Onbekende rups in hop !Bekend! Donker Brandnetelkapje

Gestart door Loes2608, september 15, 2013, 16:37:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

Loes2608

Hallo allemaal!

Ik kom net kijken in de wereld van vlinders en laat ik nu stuiten op een rups die ik niet ken en ook niet opgezocht krijg.
Ik heb het beestje op 11 september gevonden, een paar dagen nadat ik mijn hop gesnoeid had en er wat van binnen in een vaasje heb gezet. Gisteren is hij verveld en is nu weer volledig op kleur. Hij is zo'n 2-3 cm.
Ik ben woonachtig in Geldrop, Z-O Brabant.
Heeft iemand een idee van welke soort deze is?

Met vriendelijke groet,
Marloes

belle

Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

Loes2608

Oh geweldig, dat mag duidelijk zijn inderdaad! Hartelijk dank!

belle

Mooie rups hoor, veel plezier in de nieuwe ontdekkingen in de vlinderwereld.  :blink:

Ga je je waarnemingen ook invoeren op waarneming.nl
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

Ben Kruijsen

welkom op het forum Marloes. Ik verplaats je topic naar het rupsenforum. We hebben ook subfora van micronachtvlinders, poppen, waarnemingen van vlinders in het buitenland, dagvlinders etc. Heb je een onbekende nachtvlinder en je weet niet of het een macro of micro is, plaats het topic gewoon op het macroforum "nachtvlinders" dan is er altijd iemand die je verder kan helpen :)

Loes2608

#5
@ Belle

T lukt me aardig, het ontdekken. Vanmiddag de rups van een Koninginnenpage gevonden! Ook erg mooi!
M'n Donker Brandnetelkapje heeft zich inmiddels opgerold in een blaadje, ik ben benieuwd!
Ik ga even uitzoeken hoe ik waarneming.nl moet gebruiken, maar dat doe ik zeker!

Edit: Zojuist mijn waarnemingen opgeslagen!


@ Ben Kruijsen

Hartelijk dank! Ik moet me nog een beetje wegwijs maken in het forum hier, maar op deze manier gaat dat goedkomen.