Hoofdmenu

Fijn! Twitchers! :(

Gestart door Hinko, mei 21, 2014, 12:00:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hinko

Vandaag een kritische visie op onze twitchende medemens in de Leeuwarder Courant.

"Van het legertje vogelaars dat het hele land doorkruist om weer een nieuwe soort aan het eigen waarnemingenlijstje te kunnen
toevoegen, slaat een deel op hol. Er zijn zelfs verkeersmaatregelen nodig, inclusief een speciaal gemaakt bord dat een stopverbod
aanduidt, om publiek bij een steppekiekendief weg te houden."

"Wat is het toch mooi dat zo'n bijzondere steppekiekendief zich in ons land vestigt. Maar wat het is zonde dat sommige  vogelliefhebbers het plezier van anderen vergallen door met hun gedrag vervelende maatregelen nodig te maken."

Waar is het zelfreinigende vermogen van Twitchers? We weten best wie zich wel gedraagt en wie niet. Sluit probleem veroorzakende twitchers uit van activiteiten, scorelijstjes etc etc. Maak ze duidelijk dat hun egoïstische gedrag niet acceptabel is en consequenties heeft!
mvgr, Hinko

Oscar Balm

Wat een eenzijdig artikel is dat dan. En ook jouw reacte is een beetje kort door de bocht denk ik.

Het stopverbod is daar ingesteld om te voorkomen dat men (niet alleen vogelaars) op die weg stil gaat staan om te kijken naar de vogel(s). Dat levert namelijk verkeersonveilige situaties op.
Ca honderd meter verderop heeft men een zij(vent)weg ingesteld als parkeerzone zodat er vanaf daar veilig (en van dezelfde afstand) van de kiekendieven genoten kan worden.

Ik ben daar zaterdag geweest. Heb er 3 uur en 275 km (enkele reis) voor moeten rijden. Heb trouwens geen probleem veroorzakende twitchers gezien. Alleen maar enthousiaste vogelaars.
En het stopverbod, waar ik mij dus keurig aan gehouden heb en het P-bord waar ik prettig gebruik van heb kunnen maken.
Oscar Balm

Lijstje van bezochte landen: https://waarneming.nl/users/21807

Steven Wytema

Citaat van: Hinko op mei 21, 2014, 12:00:56 PM
Vandaag een kritische visie op onze twitchende medemens in de Leeuwarder Courant.

"Van het legertje vogelaars dat het hele land doorkruist om weer een nieuwe soort aan het eigen waarnemingenlijstje te kunnen
toevoegen, slaat een deel op hol. Er zijn zelfs verkeersmaatregelen nodig, inclusief een speciaal gemaakt bord dat een stopverbod
aanduidt, om publiek bij een steppekiekendief weg te houden."

"Wat is het toch mooi dat zo'n bijzondere steppekiekendief zich in ons land vestigt. Maar wat het is zonde dat sommige  vogelliefhebbers het plezier van anderen vergallen door met hun gedrag vervelende maatregelen nodig te maken."

Waar is het zelfreinigende vermogen van Twitchers? We weten best wie zich wel gedraagt en wie niet. Sluit probleem veroorzakende twitchers uit van activiteiten, scorelijstjes etc etc. Maak ze duidelijk dat hun egoïstische gedrag niet acceptabel is en consequenties heeft!


Hoi Hinko,


je bent een admin blijkbaar? Ga dan eerst even te raad bij je vogelende collega-admins voordat je jan en alleman zwart loopt te maken.
(althans, het krantenartikel doet dat, maar jij geeft ook totaal geen weerwoord)


Er zitten een aantal "probleemveroorzakende twitchers" idd tussen, maar dat heb je bij elke grote groep mensen. 
1. die enkelen zullen zeker niet naar de Steppekiekendief toekomen! (hebben ze al)
2. dit probleem is al veel vaker besproken en het is heel wat lastiger dan je denkt om mensen buiten te sluiten.


Dit artikel vraagt duidelijk om een nuchter weerwoord, Leeuwarder Courant zal wel een sensatie-stukje nodig hebben gehad.
Steven Wytema


migratorius

Waar is het zelfreinigend vermogen van de plantentwitchers, die de vegetatie rondom een fotogenieke plant platlopen...?
Goed - het zijn er wat minder - maar de paadjes hebben mij regelmatig geholpen soorten te vinden.

JanHein

Marcel van kammen

@Steven en Oscar: volgens mij staat er geen enkele leugen en geen enkele sensatie in. Jan en alleman wordt niet zwart gemaakt, er staat namelijk nadrukkelijk "sommige vogelliefhebbers" en dat is het enige kritiekpunt op sommige twitchers, naast de al vele malen eerder genoemde feiten over verstoring e.d. die bij alle zeldzaamheden voorkomen.


@Oscar: Dus het bord is er geplaatst om te voorkomen dat niet-vogelaars naar een vogel kijken? zinloos bord dan.

Folkert Jan

We kunnen wel gaan lopen gissen naar het bord, maar het zou beter zijn navraag te doen bij de mensen die hebben besloten dat bord te plaatsen.

Om er ook maar een gis in te gooien:
Auto's langs een smalle, boeren met grote machines hebben er last van, willen geen kieken meer in hun land en maaien alles inclusief kieken plat, werkgroep grauwe kiek wil dat graag voorkomen? Klinkt plausibel, maar kan ook volstrekte onzin zijn.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Marcel van kammen

@Folkert Jan: dat is al gedaan,zie de quotes uit de krant. Dan wordt er hier echter gezegd dat het eenzijdige stemmingmakerij van de krant en de burgemeester is. (twitchen is heilig namelijk en alle vogelaars zijn lief en als ze dat niet zijn....dan is het stemmingmakerij). :-)

snwja3

#7
Lag het probleem maar alleen bij de 'echte' twitchers, dat zijn er tegenwoordig zo'n 350 man!
Die kennen elkaar, die spreken elkaar in het algemeen wel aan .....

Maar op dit soort 'evenementen' (zie ook Sperweruil e.d.) die groot aandacht krijgen in de media komen veel meer mensen af, wel meer dan 10x zoveel dan die bovengenoemde twitchers.
Fotografen, vogelaars die een dagje rondtoeren, buurtbewoners, dagjesmensen, lezers van de Leeuwarder Courant ......... (als de Leeuwarder Courant echt zo bewogen meeleefde dat had ze juist beter geen aandacht in de krant aan de vogel kunnen geven?).
Ofwel, juist ook door de publiciteit van de Leeuwarder Courant en andere media, komen er honderden tot duizenden mensen/vogelaars hier kijken, mensen die niet gekend zijn, niet uit te sluiten zijn, maar wel ook graag willen genieten van de mooie feit.

Bij elk groot evenement worden (verkeers)maatregelen getroffen, kijk naar voetbal, concerten, e.d.
Dit om eventuele problemen te voorkomen. Ofwel om te stellen dat bij het nemen van maatregelen vooraf de problemen er ook al zijn lijkt me een bevooroordeelde conclusie.
Daarbij de maatregelen zijn niet genomen om het publiek weg te houden, maar om het publiek de gelegenheid te geven om op de juiste manier van de vogels te genieten, dat is een heel andere insteek!

Ik zie dus niet waarom bij een goed van te voren geregeld zaak als deze, deze negatieve klanken gebracht moeten worden, omdat daar nu geen grond voor is.

Complimenten voor degene die dit geregeld hebben, veel (vrije) tijd erin steken om zo iedereen te kunnen laten genieten van dit feit. Mag dit vaker zo goed geregeld worden!
Wietze Janse

migratorius

De zin "Er zijn zelfs verkeersmaatregelen nodig, inclusief een speciaal gemaakt bord dat een stopverbod aanduidt, om publiek bij een steppekiekendief weg te houden" klopt niet, aangezien er volgens Oscar (die er geweest is) een speciale parkeerplaats is ingericht om naar de steppenkiekendief te kijken!
Dat mensen er parkeren als er geen verbod is en daardoor de verkeersveiligheid in gevaar brengen is iets anders dan "het plezier van anderen vergallen". Dat er mensen parkeren nu er wél een verbod is zou me natuurlijk ook niet verbazen, want sommige mensen zijn nu eenmaal onverbeterlijk, maar dat kan ik uit het stukje niet afleiden.
En Marcel: als er mensen langs de weg staan te kijken zullen ook niet-vogelaars stoppen om te vragen wat er te zien is (en zo de verkeersveiligheid nog meer in gevaar brengen – zoals bij de Sperweruil in Zwolle).
Het is een buitenkansje om een Steppekiekendief zo fraai te kunnen zien/fotograferen: dat is wat de vogelaars aantrekt, niet het lijstje (want daar staat hij inmiddels echt bij "iedereen" op).

De Leeuwarder Courant had dus beter kunnen schrijven dat vogelaars in hun enthousiasme om een zeldzame soort mooi te kunnen bekijken de verkeersveiligheid in gevaar brachten door op de smalle doorgaande weg te parkeren. Daarom is er een stopverbod ingesteld en een speciale parkeerzone ingericht. Dat brengt dezelfde boodschap over, maar klinkt toch veel positiever?

JanHein (die er niet geweest is)

Oscar Balm

Ik weet niet of het stopverbod is ingesteld na slechte ervaringen of preventief.

Als ik dit artikel lees
http://werkgroepgrauwekiekendief.nl/index.php?id=1
dan denk ik dat het preventief gebeurd is.
Oscar Balm

Lijstje van bezochte landen: https://waarneming.nl/users/21807

Vincent Hart

Het is best een drukke weg met veel regionaal landbouw(gerelateerd)verkeer. Daarom niet handig om erlangs te parkeren, zeker niet met meerder auto's. Niet elke bezoeker van de Kiekendieven zal dat beseffen. Gelukkig zo goed geregeld door (ik meen) de Werkgroep Grauwe Kiekendief, waarvoor hulde.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

hiskodevries

Het stopverbod is preventief geplaatst. Dus voordat het nieuws verspreid werd.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Vincent Hart

Nu nog even excuses van Hinko dat ze een Geen Stijl-achtig artikel voor zoete koek slikt - en er extra gewicht aan geeft door als admin mee te huilen met de rellende wolven in het bos - en iedereen kan weer door met zijn/haar leven.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

arnotenhoeve

Citeerze
Weet je dat zeker, Vincent?

HPM

Herman van der Meer

KorHaan

Citaat van: Vincent Hart op mei 21, 2014, 17:19:45 PM
Nu nog even excuses van Hinko dat ze een Geen Stijl-achtig artikel voor zoete koek slikt - en er extra gewicht aan geeft door als admin mee te huilen met de rellende wolven in het bos - en iedereen kan weer door met zijn/haar leven.


Meehuilen met de rest van de lange-tenen-brigade hier is ook niet erg netjes, Vincent.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Klaas van Dijk

Citaat van: hiskodevries op mei 21, 2014, 16:49:15 PMHet stopverbod is preventief geplaatst. Dus voordat het nieuws verspreid werd.

Klopt helemaal. Bovendien is overleg geweest met waarneming.nl om de locatie te vervagen. Het nieuws is onder andere via Facebook verspreid en diverse malen gedeeld, onder andere door mezelf.

Zie  https://www.facebook.com/190585087622000/photos/a.190592927621216.53311.190585087622000/844723958874773/?type=1&theater

M.i. een erg goede aanpak. Gaat dus om regulatie. Een stopverbod op een doorlopende weg en een speciale locatie (doodlopend stukje weg als ik het goed heb) uitzoeken als plek waarvan iedereen alles goed kan bekijken (en waar voldoende auto's / mensen kunnen staan / rondlopen zonder de vogels te verstoren).

Stuk van vandaag in de Leeuwarder Courant nog niet gelezen, maar een lezeres was er erg enthousiast over.

C.Dekker

Gelukkig gaat het tot nu toe redelijk goed daar en zijn er alleen een paar fotografen die zich niet aan de afspraken hielden.
Tsja ga de discussie maar niet weer oprakelen hier.  :angel:
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

frankcoenjaerts

Citaat van: Hinko op mei 21, 2014, 12:00:56 PM
I. Vandaag een kritische visie op onze twitchende medemens in de Leeuwarder Courant.

II. "Van het legertje vogelaars dat het hele land doorkruist om weer een nieuwe soort aan het eigen waarnemingenlijstje te kunnen
toevoegen, slaat een deel op hol. Er zijn zelfs verkeersmaatregelen nodig, inclusief een speciaal gemaakt bord dat een stopverbod
aanduidt, om publiek bij een steppekiekendief weg te houden."

III. "Wat is het toch mooi dat zo'n bijzondere steppekiekendief zich in ons land vestigt. Maar wat het is zonde dat sommige  vogelliefhebbers het plezier van anderen vergallen door met hun gedrag vervelende maatregelen nodig te maken."

IV. Waar is het zelfreinigende vermogen van Twitchers? We weten best wie zich wel gedraagt en wie niet. Sluit probleem veroorzakende twitchers uit van activiteiten, scorelijstjes etc etc. Maak ze duidelijk dat hun egoïstische gedrag niet acceptabel is en consequenties heeft!

I. Kritische blik? Wie is er kritisch? In ieder geval niet de journalist - die had zich in ieder geval aan journalistiek grondbeginsel 1 moeten houden: controleer je bronnen en vermeld die waar mogelijk.
II.Nee, het bord is bedoeld om een onveilige verkeerssituatie te voorkomen. De extra zone verderop geeft zonder enige twijfel veeeeeel beter zicht op de Kieken (ik was er zondag).
III.Niemand heeft enig plezier van anderen vergald, dit was een preventieve maatregel, bedoeld om het plezier van eenieder te vergroten. Wat perfect gelukt is.
IV. Een dooddoener, kan je in elk stukje met deze tendens kwijt. Prima strekking, maar raakt hier kant noch wal.

Kortom, een goedkoop stukje populistische journalistiek, rammelend aan alle kanten.
Met vriendelijke groeten,

Frank

Vincent Hart

Citaat van: KorHaan op mei 21, 2014, 18:17:55 PM
Citaat van: Vincent Hart op mei 21, 2014, 17:19:45 PM
Nu nog even excuses van Hinko dat ze een Geen Stijl-achtig artikel voor zoete koek slikt - en er extra gewicht aan geeft door als admin mee te huilen met de rellende wolven in het bos - en iedereen kan weer door met zijn/haar leven.


Meehuilen met de rest van de lange-tenen-brigade hier is ook niet erg netjes, Vincent.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo
'Lange tenen' lijkt me op zijn plaats als twitchers de mist in gaan. Dat is hier niet gebeurd, de strekking van het artikeltje heeft geen enkele band met de werkelijkheid. Omdat een aantal mensen chronisch verontwaardigd is over twitchers lijkt het me goed om de bakerpraatjes te ontmaskeren. En nee, dat doet niets af aan het feit dat wanneer het wel fout gaat, we het daar zeker over kunnen hebben.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Citaat van: Vincent Hart op mei 22, 2014, 11:24:18 AM
Citaat van: KorHaan op mei 21, 2014, 18:17:55 PM
Citaat van: Vincent Hart op mei 21, 2014, 17:19:45 PM

Nu nog even excuses van Hinko dat ze een Geen Stijl-achtig artikel voor zoete koek slikt - en er extra gewicht aan geeft door als admin mee te huilen met de rellende wolven in het bos - en iedereen kan weer door met zijn/haar leven.


Meehuilen met de rest van de lange-tenen-brigade hier is ook niet erg netjes, Vincent.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo
'Lange tenen' lijkt me op zijn plaats als twitchers de mist in gaan. Dat is hier niet gebeurd, de strekking van het artikeltje heeft geen enkele band met de werkelijkheid. Omdat een aantal mensen chronisch verontwaardigd is over twitchers lijkt het me goed om de bakerpraatjes te ontmaskeren. En nee, dat doet niets af aan het feit dat wanneer het wel fout gaat, we het daar zeker over kunnen hebben.

En jij geeft aan jouw persoonlijke mening geen extra gewicht door die hier als admin te verkondigen, Vincent?
Je doet niet anders, en als je hem niet verkondigt dan handel je er wel naar.
Nu misschien nog maar even je excuus aanbieden aan Hinko?
Herman van der Meer

Vincent Hart

Volgens mij geef ik altijd argumenten, ook als ik (keer op keer) laat zien dat de anti-twitchers brigade die bij hun meningen meestal niet heeft ... Zolang we discussieren op basis van feiten en argumenten, mag mijn admin zijn geen probleem zijn bij het lezen van mijn bijdrages over dit onderwerp. Dat ik zelf twitch kan ook betekenen dat ik vaak weet wat er (niet) gespeeld heeft bij een gegeven twitch, al is het natuurlijk veel lekkerder om er (keer op keer) per definitie vanuit te gaan dat mijn mening over twitchen dus te rooskleurig is ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Margreet Kwh

Fijn, discussie :(
En overigens vind ik dat Ronald een punt heeft, en Herman ook.
Termen als "Geen-stijl-achtig artikel" en "veel lekkerder" vind ik niet getuigen van objectiviteit.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

jvdlaan

Citaat van: HPM op mei 22, 2014, 11:50:43 AM
Citaat van: Vincent Hart op mei 22, 2014, 11:24:18 AM
Citaat van: KorHaan op mei 21, 2014, 18:17:55 PM
Citaat van: Vincent Hart op mei 21, 2014, 17:19:45 PM

Nu nog even excuses van Hinko dat ze een Geen Stijl-achtig artikel voor zoete koek slikt - en er extra gewicht aan geeft door als admin mee te huilen met de rellende wolven in het bos - en iedereen kan weer door met zijn/haar leven.


Meehuilen met de rest van de lange-tenen-brigade hier is ook niet erg netjes, Vincent.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo
'Lange tenen' lijkt me op zijn plaats als twitchers de mist in gaan. Dat is hier niet gebeurd, de strekking van het artikeltje heeft geen enkele band met de werkelijkheid. Omdat een aantal mensen chronisch verontwaardigd is over twitchers lijkt het me goed om de bakerpraatjes te ontmaskeren. En nee, dat doet niets af aan het feit dat wanneer het wel fout gaat, we het daar zeker over kunnen hebben.

En jij geeft aan jouw persoonlijke mening geen extra gewicht door die hier als admin te verkondigen, Vincent?
Je doet niet anders, en als je hem niet verkondigt dan handel je er wel naar.
Nu misschien nog maar even je excuus aanbieden aan Hinko?

En jij grijpt iedere kans aan om je weer te profileren als twichers in het nieuws komen, ook al zijn ze niet in het nieuws.

En waarom vind jij dat Vincent zijn excuses moeten aanbieden? Wellicht enkel om het feit dat Viincent dacht dat Hinko een vrouw was? Op de avatar van Hinko leek het mij ook eerder een vrouw,. Pas na goed kijken en geklikt te hebben zag ik dat het een man was. Kan gebeuren zolu ik denken.


jvdlaan

#24
Citaat van: Margreet Kwh op mei 22, 2014, 12:35:30 PM
Fijn, discussie :(
En overigens vind ik dat Ronald een punt heeft, en Herman ook.
Termen als "Geen-stijl-achtig artikel" en "veel lekkerder" vind ik niet getuigen van objectiviteit.
Objectiviteit bestaat niet als het om meningen gaat. Iedere inleiding in wetenschapsfilosofie kan je dat vertellen.
En Hinko is een admin. Maar van hem verwachten jullie dus geen objectiviteit, zelfs als hij hier duidelijk blijkt geeft dat niet te zijn? Dat noem ik met twee maten meten!

Margreet Kwh

Citaat van: C.Dekker op mei 22, 2014, 09:01:45 AM
Gelukkig gaat het tot nu toe redelijk goed daar en zijn er alleen een paar fotografen die zich niet aan de afspraken hielden.
Tsja ga de discussie maar niet weer oprakelen hier.  :angel:
Cees had een vooruitziende blik...
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Peregrinus

Ik denk dat de "discussie" onzinnig is, iedereen kan er zelf gewoon rustig over nadenken wat de gevolgens van zijn of haar gedrag zijn en hoe dit door de sameleving waargenomen wordt (zonder zichzelf te gaan zitten verdedigen...).

Allerdings denk ik dat het artikel wel een spiegel is van wat een deel van de Nederlandse bevolking van "Twitchers" en "Ornithologen" denkt. Dit is dan ook een van de redenen waarom ik mij altijd snel distancieer als iemand mij een ornitholoog noemt.

Groet, Robert
mvg, Frank Huischen

Edwin Schuller

Citaat van: Margreet Kwh op mei 22, 2014, 12:35:30 PM
Termen als "Geen-stijl-achtig artikel" en "veel lekkerder" vind ik niet getuigen van objectiviteit.

Volgens mij kan je met de beste wil van de wereld niet ontkennen dat de redactie van Geen Stijl best wel eens trots zou kunnen zijn op de eerste post van dit topic :).

Maar even serieus; er lijkt in dit geval dus helemaal niks aan de hand. Waarom zit men hier dan elkaar af te kammen (wie de schoen past...) in plaats van collectief te concluderen dat de Steppekiek wel eens een schoolvoorbeeld dreigt te gaan worden van hoe het wél moet en dat de eerste post toch wel een beetje *kuch* rammelt? Want dat lijkt - objectief gezien! - toch wel de strekking van dit topic te gaan worden...
Edwin Schuller

HPM

Citaat van: jvdlaan op mei 22, 2014, 12:38:27 PM
Citaat van: HPM op mei 22, 2014, 11:50:43 AM
Citaat van: Vincent Hart op mei 22, 2014, 11:24:18 AM
Citaat van: KorHaan op mei 21, 2014, 18:17:55 PM
Citaat van: Vincent Hart op mei 21, 2014, 17:19:45 PM

Nu nog even excuses van Hinko dat ze een Geen Stijl-achtig artikel voor zoete koek slikt - en er extra gewicht aan geeft door als admin mee te huilen met de rellende wolven in het bos - en iedereen kan weer door met zijn/haar leven.


Meehuilen met de rest van de lange-tenen-brigade hier is ook niet erg netjes, Vincent.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo
'Lange tenen' lijkt me op zijn plaats als twitchers de mist in gaan. Dat is hier niet gebeurd, de strekking van het artikeltje heeft geen enkele band met de werkelijkheid. Omdat een aantal mensen chronisch verontwaardigd is over twitchers lijkt het me goed om de bakerpraatjes te ontmaskeren. En nee, dat doet niets af aan het feit dat wanneer het wel fout gaat, we het daar zeker over kunnen hebben.

En jij geeft aan jouw persoonlijke mening geen extra gewicht door die hier als admin te verkondigen, Vincent?
Je doet niet anders, en als je hem niet verkondigt dan handel je er wel naar.
Nu misschien nog maar even je excuus aanbieden aan Hinko?

En jij grijpt iedere kans aan om je weer te profileren als twichers in het nieuws komen, ook al zijn ze niet in het nieuws.

En waarom vind jij dat Vincent zijn excuses moeten aanbieden? Wellicht enkel om het feit dat Viincent dacht dat Hinko een vrouw was? Op de avatar van Hinko leek het mij ook eerder een vrouw,. Pas na goed kijken en geklikt te hebben zag ik dat het een man was. Kan gebeuren zolu ik denken.

Vincent verwijt Hinko iets wat hij zelf ook doet en verwacht daar excuus voor. Dan lijkt me een dubbel excuus van de kant van Vincent wel terecht. En dan heb ik ik het nog niet eens over de aanname van een geslacht. Van iemand die er zo prat op gaat dat hij het alleen over de feiten heeft en andersdenkende niet is het toch wel opmerkelijk.
Herman van der Meer

Vincent Hart

Ik zie niet helemaal de overeenkomst tussen een tendentieus, feitelijk onjuist artikel napraten en mijn reacties hier (/elders over dit onderwerp)?
Overigens excuus dat ik dacht dat Hinko een meisje was.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers