Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

rinsevdvliet

http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=71&land=1&site=0&datum=20110812&taal=1: Géén Ross' Meeuw te Scheveningen (het eerder verspreidde gerucht is rubbish), desondanks vogel mogelijk nèt gemist (RV was 12 min. na melding tp).
De Lachstern (10:05u.) deed ca. 10 minuten over de 12 km. van Katwijk naar de SCH Pretpier. Vogel was daarna ca. 13 minuten tp boven 't strand en passeerde vervolgens op ca. 100m.; vogel bij 't ZHH niet gezien. LS was nog een nieuwe provinciesoort itt Ross' Meeuw...

Ik weet niet wie er zo slordig is geweest mijn SMS slecht te lezen, maar laten we Wietze nu alvast maar de schuld geven. De kans is groot dat de RM nog ergens tussen Katwijk en Schev tp rondhangt. Aan de andere kant zie ook de timing van de Lachstern.

Maar, hulde aan de Kattukers!

Bas vd Burg

#12331
En ze hadden langs Savoy ook nog eens 2 Reuzensterns!! Kortom lekker daggie daar bij Savoy met Ross' Meeuw, Lachstern en Reuzenstern!. Niet de minste soorten voor de telpost pfff (sowieso niet de minste soorten naar Katwijkse begrippen maar dat geheel terzijde.....)

Ooooh en Rinse: er zaten maar 2 Kattukkers op de telpost (Frank en René) de rest is gepeupel van buitenaf ;D ;D
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

snwja3

#12332
Wel ja geef Wietze maar weer de schuld!  :)
Ik moest uit een sms van totaal 10 letters opmaken dat Rinse niet tp zat (zoals dat hoort bij een echte vogelaar), maar nog thuis zat te ronken en het over Katwijk had.
Had wel gekund, maar op mijn leeftijd schijn je toch meer letters nodig te hebben!  :rolleye:
Voordeel is dat ik weer wat sfeer en broederschap heb gecre-eerd, da's ook wat waard!

ps. Bas, Frank hoort ook bij het gepeupel van buitenaf!  :angel:
Wietze Janse

Bas vd Burg

haha die Wietze!!!

(maaruh off-topic: Frank is naar mijn weten gewoon een "katwijker" in die zin dat hij woonachtig is in Katwijk. Luuk en Noël dus niet :duim: )
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Guus Peterse

En als jullie zo doorgaan daar in Katwijk, komt er nog veel meer gepeupel van buitenaf.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Jos Welbedacht

Die Zwibis van de Workumerwaard is dus wel degelijk dezelfde vogel als dat eerdere exemplaar op Schiermonnikoog. De ring is vandaag afgelezen (top, Haije!).
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

H.Valkema

no problemo  8)  ik kan beter zeggen jij bedankt voor het ontdekken!
Groeten,
Haije Valkema

Jeroen Nagtegaal

Van de Schier vogel lijkt de inscriptie rood. Deze zou zwart zijn... Wel leuk!
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Luuk Punt

#12338
Citaat van: snwja3 op augustus 12, 2011, 13:08:59 PM
Wel ja geef Wietze maar weer de schuld!  :)
Ik moest uit een sms van totaal 10 letters opmaken dat Rinse niet tp zat (zoals dat hoort bij een echte vogelaar), maar nog thuis zat te ronken en het over Katwijk had.
Had wel gekund, maar op mijn leeftijd schijn je toch meer letters nodig te hebben!  :rolleye:
Voordeel is dat ik weer wat sfeer en broederschap heb gecre-eerd, da's ook wat waard!

ps. Bas, Frank hoort ook bij het gepeupel van buitenaf!  :angel:


Hé Bas, neem je morgen je eigen koffie mee? De thermoskan van ome Luuk blijft na deze waardeoordelen natuurlijk hermetisch gesloten. ;-)


En wat betreft de mensen van buiten: vergeet niet om een bak koffie in het restaurant te drinken. :-)


http://www.hotelsavoy.nl/
Hartelijke groet,

Luuk Punt

http://vogelpunt.wordpress.com/

Luuk Punt

Overigens gaan de credits voor de ontdekking van de Ross' meeuw volledig naar Noël Aarts. Het was dit jaar als zijn tweede RM langs Savoy. Bovendien had hij ook als eerste de lachstern en de beide reuzensterns in de kijker.  :duim:


Morgen zuidwestenwind (http://www.windguru.cz/nl/index.php?sc=48303), dus dat ziet er niet al te gunstig uit.  :-\
Hartelijke groet,

Luuk Punt

http://vogelpunt.wordpress.com/

wumizusume

Maar misschien is het wel zo handig om het onmogelijk te maken een alert te verzenden zonder afzender. Nu was iedereen in het ongewisse.

Citaat van: snwja3 op augustus 12, 2011, 13:08:59 PM
Wel ja geef Wietze maar weer de schuld!  :)
Ik moest uit een sms van totaal 10 letters opmaken dat Rinse niet tp zat (zoals dat hoort bij een echte vogelaar), maar nog thuis zat te ronken en het over Katwijk had.
Had wel gekund, maar op mijn leeftijd schijn je toch meer letters nodig te hebben!  :rolleye:
Voordeel is dat ik weer wat sfeer en broederschap heb gecre-eerd, da's ook wat waard!

ps. Bas, Frank hoort ook bij het gepeupel van buitenaf!  :angel:
Groeten,

Teus Luijendijk

Stilte. Wie stilte wil beschrijven moet zijn mond maar houden. Wie niets hoort luistert niet en heeft niets te vertellen.   (R. Kopland)

snwja3

Citaat van: wumizusume op augustus 12, 2011, 22:00:12 PM
Maar misschien is het wel zo handig om het onmogelijk te maken een alert te verzenden zonder afzender. Nu was iedereen in het ongewisse.

Citaat van: snwja3 op augustus 12, 2011, 13:08:59 PM
Wel ja geef Wietze maar weer de schuld!  :)
Ik moest uit een sms van totaal 10 letters opmaken dat Rinse niet tp zat (zoals dat hoort bij een echte vogelaar), maar nog thuis zat te ronken en het over Katwijk had.
Had wel gekund, maar op mijn leeftijd schijn je toch meer letters nodig te hebben!  :rolleye:
Voordeel is dat ik weer wat sfeer en broederschap heb gecre-eerd, da's ook wat waard!

ps. Bas, Frank hoort ook bij het gepeupel van buitenaf!  :angel:

Is voor de gewone vogelaar ook niet mogelijk, alleen als admin kan je het systeem misbruiken. Terwijl je hard/druk aan het werk ben probeer je dan de info zo snel mogelijk door te spelen ...... normaal gaat het goed.
Wietze Janse

Bas vd Burg

#12342
Citaat van: Luuk Punt op augustus 12, 2011, 21:35:56 PM
Hé Bas, neem je morgen je eigen koffie mee? De thermoskan van ome Luuk blijft na deze waardeoordelen natuurlijk hermetisch gesloten. ;-)

Uitgemaakt worden voor gepeupel of tuig.... Ik neem het bakkie leut van Ben wel voor m'n rekening OK?
Tot morgen!
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Danny katerbarg

waarschijnlijk nog niemand opgevallen. Maar wel zeer bijzondere waarneming http://waarneming.nl/soort/view/52 en dit lijkt mij de eerste keer ooit dat iemand in Nederland 4 slangenarenden tegelijk op de foto heeft. al zijn het meer 4 stippen http://waarneming.nl/waarneming/view/56178097
met vriendelijke groeten,
Danny Katerbarg( 29 jaar), Emmen

levenslijst vogels: 282
update: 04-02-2024 20:50

HPM

Herman van der Meer

frankneijts

Citaat van: HPM op augustus 13, 2011, 08:50:15 AM
Citaat van: dannytheanimalman op augustus 13, 2011, 01:08:53 AM
waarschijnlijk nog niemand opgevallen. Maar wel zeer bijzondere waarneming http://waarneming.nl/soort/view/52

Daar ook in 2009 en 2010
http://waarneming.nl/soort/view/52?from=1980-08-13&to=2011-08-13&prov=0&maand=8&os=0

En ook op de Strabrechtse Heide zit al jaren 's zomers een Klapekster http://waarneming.nl/soort/view/52?from=1980-08-13&to=2011-08-13&prov=10&maand=8&os=0 die soms al in juli arriveert, terwijl elders in de Kempen de soort pas vanaf half oktober doortrekt en/of verblijft.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Wouter van der Ham

Op de veluwe zit ook een paartje klapekster die daar meerdere keren heeft gebroed. Dit geval is nog niet bekend op waarneming.nl
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

frankneijts

Citaat van: wouteren3 op augustus 13, 2011, 12:57:08 PM
Op de veluwe zit ook een paartje klapekster die daar meerdere keren heeft gebroed. Dit geval is nog niet bekend op waarneming.nl

Ken je daar details van? Klapekster geldt (gold) als uitgestorven (als broedvogel) in NL..........
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

HPM

Citaat van: wouteren3 op augustus 13, 2011, 12:57:08 PM

Op de veluwe zit ook een paartje klapekster die daar meerdere keren heeft gebroed. Dit geval is nog niet bekend op waarneming.nl


In ieder geval t/m 2009 is het laatst (bij SOVON) bekende broedgeval in Nederland op het Hulshorsterzand in 1999.
Al jij meer informatie hebt over een recent broedgeval moet je dat dus doorgeven.

Herman van der Meer

Wouter van der Ham

Ik weet er niet veel van. Maar het is aan de oostkant van de veluwe. We (ook met lokale vogelaar) hebben er dit voorjaar nog gezocht maar toen niet gevonden. Hij komt er al meerdere jaren en heeft ze daar toen ook gezien. Hij heeft zelfs nog de boom aangewezen waar die heeft gebroed. Maar ik weet niet zeker of die er dit jaar nog heeft gebroed.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Danny katerbarg

Citaat van: wouteren3 op augustus 13, 2011, 13:26:10 PM
Ik weet er niet veel van. Maar het is aan de oostkant van de veluwe. We (ook met lokale vogelaar) hebben er dit voorjaar nog gezocht maar toen niet gevonden. Hij komt er al meerdere jaren en heeft ze daar toen ook gezien. Hij heeft zelfs nog de boom aangewezen waar die heeft gebroed. Maar ik weet niet zeker of die er dit jaar nog heeft gebroed.
zou wel fantastisch zijn als het bewezen kan worden. of volgend jaar? hopelijk kan iemand foto's of dergelijke bewijzen achterhalen. dit zou geweldig nieuws zijn.
met vriendelijke groeten,
Danny Katerbarg( 29 jaar), Emmen

levenslijst vogels: 282
update: 04-02-2024 20:50

HPM

Citaat van: dannytheanimalman op augustus 13, 2011, 22:05:30 PM
Citaat van: wouteren3 op augustus 13, 2011, 13:26:10 PM
Ik weet er niet veel van. Maar het is aan de oostkant van de veluwe. We (ook met lokale vogelaar) hebben er dit voorjaar nog gezocht maar toen niet gevonden. Hij komt er al meerdere jaren en heeft ze daar toen ook gezien. Hij heeft zelfs nog de boom aangewezen waar die heeft gebroed. Maar ik weet niet zeker of die er dit jaar nog heeft gebroed.
zou wel fantastisch zijn als het bewezen kan worden. of volgend jaar? hopelijk kan iemand foto's of dergelijke bewijzen achterhalen. dit zou geweldig nieuws zijn.

Dat zullen dan wel nestfoto's moeten zijn wil je er een broedgeval mee bewijzen.
Voorlopig is er niet meer dan een gerucht dat er ergens in het oosten van de Veluwe ooit een Klapekster in een boom heeft gebroed.

Herman van der Meer

Danny katerbarg

Citaat van: HPM op augustus 13, 2011, 22:16:20 PM
Citaat van: dannytheanimalman op augustus 13, 2011, 22:05:30 PM
Citaat van: wouteren3 op augustus 13, 2011, 13:26:10 PM
Ik weet er niet veel van. Maar het is aan de oostkant van de veluwe. We (ook met lokale vogelaar) hebben er dit voorjaar nog gezocht maar toen niet gevonden. Hij komt er al meerdere jaren en heeft ze daar toen ook gezien. Hij heeft zelfs nog de boom aangewezen waar die heeft gebroed. Maar ik weet niet zeker of die er dit jaar nog heeft gebroed.
zou wel fantastisch zijn als het bewezen kan worden. of volgend jaar? hopelijk kan iemand foto's of dergelijke bewijzen achterhalen. dit zou geweldig nieuws zijn.

Dat zullen dan wel nestfoto's moeten zijn wil je er een broedgeval mee bewijzen.
Voorlopig is er niet meer dan een gerucht dat er ergens in het oosten van de Veluwe ooit een Klapekster in een boom heeft gebroed.




snap ik dat het nu een gerucht is. maar het zou toch fantastich kunnen zijn.
met vriendelijke groeten,
Danny Katerbarg( 29 jaar), Emmen

levenslijst vogels: 282
update: 04-02-2024 20:50

Bas vd Burg

#$%&*# en weer een (de) Ross' Meeuw langs Katwijk!!!! http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=33035&page=1
Vogel vloog strak naar zuid, maar kennelijk vliegt 'ie rondjes voor de Zuid-Hollandse kust of zo. Ook vanochtend 6 Kleine Jagers langs Savoy (ook niet onaardig nu)
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

ronald nuiver

je zou hem Rossum' Meeuw moeten noemen  :D

Jos Welbedacht

Die Zwibis is trouwens lekker aan het touren. Afkomstig uit Spanje (of Frankrijk?), en is gezien in Litouwen, Zweden, Schiermonnikoog, Workumerwaard en nu Texel.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

HPM

Citaat van: Jos Welbedacht op augustus 15, 2011, 12:31:45 PM
Die Zwibis is trouwens lekker aan het touren. Afkomstig uit Spanje (of Frankrijk?), en is gezien in Litouwen, Zweden, Schiermonnikoog, Workumerwaard en nu Texel.

Het beest zou in 2010 geringd zijn in Tarragona (Ebro delta) maar die ringen beginnen met een Z, terwijl deze begint met een V en die stammen uit 2007/08, maar waar is me niet helemaal duidelijk.
Zie http://home.scarlet.be/~pin02658/cr-GlossyIbis.htm
Herman van der Meer

Ben Wielstra

Die Roze Pelikaan lijkt me wel een wilde trouwens.

Vincent Hart

Citaat van: Ben Wielstra op augustus 15, 2011, 14:04:09 PM
Die Roze Pelikaan lijkt me wel een wilde trouwens.
Lijkt mij op de foto's van Ed Schouten ook ongeringd.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Gert Ottens

Op weg terug naar Ouwehands Dierenpark?  ;)