Rupsje op braam, ca. 15 mm

Gestart door henkvanwoerden, juli 07, 2015, 11:15:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

henkvanwoerden

Ik zou graag willen weten welke soort dit isHet betreft deze waarneminghttp://waarneming.nl/waarneming/view/104109530Microvlinder onbekend - Microlepidoptera indet. gezien op 2015-06-29 Barneveld - Klein BylaerFoto's:bij voorbaat dank H.J. van Woerden
Met vriendelijke groet,

Henk.

henkvanwoerden

Sorry verkeerde forum, graag verplaatsen.
Met vriendelijke groet,

Henk.

Rayan Majoor

Hé, die had ik laatst ook gezien in Barneveld (waar ik woon) van ongeveer dezelfde grootte. Dacht toen zelf gestreepte tandvlinder, maar wist het niet zeker... vooral omdat hij van loofbomen eet en braam is geen loofboom  ;) . Anders zou ik het ook niet weten...
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Rayan Majoor

en het is een soort waarvan de rups haast nooit gezien wordt. Roesje dacht ik op het eerste moment aan, maar klopt ook niet helemaal (mist bijv. de rugstreep...)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

JeroenVoogd

Het is een micro en de naam is mij even ontschoten..... (wordt vervolgd)

Jeroen

P.S. Rayan, Barneveld is wel heel erg dichtbij Ede, misschien moet je een keertje mee nachtvlinderen op de Zuidelijke Veluwe: purperberen spotten.... Stuur maar een PM! Ze vliegen op het moment.

Rayan Majoor

Dat zou erg leuk zijn, maar ik ben pas 15 en mijn ouders vinden dat veel te veel gedoe en 'onverantwoordelijk', maar als ik op mijzelf woon zal ik zeker een paar keer meegaan!
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

henkvanwoerden

Ik haal hem nog even naar boven.
Met vriendelijke groet,

Henk.

henkvanwoerden

Iemand met een goede inval? Wie weet.
Met vriendelijke groet,

Henk.