Kreeft, niet ontsnapt uit de keuken...

Gestart door Frank van de Putte, juli 01, 2014, 18:07:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Frank van de Putte

Een vriend kwam met een rare vondst van een soort (dooie) kreeft die hij in de brandgang achter zijn tuin had gevonden, ver verwijderd van open water.
Ik heb werkelijk geen verstand van kreeften, misschien is dit beest door een kat of meeuw ergens opgevist, en daar achtergelaten  :huh:

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/85956565
onzekere Rivierkreeft onbekend - Astacidae/Cambaridae/Parastacidae spec. gezien op 2014-06-29 Middelburg - Griffioen e.o.
Foto's:






bij voorbaat dank,

Frank van de Putte
Groetjes,

Frank van de Putte

tekenaar

deze gaat me nog wel een tijdje bezighouden (ik denk dat ik er wel uit ben maar ik ben helemaal niet blij met wat ik denk ... Nog even een nachtje of wat over slapen).

Waarschijnlijk niet uit de keuken maar eerder uit een aquarium of vijver (erg slecht idee overigens, kreeft in een vijver: op een regenachtige dag lopen ze gewoon weg en dan heb je een introductie van een exoot waar je niet verantwoordelijk voor wilt zijn ... )
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

Frank van de Putte

Bedankt voor je reactie Paul, zeg maar gewoon wat je denkt hoor, ik hoop dat je er niet wakker van ligt. Ik heb het beestje bewaard en net nog even uit het bakje gehaald, en hij stinkt nog net zo erg als 4 weken geleden...pff :rolleyes: (Kortom ook ik zou dit raadsel graag opgelost zien worden  ;) )

Ik zal die vriend nog eens vragen of hij kan nagaan wie daar in die buurt een kreeft kwijt is, of zulke beesten in de vijver of aquarium heeft...

groetjes,
Groetjes,

Frank van de Putte

bkoese

Dag Frank, Paul,