ObsMapp 4. Vragen, bugs, opmerkingen

Gestart door Alex Kwak, oktober 05, 2014, 17:42:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bart van Hoogstraten

Citaat van: mariusbolck op oktober 22, 2014, 12:31:40 PM
Ik heb Obsmapp 4.3.1 op mn samsung note1.
Sinds vandaag ( volgens mij was er een update geinstalleerd) kan ik mn waarnemingen niet meer uploaden.
In dd actionbar staan alleen de opties voor: waarneming toevoegen, kaart en instellingen.
De menuknop werkt niet meer. Ik kan ook niet op een andere wijze de actionbar verder openen.
Wat doe ik fout?

Strijk eens met je vinger van buitenaf het scherm links naar het midden toe...  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

mariusbolck

Ik heb t gevonden. Swipen vanaf linker kantlijn.... :blink:

Alex Kwak

Citaat van: Maarten Hotting op oktober 22, 2014, 12:02:37 PM
De afstand tussen de tijd en het aantal staan nu tegen elkaar aan als de functie 'waarnemingen op 1 regel' aanstaat , wat een beetje verwarrend is.
Nu staat er 11:47:512 Houtduif, iets meer ruimte zo fijn zijn tussen de tijd en het aantal.

Pas ik aan.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op oktober 22, 2014, 11:22:00 AM
de 'bugs' in ObsMapp die ik op 13 en 15 oktober 2014 op dit forum formuleerde, zijn nog niet opgelost in de huidige versie waarbij het invoerscherm inderdaad is verbeterd en aangepast aan toestellen zonder menuknop.

Zoals gemeld was ik druk met de menu-aanpassing, de andere issues heb ik nog maar beperkt naar kunnen kijken.
Heb geduld...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

escher

Na de update naar versie 4.3.1 op mijn samsung galaxy SIII zijn de velden gedrag - kleed - en telmethode maar deels leesbaar.

Groeten Carl Zuhorn
Groeten Carl Zuhorn

Alex Kwak

Citaat van: escher op oktober 22, 2014, 14:57:59 PM
Na de update naar versie 4.3.1 op mijn samsung galaxy SIII zijn de velden gedrag - kleed - en telmethode maar deels leesbaar.

Graag een schermprintje, en het merk/model/android-versie van je toestel.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wallander

4.3.1: Een geslaagde update met vele efficiëntie winsten  :duim:

Groetjes uit België!!!

escher

Hallo Alex,
Dat is een Samsung I9300 Galaxy SIII blauw 16gb Android versie 4.3
Groeten Carl Zuhorn
Groeten Carl Zuhorn

Ton de Gr

Heb lijkt erop dat het verwijderen van oude waarnemingen na de laatste update niet meer mogelijk is of zie ik iets over het hoofd !
Met vriendelijke groet,Ton de Groot

Alex Kwak

Citaat van: Ton de Gr op oktober 22, 2014, 17:33:30 PM
Heb lijkt erop dat het verwijderen van oude waarnemingen na de laatste update niet meer mogelijk is of zie ik iets over het hoofd !

Ook gewoon het menu naar rechts vegen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Zojuist 4.3.2 in Google Play gezet met daarin een eenmalig tussenscherm met uitleg over swipen.
Anders dan de extra ruimte tussen tijd en waarneming op het overzichtscherm zijn in deze versie nog geen bugs opgelost.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Mathieu Groeneveld

Het zou heel prettig zijn als de menuknop ook gewoon het menu tevoorschijn tovert. Het swipen werkt slecht bij mij.
Met vriendelijke groet,

Mathieu Groeneveld
Ontwikkelaar van de Vogelgeluiden app voor Android!

Ton de Gr

Het verwijderen van de geüploade oude waarnemingen kan nu alleen per dag gedaan worden , je kunt de map niet meer in zijn geheel ledigen 
Met vriendelijke groet,Ton de Groot

Maarten Hotting

Citaat van: Ton de Gr op oktober 22, 2014, 21:37:51 PM
Het verwijderen van de geüploade oude waarnemingen kan nu alleen per dag gedaan worden , je kunt de map niet meer in zijn geheel ledigen
Dit is nog wel mogelijk, ook het scherm 'Oude waarnemingen' heeft een swipe-menu waar die functie netjes in staat.
Groet,
Maarten

Alex Kwak

Citaat van: Mathieu Groeneveld op oktober 22, 2014, 21:08:53 PM
Het zou heel prettig zijn als de menuknop ook gewoon het menu tevoorschijn tovert. Het swipen werkt slecht bij mij.

Swipe-menu kan vanaf de komende versie ook geactiveerd worden door op het ObsMapp-icoon linksboven te klikken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Corryabbink

#135
Citaat van: Mathieu Groeneveld op oktober 22, 2014, 21:08:53 PM
Het zou heel prettig zijn als de menuknop ook gewoon het menu tevoorschijn tovert. Het swipen werkt slecht bij mij.
Help ;D
Ik kan een opgeslagen waarneming niet wijzigen of verwijderen. Swipen lukt me wel maar waar zit die wijzigings- of verwijderingsfunctie nu? ;D ;D
Overigens kon ik in de oude versies een opgeslagen waarneming wel wijzigen maar niet verwijderen.
Misschien is het een kwestie van wennen .....
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Alex Kwak

Citaat van: Corryabbink op oktober 23, 2014, 00:13:23 AM
Ik kan een opgeslagen waarneming niet wijzigen of verwijderen. Swipen lukt me wel maar waar zit die wijzigings- of verwijderingsfunctie nu? ;D ;D

Is niet veranderd: een lang-klik op de waarneming, dan popt er een menuutje op waarin je kan kiezen voor o.a. wijzigen
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jeroen Postema

Ik heb nu versie 4.3.2 op een Galaxy S2. Hoe kan ik mijn waarnemingen uploaden? Ik zie de menuoptie namelijk niet sinds deze versie.
Jeroen Postema

Alex Kwak

Citaat van: Jeroen Postema op oktober 23, 2014, 12:12:41 PM
Ik heb nu versie 4.3.2 op een Galaxy S2. Hoe kan ik mijn waarnemingen uploaden? Ik zie de menuoptie namelijk niet sinds deze versie.

Ik heb zo'n vermoeden dat je niet echt iets gelezen hebt in deze thread Jeroen...  :-\

Swipe eens van links naar rechts. Voor meer info zie hierboven   B)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jeroen Postema

Klopt Alex. Thanx en sorry voor mijn onwetendheid.
Jeroen Postema

AvanderHeijden

#140
Typo in het "overview"-scherm:

CiteerTo use the swipe menu, 'swipe' with your finger from the far left of the scrren to the right

Citaat van: escher op oktober 22, 2014, 16:33:59 PM
Hallo Alex,
Dat is een Samsung I9300 Galaxy SIII blauw 16gb Android versie 4.3
Groeten Carl Zuhorn

Dat heb ik alleen bij lange namen van species groups (en dan alleen bij portrait stand), zie screenshot:



(Screenshot afkomstig van m'n HTC OneX+)
Verder mooie en duidelijke interface geworden wmb (heb nog niet alles getest maar eerste indruk is erg positief)  :duim:

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

Citaat van: AvanderHeijden op oktober 23, 2014, 13:16:01 PM
Typo in het "overview"-scherm:

CiteerTo use the swipe menu, 'swipe' with your finger from the far left of the scrren to the right

Citaat van: escher op oktober 22, 2014, 16:33:59 PM
Hallo Alex,
Dat is een Samsung I9300 Galaxy SIII blauw 16gb Android versie 4.3
Groeten Carl Zuhorn



Dat heb ik alleen bij lange namen van species groups (en dan alleen bij portrait stand), zie screenshot:



(Screenshot afkomstig van m'n HTC OneX+)
Verder mooie en duidelijke interface geworden wmb (heb nog niet alles getest maar eerste indruk is erg positief)  :duim:


Zelfde probleem deed zich op mijn smartphone voor wanneer ik iets invul in 'toelichting' op het invoerscherm.
Dirk

Corryabbink

Citaat van: Alex Kwak op oktober 23, 2014, 09:20:31 AM
Citaat van: Corryabbink op oktober 23, 2014, 00:13:23 AM
Ik kan een opgeslagen waarneming niet wijzigen of verwijderen. Swipen lukt me wel maar waar zit die wijzigings- of verwijderingsfunctie nu? ;D ;D

Is niet veranderd: een lang-klik op de waarneming, dan popt er een menuutje op waarin je kan kiezen voor o.a. wijzigen
Bedankt! Dat had ik nog niet gevonden.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Thijs Fijen

De omgevingsfunctie pakt bij mij veel te snel coordinaten, waardoor ik ergens op het midden van Texel 'zit' als ik in de Slufter loop. Alsof hij de GPS niet oproept (zie geen icoontje en hij begint meteen met downloaden).
Thijs Fijen

Alex Kwak

Citaat van: Thijs Fijen op oktober 23, 2014, 19:34:15 PM
De omgevingsfunctie pakt bij mij veel te snel coordinaten, waardoor ik ergens op het midden van Texel 'zit' als ik in de Slufter loop. Alsof hij de GPS niet oproept (zie geen icoontje en hij begint meteen met downloaden).

Dat is het resultaat van de mensen die mopperden op het zo lang duren van de fix. Nu gebruikt de kaart lekker snel de eerste fix die 'ie krijgt, en dat kan een slechte netwerkfix zijn...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op oktober 13, 2014, 18:34:20 PM
1) het geslacht wordt niet terug op de standaardwaarde gebracht, bij het invoeren van een waarneming van een andere soort,
2) het is niet meer mogelijk om even accuraat als vroeger (= versie 3 van ObsMapp) het pinnetje waarmee de locatie van een waarneming wordt aangeduid op het kaartje, te plaatsen , het pinnetje springt automatisch naar de plaats waar het spontaan stond na het oproepen van het kaartje, zelfs bij een grote (of de grootste) uitvergroting van het kaartje betekent dat in de praktijk een verschil van (20 à) 40 m naargelang van de uitvergroting, tot de plaats waar men het pinnetje zou willen plaatsen, er verschijnt dan op het scherm een klein zwart rechthoekje,

1) Wat ik ook probeer, ik kan dit niet reproduceren. Ik heb BMP aan- en uit gezet, verschillende soorten geprobeerd, maar altijd gaat het geslacht terug naar onbekend. Is er iemand anders die dit ook heeft?

2) Is gerepareerd in de komende versie 4.3.3
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: escher op oktober 22, 2014, 14:57:59 PM
Na de update naar versie 4.3.1 op mijn samsung galaxy SIII zijn de velden gedrag - kleed - en telmethode maar deels leesbaar.

Gerepareerd in de komende versie 4.3.3
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: AvanderHeijden op oktober 23, 2014, 13:16:01 PM
Dat heb ik alleen bij lange namen van species groups (en dan alleen bij portrait stand), zie screenshot:



Gerepareerd in de komende versie 4.3.3
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

ceesvg

Sinds de laatste update, krijgen we geen meldingen meer op de galaxy 3mini bij omgeving, heeft altijd gewerkt. En op de Galaxy 3 werkt het ook nog gewoon. We hebben op allebei precies de zelfde instelling.

Gr Cees