Hoofdmenu

Larve in Apeldoorn.

Gestart door henkvanwoerden, juli 01, 2016, 11:01:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

henkvanwoerden

Deze larve, lengte ca. 15 mm vond ik tijdens het snoeien achter schors. Doet me denken aam oorwurm. Wie weet het?
Met vriendelijke groet,

Henk.

arpwifi

Geen larve, maar de pop van een kever. Ik heb er te weinig ervaring mee voor een naam, maar het zijn goede foto's dus het is best leuk om de pop gewoon uit te laten komen zodat je de foto's zeker op naam kunt brengen. In een potje met ventilatiegaatjes tussen twee stukjes schors leggen en een vochtige tissue in het potje voor de luchtvochtigheid. Regelmatig controleren dat de boel niet uitdroogt en/of gaat schimmelen (dan schoonmaken). Kan nooit lang meer duren.
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

henkvanwoerden

Dank je wel Arp, dus dat wordt Coleoptera spec. Laten uitkomen, ja dat is zeker leuk. De foto is alweer van een poosje geleden. Ik had hem, dacht ik, een goed plekje gegeven, maar helaas hij was plotseling verdwenen.Een typisch geval van jammer dus.
Met vriendelijke groet,

Henk.