iolaire

Hoeveel wil je er voor hebben? ;D
Met vriendelijke groeten,

Willem Boomkens

Date Lutterop

Helaas niet te koop; ben 'm hard genoeg nodig met al die ingewikkelde spinnen hier op Griend...

Groet,

Date


Iolaire

Zeer begrijpelijk. Was ook niet serieus (hoewel?!) ;D. Heb 'm laatst voor het eerst grondig mogen inkijken en vond het een prachtig boekje. EĆ©ntje ook waarvan ik weet dat ik 'm heel veel zal gebruiken. Het ver- :angry: :-[ :wacko: -de boekje is alleen niet te krijgen!
Met vriendelijke groeten,

Willem Boomkens

Date Lutterop

Oei, dat wist ik niet. Dus onopzettelijk zeezout in de wonde gestrooid. Mocht ik 'm nog ergens zien dan geef ik een gil.

Groet,

Date


Iolaire

Geeft niet hoor. Het is niet anders. Het lijkt me eerlijk gezegd ook niet een boekje wat je veel tweedehands zult aantreffen. Ik zal Tirion zelf 's een mail sturen (Als dat kan). Bedankt Date.
Met vriendelijke groeten,

Willem Boomkens

spinnenvrouw

Compliment voor Date, inderdaad Anyphaena accentuata man. Mannetjes hebben leuk baltsgedrag, ze trommelen met hun achterlijf op een blad.

Willem, je had deze soort al eens gehad ...  En hij staat in je boek.
Heb je al een oproep geplaatst op het subforum Tekoop/Gevraagd?  of op Markplaats?
Jacomijn Prinsen

Iolaire

Citaat van: spinnenvrouw op mei 16, 2009, 06:54:41 AM
Willem, je had deze soort al eens gehad ...  En hij staat in je boek.
Heb je al een oproep geplaatst op het subforum Tekoop/Gevraagd?  of op Markplaats?

Wat raar, ik kan hem me niet hereinneren. Maar ik kan wel 's wat vergeetachtig zijn :rolleyes:.
Ik heb al op een grote boekzaak een ad/oproep staan en zal hier ook op het subforum een oproep plaatsen. Op Marktplaats al enige tijd geleden aantal keer gekeken. Zal 't nog eens doen. Bedankt!
Met vriendelijke groeten,

Willem Boomkens

Date Lutterop

Ik heb gisteravond een beetje rondgeneusd op internet. Conclusie is dat die spinnengids wel erg gewild is. Wordt dus tijd dat Tirion (of whoever) hem weer eens gaat uitgeven. Ook een goede plek om te zoeken: www. boekwinkeltjes.nl

Groet,

Date


Gerrit Reitsma

Hallo Jacomijn, Willem en Date in het bijzonder.

Bedankt voor het vinden van de juiste naam.

Groet Gerrit Reitsma