Hoofdmenu

vos

Gestart door Ted van der Knaap, april 22, 2008, 21:59:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Box

PRACHTIG die vossen!

J&L

Met de Vossen gaat het nog steeds goed! :duim:  

frankmeer

Afgelopen zondag was ik ook even in Hoek van Holland; in de duinen stak op z'n dooie gemakje een vos de autoweg over.
Frank van der Meer

J&L

Ja het blijven leuke dieren :D  

vuurvlinder

Prachtig! Ik kwam net toevallig wat plaatjes tegen van Tim de Boer op zijn website, prachtige foto's. http://www.timdeboer-nl.srv03.members.pcextreme.nl/Vos.html
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

J&L

Ja dat zijn hele mooie foto's Astrid.
Maarja deze man kon er dichter bij komen als ik.

J&L

vos
#36
Helaas alweer melding van twee dood gereden jongen in de buurt van deze :angry:

We hebben naast een man gestaan die een film/documentaire maakte voor de NCRV(meen ik)over de vos in Nederland.
Hij stond vanaf heel vroeg en geen vos te zien toen ging hij met zijn rug er naar toe zitten om wat te lezen.En ja hoor daar liep er eentje achter hem langs,ik dacht nog ik zeg niks maarja zo flauw ben ik óók weer niet -_- .Later had hij ze toch nog spelend op de film.
Misschien zien wij de film nog eens op TV of herkennen we deze vossen.
Naam film was nog niet bekend.

J&L

vos
#37
Hoi,

Vandaag de vossen weer gezien heel ver weg dat wel maar dan nog.
Ik heb nooit meer iets gehoord van die film jullie wel?

vuurvlinder

Nee van die film heb ik verder niets mee gekregen, maar ja, het was ook vakantietijd.

Je hebt ze wel weer mooi vast weten te leggen. :duim:  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

J&L

Hoi Astrid,

Ik hoop dat ze weer jonkies krijgen en dan iets dichter bij komen.

J&L

Hoi,

Héhé het werd wel weer eens tijd vandaag weer ff gekeken.
Een vos liet zich één tel zien.Net optijd voor een foto.

joostheeremans

Wat ik me afvroeg, broedt er nog iets qua weidevogels op dat weiland?
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

J&L

Ja maar deze vossen eten hoofdzakelijk Gans.

J&L

#43
Hoi,

De film over de Vossen heet ROTVOS en is gemaakt door Tijs Tinbergen en Jan Musch.
Leuke anekdote ik en mijn vriendin hebben een paar keer naast Tijs gezeten tijdens Vossenspotten.
Hij was toen aan het filmen.
Hij had net een nieuwe compact camera gekocht en omdat de Vossen zich al een paar uur niet lieten zien besloot hij maar om de beschrijving door te gaan nemen.
Toen de Vossen op een paar meter voorbij kwamen zat hij hier met zijn rug naartoe, ik zei heel zacht op fluister toon tegen mijn vriendin ssst daar heb je de Vossen niks zeggen hoor en ik maakte foto's met als doel om ze als bewijs aan hem te tonen dat ze achter langs liepen en hij ze gemist had.Hahaha
Maar mijn vriendin vond dit zielig en dus......besloot ik dan toch maar om het te zeggen.Tijs jij zit hier toch voor de Vossen??? Waarop hij met ja natuurlijk hoezo?, beantwoorde. Nou die lopen achter je! Hahahaha die reactie van die man, hij zijn filmcamera pakken en dat voor nog net een paar sec. film.
Als je goed naar de film kijkt staan de jonge Vosjes van mijn foto's er ook op.

mlahaye

Overigens is de film ROTVOS (enkelvoud) beloond met een Gouden Kalf op het filmfestival in Utrecht. In enkele steden is de film te zien in Pathe-theaters. Zie: www.rotvos.nl Een aanrader!!

Maurice
admin

J&L

Hoi Maurice,

Oeps! Foutje bedankt.
Heb je de film en dus ook de kleine vosjes van de foto's gezien?

mlahaye

Sterker nog, ik heb zelfs een kleine (bij)rol in de film.... Inderdaad een prachtige film. Inmiddels 2x gezien, maar een 3e keer zal ik zeker niet overslaan.

Maurice

J&L

#47
Hoi,

Als wat? Verkleed als vos?  ;D
Ik moet hem nog zien en dat ga ik ook zeker doen.
Hij zou de spelende vossen gebruiken vandaar.

vuurvlinder

Ik heb de trailer net gezien :( en ik moet zeggen dat ik de foto's van Jacob leuker vind.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Marina

Misschien dat de film beter is dan de trailer?
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

J&L

#50
De film zal wel twee kanten hebben\belichten.
Hij heet immers ook ROTvos.
Maar wel  met "mijn" spelende vosjes, komen zelfs in de trailer voor, en deze zijn niet afgeschoten.

Ted van der Knaap

De trailer bekijkend  is er een éénzijdige kant die de boventoon voert en dat is van een schadelijk dier.

Voor mij geen reden om naar de bioscoop te hollen... ...las wel ergens:
Rotvos zal in 2010 bij NCRV Dokument te zien zijn.

Dat programma zal ik wel in de gaten houden, want wil hem wel zien!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

mlahaye

Hallo Ted,

Jammer dat je de trailer eenzijdig vindt. De filmers hebben juist getracht beide zijden in beeld te brengen, zonder daarbij partij te kiezen (voor of tegen de vos). Het resultaat is zeer geslaagd. Uitzending bij de NCRV staat gepland voor september.

Groet,
Maurice

Ted van der Knaap

Citaat van: mlahaye op maart 26, 2010, 13:15:17 PM
Hallo Ted,

Jammer dat je de trailer eenzijdig vindt. De filmers hebben juist getracht beide zijden in beeld te brengen, zonder daarbij partij te kiezen (voor of tegen de vos). Het resultaat is zeer geslaagd. Uitzending bij de NCRV staat gepland voor september.

Groet,
Maurice

Blijf erbij dat ik de trailer (http://www.youtube.com/watch?v=F8wvp39KwyY) niet goed promotioneel in elkaar gezet vind.

Men had er verstandig aan gedaan om er een gesproken tekst bij te doen met uitleg over het hoe en waarom van de film.

Zie nu alleen maar geweld tegen de ("rot") Vos en vorm zo een beeld hoe de hele film zal zijn.

Ik geloof je direct als je zegt dat het een prachtige reportage/film is.. ..en ben er ook nieuwsgierig naar (ondanks de trailer!)

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Marina

Nee als ik die trailer zie zou ik de film niet graag willen zien.
Maar owwww.... die babyvosjes....
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Marcel van kammen

Ik ben ook wel benieuwd naar die documentaire. Ik heb destijds nog via mail contact gehad met de makers van de reportage en heb toen wat mogelijke geschikte locaties doorgegeven, ben benieuwd of het daar uiteindelijk ook nog gelukt is. Aan Jacob te horen wel in ieder geval :-)

Piedos

Pie*ter Wester%beke

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Ted van der Knaap

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)