Vraag over vanglaken pakket

Gestart door _annemieke, februari 27, 2014, 12:08:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

_annemieke

Beste mensen,

Voor onze vereniging zijn wij op zoek naar een niet al te prijzig, maar wel handzaam, professioneel, werkzaam en duurzaam pakket voor het nachtvlinderen.
Mijn oog is gevallen op het Vermandel pakket, waarschijnlijk wel bekend bij jullie: http://www.vermandel.com/product.php?pid=788
Wie heeft er ervaringen met deze set? Ik heb gelezen dat je met deze lamp-sterkte minder nachtvlinders aantrekt, is dit zo?
En hebben jullie eventueel andere tips qua materiaal en/of webshops?

Alvast ontzetttend bedankt!

Groet
Annemieke

Yeronimo

Hoi Annemieke,

Leuk dat jullie hard aan de slag gaan met nachtvlinders. Ikzelf heb deze set ook in bruikleen van het Natuurmuseum Fryslân en ben er zeer tevreden over.
Wat ik er wel bij moet zeggen is dat het bijna niet te doen is om dit pakket in je eentje op te zetten. Dus in principe is het beter als je met meerdere mensen gaat. Het afbreken is dan weer niet een probleem in je eentje. Hij staat vrij stevig (mits je hem goed vastzet met de lijnen), maar zorg er wel voor dat je de touwtjes niet te ver uitzet. Kans op struikelen eroverheen zit er dan in en daar kan je zaken kapot mee maken.
Ikzelf heb de lamp die in het pakket zit niet gebruikt maar mijn eigen lamp die ik al had. Dit is de ML250Watt E40 lamp (fitting is daaroverigens moeilijk voor te vinden). Ik ben zeer tevreden over die lamp met avonden waarbij ik meer dan 500 individuele nachtvlinders gevangen had.
Hou er rekening mee dat de lampen HPL en ML (beste nachtvlinderlampen) per april 2015 verboden worden en daarom dus niet meer gemaakt of verkocht worden dan.

Veel succes! En stel gerust hier meer vragen als je ergens mee zit.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

maartenimmerzeel

Hoi Annemieke,

Wij gebruiken de set ook, inclusief bijgeleverde lamp. Gaat prima! En na wat oefenen zelfs in je eentje op te zetten.

Groet Maarten Immerzeel


_annemieke

Bedankt voor jullie reacties, het pakket is besteld :)

Is het wel slim - i.v.m. bewoners - om 2 doeken naast elkaar te plaatsen? Of is het verstandiger om 1 laken voor en 1 laken achter het pand waar wij het gaan houden, te plaatsen.

Groet
Annemieke