gezien in Frankrijk

Gestart door Jort van der Star, februari 05, 2014, 16:14:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jort van der Star

heeft iemand enig idee wat dit voor beest is geweest? vorig jaar juni gezien op een camping nabij alpe d'huez

Zeer geïnteresseerd, maar nul ervaring.

belle

Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

Arp

Ja Veenmol - ik was ooit begonnen aan een overzichtje van de Franse soorten, maar is blijven liggen. Zal niet makkelijk worden van zo'n postzegel ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Jort van der Star

Bedankt! Weer wat geleerd. Ik heb wel een grotere foto voor je hoor, maar die moet ik even mailen dan. Wil je graag helpen. Het beestje liep erg snel en ik heb de foto met mijn telefoon gemaakt. PM me maar als je hem wil.
Zeer geïnteresseerd, maar nul ervaring.

Arp

#4
Hallo Jort,

Het is een dame en vanwege de lange achtervleugel valt Gryllotalpa 17-chromosomica af. Blijven over G. gryllotalpa en G. vineae. Die zijn op gemeten grootte (c.q. voorvleugellengte) en op kleur uit elkaar te houden. Grootte wordt 'm denk ik niet, maar op kleur/habitus denk ik dat het toch gewoon Gryllotalpa gryllotalpa zal zijn. Van de omgeving van Alpe d'Huez is G.g. in elk geval wel bekend, en G.v. tot dusver niet, hetgeen echter niet per se wil zeggen dat die er niet ook een keer zou kunnen zitten.

P.S. Het stukje over de Franse soorten staat inmiddels hier
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)