ondertekenen berichten

Gestart door wimtegels, oktober 05, 2008, 22:37:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

wimtegels

Uit de huisregels:

Onderteken je berichten met je eigen naam. Dit kun je instellen bij je persoonlijke gegevens.

Steeds weer ontstaan er discussies over hoe je een bericht hoort te onderteken.

In de regels staat duidelijk: Met je eigen naam.

Is dat met je voornaam? Je achternaam? Met allebei?

Persoonlijk onderteken ik altijd met:

Met vriendelijke groet,

Wim


Mijn naam is Wim Tegels, en mij gebruikersnaam is wimtegels.

Ik vind ondertekenen met Wim tegels vrij formeel. Maar als dat eigenlijk de bedoeling is maakt me dat niets uit. Misschien is het goed hierover duidelijkheid te scheppen zodat deze discussie niet steeds weer in de verschillende topics terugkomt.

Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

SlechtValk

#1
Beste Wim e.a.,

Zoals in het topic waar dit ter sprake kwam, denk ik dat deze regel bestaat om (al dan niet opzettelijke) persoonsverwisselingen te voorkomen en daardoor controleerbaarheid te betrachten, derhalve ben ik van mening dat het op zich niet zo veel uitmaakt hoe je ondertekent, mits je hierbij consequent bent en niet een naam aanneemt die iemand anders aanduid.

Ik zal het bij mijzelf houden (de oorzaak van de huidige discussie) ik onderteken al mijn berichten (ook persoonlijke berichten aan vrienden en familie) met:
CiteerMet Vriendelijke Groeten,
SlechtValk
(Neem notie van de hoofdletters S en V (welke mijn initialen zijn).)
Ik ben mij bewust van het feit dat in deze kring dit misschien niet een heel originele naam/nickname is, desalniettemin is dit iets persoonlijks van mij (mijn vrienden noemen mij persoonlijk face2face ook SlechtValk of Falco (afkorting van Falco Perigrinus (let op de spelfout die is opzettelijk)).

Ook worden veel mensen anders genoemd dan de naam die vermeld staat bij de burgelijke stand (de enige officiele naam). Het zou van de zotten zijn als iedereen alle eventueel tich aantal namen zou moeten vermelden. Waarom zouden "Williams" zich wel "Bill" mogen noemen en ik mij niet "SlechtValk".

Ook zullen er mensen zijn die liever niet onder hun werkelijke naam bekend willen staan, deze mensen zullen (of zich niet aanmelden op deze website of) een pseudoniem gebruiken. Waarom zouden de mensen die een fictieve naam gebruiken waarvan niet (zoals bij die van mij) direct duidelijk is dat dit niet hun echte naam is, wel die fictieve naam mogen gebruiken en ik niet.

Mede om deze redenen ben ik van mening dat (deels) fictieve namen niet zouden moeten worden geweerd. En blijf ik dus ondertekenen met bovengenoemde groet.

Als ik eerlijk ben begrijp ik niet zo goed waarom dit een probleem zou kunnen opleveren.

Mochten beheerders van dit forum het niet met mij eens zijn hoor ik dat graag (ik ben in voor een discussie).

Tot slot ben ik van mening dat vogelen en dus ook het doorgeven van mijn waarnemingen en eventuele discussie hierover, iets voor mijn plezier is en daarom niet zo zwaar getild zou moeten worden aan hoe iemand zichzelf aanduid, het gaat immers om de vogels en in dit forum om de website waarin wij onze waarnemingen delen, niet om de komma of punt die we gebruiken als naam bij deze waarnemingen.

Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

hiskodevries

Stefan,
als je slechts op een paar onderwerpen reageert zal niemand daar notie van nemen.
Als je echter veel op discussies reageert is het wel zo netjes om in je handtekening even je echte naam te plaatsen.
We willen de regels niet strikter maken dan noodzakelijk.

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

wimtegels

CiteerStefan,
als je slechts op een paar onderwerpen reageert zal niemand daar notie van nemen.
Als je echter veel op discussies reageert is het wel zo netjes om in je handtekening even je echte naam te plaatsen.
We willen de regels niet strikter maken dan noodzakelijk.
Ik heb toch een beeje moeite met het begrijpen van deze reactie.

Wat is de achtergrond van de regel dat we berichten moeten ondertekenen met de eigen naam?

Hoe kan het aantal berichten van invloed zijn op deze regel?

Stel ik schrijf 5 brave berichten per dag. Moet ik dan mijn eigen naam gebruiken?

En als ik twee beledigende berichten per jaar schrijf hoeft het niet.

Het moet toch niet zo moeilijk zijn die paar huisregels die er zijn tamelijk eenduidig te hanteren.

Regels die we niet toe willen passen moeten we schrappen denk ik.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

g.j. keizer

#4
Wim & Stefan,
Zie ook het antwoord van Weia (Atalanta) op mijn vragen over de huisregels onder : http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=61894
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

hiskodevries

Wim, de ondetekenings regel willen de admins hanteren als daar behoefte aan is.
b.v. in het geval dat jij aanhaalt.
voor de rest willen we voorkomen dat we de hele dag politie agentje moeten spelen.

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

wimtegels

Dat is natuurlijk jullie verantwoordelijkheid. Maar het gebruiken van regels als daar behoefte aan is leidt op zijn minst tot de schijn van willekeur.
Op deze manier vrees ik dat de discussies over het al dan niet juist hanteren van de spelregels wat betreft het ondertekenen ons blijft achtervolgen. Het zij zo.



Ik zal vanaf nu de regel correct opvolgen en gaan ondertekenen met Wim Tegels i.p.v. met Wim
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

Zonnekoning

En het is maar een kleine moeite en wel zo netjes. B)  
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

wimtegels

CiteerEn het is maar een kleine moeite en wel zo netjes. B)
Ben ik wel met je eens.
Persoonlijk huldig ik het standpunt dat iedereen mag weten wie er achter de berichten zit.

Omdat mijn gebruikersnaam gelijk is aan mijn eigen naam ondertekende ik met uitsluitend mijn voornaam.

Heb ik nu dus aangepast. Ik hou wel van duidelijke afspraken. Voorkomt een boel onnodige en soms onzinnige discussies.

Van de andere kant kun je natuurlijk nooit controleren of iemand daadwerkelijk onder zijn eigen naam schrijft.

Als ik altijd zou onderteken met Wilhelm Fliesen zou niemand weten hoe ik eigenlijk heet. Altheans niet hier op de site.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

SlechtValk

Citaat van: Zonnekoning op oktober 07, 2008, 00:29:56 AM
En het is maar een kleine moeite en wel zo netjes. 8)

Het gaat niet om de moeite... het gaat erom dat ik liever niet met mijn volledige/echte naam op internet sta (en daar heb ik zo mijn persoonlijke redenen voor)... simple as that...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.