Polomena prasine ?

Gestart door Markabout, november 05, 2013, 10:40:13 AM

Vorige topic - Volgende topic

Markabout

Goeienavond,

kan iemand bevestigen of het hier wel degelijk om Polomena prasine gaat, of zijn er ook lookalikes?
(bij Tunis, oktober)

hartelijk dank !

Mark

beetlestitch

is wel een wants dus op het kever forum is antwoord kans niet zo groot. groeten toon.
Toon Keukelaar

Markabout

oeps, kan iemand hem verplaatsen, weet niet hoe dat moet ...
Mark

Mark Lammers

Ik vind hem meer de habitus van Nezara viridula hebben, maar dat moet wel door iemand bevestigd worden.

Arp

Ik kan helemaal niks herkennen. Palomena, Acrosternum, Nezara, ... misschien zitten er ook nog wel van die effen groen Piezodorus-soorten daar?? :huh:

Durf amper Tarisa fraudatrix uit te sluiten ;)

Heb je echt geen grotere foto/uitsnede?
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Markabout

neen, spijtig genoeg niet, Arp; zal hem dus maar klasseren als mysteriesoort  :huh: en zal volgende keer betere plaatsjes maken ;)
Mark

Arp

Hoi Mark, iemand die goed is ingevoerd in de Wantsen (aldaar) zal er misschien wat van kunnen maken, maar ik ben te veel kneus/beginner om zonder de vorm van halsschild en scutellum etc goed te herkennen zinnige uitspraken te kunnen doen. Voor mijn gevoel, met de vage omlijningen die ik van het scutellum meen te herkennen, zou ik in de richting van Piezodorus-achtigen zoals hybneri ofzo gaan zoeken, maar die komen daar geloof ik helemaal niet voor, dus  :huh:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Markabout

Mark