Spinnetje bij pissebedden

Gestart door Arp, maart 31, 2008, 03:31:36 AM

Vorige topic - Volgende topic

Arp

Hallo Spinnenforum,

Die getailleerde achtpotigen zijn me nog wat te onoverzichtelijk hoor ... kan iemand deze pissebeddenbuurman/vrouw toch een naam geven?

Vorige week in Twente ergens langs de Dinkel onder schors op de grond:

Alvast bedankt!

P.S. Ik dacht dat het een schilfer was, maar heeft die spin nou ook zo'n ectopardingeswesplarvgeval in z'n nek hangen??  :o

Denk het wel ...
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

spinnenvrouw

:wub:  :wub:  :wub: Ja! een ecto die is begonnen aan de Grote Slurp!  Heb je hem meegenomen?
Dit kun je gemakkelijk uitkweken, de spin hoeft niet meer te eten.
Op dit soort bodem-Linyphiiden zit doorgaans Acrodactyla spec, de soort die het meest voorkomt is vermoedelijk een soortencomplex.
De spin is iets van Lepthyphantes of Bathyphantes ofzo, maar dit spul gaat bij mij altijd met de palp onder de binoc. Het is een mannetje, dus als de ecto hem heeft leeggezogen is de spin nog determineerbaar. Ideale combinatie!  :wub:
Houd ons op de hoogte met drie maal daags een foto! Ik zit kwijlend voor het scherm!  
Jacomijn Prinsen

Arp

Hoi Jacomijn,

Euuuhhhhmm ... ik ontdekte eerlijk gezegd het spinnetje pas op de foto (en de ecto pas na het uploaden) - moet daar duidelijk nog een beter oog voor ontwikkelen  :rolleyes:

Of: Ik was eigenlijk naar één specifieke soort pissebed opzoek (niet gevonden natuurlijk) en dan krijg ik kennelijk een beetje last van tunnelvisie  -_-

Maar ik zal dezer dagen eens naar de plek des onheils terug ... waar er één zit is wellicht meer te vinden.

Bedankt in elk geval alvast voor de duiding van spin en ecto  :duim:  
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)