Rhacognathus punctatus ?

Gestart door Remco (en Violet), juli 06, 2014, 20:33:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

Remco (en Violet)

Vanmiddag kwamen we deze wants tegen, hij/zij was net bezig om uit zijn huidje te kruipen.
Op dat moment was 'ie helemaal rood, enkele uren later was 'ie veel donkerder. Heel bijzonder om dat te zien.

(We moeten nog wel een betere foto van zijn/haar huidige kleur maken, het licht was niet door de buien niet echt geweldig)

Maar is dit een Rhacognathus punctatus ?

http://waarneming.nl/waarneming/view/86092783
Rhacognathus punctatus gezien op 2014-07-06 Soest - De Stompert
Foto's:




bij voorbaat dank IVN Eemland Vlinderwerkgroep
Groeten (Violet en) Remco

www.vlinderseemland.nl/

Arp

Ja tuurlijktoch - leuk hoor - in Belgische clubkleuren  ;D
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Remco (en Violet)

Ik vond het wel heel bijzonder om te zien.

Het zag er in eerste instantie ook vreemd uit, dat lijfje dat nog aan de wants vastzat en in een fractie van een seconde was 'ie er uit.
En dan die knalrode kleur die later dan naar heel donker verkleurd, heel apart om te zien. Je denkt bijna dat je ineens een ander soort wants in je potje hebt.

Het zal waarschijnlijk niet heel vaak gebeuren dat je zoiets ziet (tenzij je uitkweekt natuurlijk  ;))
Groeten (Violet en) Remco

www.vlinderseemland.nl/

Arp

Nee, ik ben in de jaren dat ik naar beestjes kijk (sinds 2006 ofzo) misschien drie keer een uitsluipende Pentatomoidea in het wild tegengekomen en zeker niet zo'n leuke zeldzame ook nog. Meestal zijn ze meer oranje-roze :)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Arp

Lang geleden al eens een hoop bij elkaar geveegd in dit topic - zet die van jullie er dadelijk bij :)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Marc de Winkel

Mvg, Marc de Winkel

Arp

Absoluut, prachtig, prachtig!  :duim: (ik zet'm erbij)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)