Soortenlijsten zijn leeg na downloaden

Gestart door Gerben Mensink, mei 26, 2015, 07:37:42 AM

Vorige topic - Volgende topic

Gerben Mensink

Ik heb een paar soortenlijsten gedownload (Bulgarian Birds, European Birds, European Butterflies en Europe Odonata). Ze staan wel in de lijst met soortgroepen, en ik kan ze dus kiezen. Maar als ik dan een soort wil selecteren staat er niks in. Ze zijn leeg. Wat doe ik verkeerd?
groet,
Gerben Mensink

Alex Kwak

Je moet óók de wereldlijst hebben gedownload. Is een bug.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Gerben Mensink

Die optie staat bij mij niet in de landenlijst. Waar vind ik die dan wel? En moet dat dan voor zowel vogels, als vlinders en libellen?
groet,
Gerben Mensink

Alex Kwak

Voor alle soortgroepen van een landenlijst moet je ook dezelfde soortgroep hebben gedownload uit: Download -> Soorten, en kies dan de soortgroep en als bron "observation.org"
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Gerben Mensink

Oké, die heb ik nu gedownload. Maar de European butterflies, Europe Odonata, European Birds en Bulgarian Birds blijven leeg. Wat moet ik daar dan aan doen?
groet,
Gerben Mensink

Alex Kwak

Lastig van afstand te zeggen. Mijn advies: verwijder alle soortenlijst mbv Instellingen -> Soortinstellingen -> Soortdatabase leegmaken. Download dan de wereldlijsten van de gewenste soortgroepen, en download daarna de gewenste landenlijsten.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Hmm, ik kom toch terug op m'n woorden: net zelf even getest en alleen de landenlijst downloaden is wél voldoende.
Kan iemand een voorbeeld geven waarbij dat toch níet het geval is?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Gerben Mensink

Ik probeer i.e.g. jou advies toch maar even. Wordt vervolgd.
groet,
Gerben Mensink

Gerben Mensink

Ik heb de soortenlijsten eraf gegooid en opnieuw gedownload (gekozen optie waarneming.nl, niet obseration.org). Nu zijn de Bulgarian Birds, European Odonata etc. wel gevuld met soortnamen.
Alleen heb ik nu een ander probleem. Ik ben mijn Nederlandse soortenlijsten kwijt. Alles staat nu op 'wereld (nl)'. Hoe krijg ik die Nederlandse lijsten nu weer terug?
groet,
Gerben Mensink

Alex Kwak

Je kan daarvoor de NL-soortenlijst downloaden: Download -> Soorten
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Ik zie overigens ook de on-logica hiervan, heeft de aandacht...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Gerben Mensink

Het spijt me, ik snap het niet. Download soorten heb ik gedaan. Daarmee heb ik die hele zwik wereldlijsten binnen gehaald.
Als ik nu in het menu download op 'soorten' klik dan kan ik alleen soortenlijsten bijwerken. Dan verandert er niks en heb ik niet mijn Nederlandse lijsten weer terug. En Nederland staat ook niet in de landenlijsten. Ik heb geen idee welke kant ik nu uit moet.
groet,
Gerben Mensink

Alex Kwak

Ik bedoel de soortenlijst van dit scherm:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Gerben Mensink

#13
Als ik de soortenlijsten via dat scherm download krijg ik de complete wereldlijst (en die heb ik al, ook via dat scherm). Vogels 35317 soorten.
Maar ik wil de Nederlandse lijst terug.
groet,
Gerben Mensink

Alex Kwak

Op mijn voorbeeldscherm staat "waarneming.nl" geselecteerd en als taal Nederlands. Dat zorgt voor de juiste lijst.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Gerben Mensink

Dat is het hem nou net. Bij mij niet. Ik probeer het nu net met de dagvlinders. Weer de wereldlijst. 25.412 soorten.
groet,
Gerben Mensink

Thijs Fijen

Alex, dit is nu de derde persoon die precies deze bug meld (en ik zelfs al twee keer ;) ). Iets gaat er niet goed..
Thijs Fijen

Alex Kwak

Zou je eens op dat scherm waarneming.be willen kiezen, en daarna waarneming.nl, en daarna pas downloaden? Op die manier kies je expliciet voor de juiste lijst.
Ik zoek ook maar naar de oorzaak....  :-\
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Snap ik, sorry.
Heb je mijn situatie met de Keverlijst kunnen reproduceren?
Thijs Fijen

Thijs Fijen

Thijs Fijen

Gerben Mensink

Alex, dat werkt!  :lol:  Nu staan de soortgroepen voor Nederland wel in mijn keuzelijst. Merci  :duim:. Ik hoop dat dit je op het spoor van de fout zet.
groet,
Gerben Mensink

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Ik heb de aangeraden methode nu ook gedaan en daarmee is het gelukt. Ter test heb ik nog een nieuwe lijst gedownload die ik nog niet had zónder de methode (dus alles op standaard laten staan) en toen ging het ook goed. Wellicht voegt dat wat toe aan je opsporingsonderzoek ;).
Thijs Fijen

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Johan op den Dries

Ik heb een clean install gedaan en heb na het downloaden van de waarneming.nl soort en vervolgens een landenlijst wel de beschikking erover ook de landenlijsten.

Wat mij wel opviel is dat deze landenlijsten niet getoond worden in de het scherm "sorteer soortgroepenlijst". Bij het scherm verzamelgroep indelen worden ze wel getoond.
Johan op den Dries
Sneek