Loboptera decipiens?

Gestart door Rayan Majoor, augustus 16, 2015, 15:42:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://observado.org/waarneming/view/105472879
onzeker Loboptera decipiens gezien op 2015-07-16 France - La Palme
Foto's:












bij voorbaat dank Rayan Majoor
(P.S. sorry als het misschien het verkeerde forum is, maar ik zag geen forum voor kakkerlakken....)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Douwe van der Ploeg

Kakkerlakken vallen onder "Insecten overig".
Douwe van der Ploeg

Rayan Majoor

Was er ook al net achter gekomen, maar alsnog bedankt. Iemand verder die weet of ik de kakkerlak juist heb gedetermineerd.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Arp

De witte lijn langs het abdomen is niet erg uitgesproken, maar wel duidelijk genoeg om L. canariensis uit te sluiten lijkt me
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Rayan Majoor

en dus...? (sorry, ik ben óf nog niet zo goed wakker, óf je hebt echt nog niet gezegd welke soort het dan wél is)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Arp

Impliciet wel - er zijn maar twee Loboptera die in Zuid-Frankrijk voorkomen en als het canariensis niet is dan is het dus decipiens :)

Maar okay, dat had wel duidelijker gekund :angel:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Rayan Majoor

Haha oke. Als ik íets meer daarnaar 'onderzoek' had gedaan had ik het kunnen weten. Bedankt!
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl