dagvlinders=>Nachtvlinder determinatie vraag

Gestart door Pietro, augustus 13, 2013, 20:00:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

Pietro

Kunt u voor mij deze nachtvlinder determineren? Ik dacht aan een uilensoort. Zelf kan ik de vlinder in de Nachtvlindergids niet vinden. 3 augustus op licht en laken in de tuin. Met vriendelijke groeten,
Piet

Douwe van der Ploeg

Dag Piet,

Welkom op het forum. Even een paar dingen:
- Het is handig als je je waarneming eerst invoert (op waarneming.nl danwel observado.org voor de buitenlandse) en dan de knop "Determineren via het forum" gebruikt, dan komt er gelijk informatie mee over bijv. locatie, maar scheelt het ook ruimte op de server en wordt je foto minder gecomprimeerd (en behoudt je dus je kwaliteit).
- Daarnaast is het forum onderverdeeld in subfora, één daarvan betreft vlinders, als je dus wat naar onder scrollt had je door kunnen klikken naar het onderdeel voor nachtvlinders en daar je vraag kunnen stellen, de meeste mensen bekijken niet het hele forum, maar alleen dat deel waarvan ze wat weten. Maak je nu geen zorgen, een admin zal het topic voor je verplaatsen, maar dan is het voor de volgende keer duidelijk :)
- Tot slot: het is misschien handig om de naam van je topic even te veranderen, het is misschien wat verwarrend dat het topic "dagvlinders" heet terwijl het over een nachtvlinder gaat.
Douwe van der Ploeg

jvogels

topic naam gewijzige en verplaatst naar het nachtvlinderforum

Pietro

#3
Dag Joost,
Sorry voor de late reactie. Het is voor mij als nieuweling even speuren op het forum, maar al doende leert men. Alvast bedankt voor de hulp. Mvg. Piet de Droog
P.S. Ik lees zo even een reactie op waarneming.nl dat de onbekende nachtvlinder door Marijn Verbeek gedetermineerd is als Craniophora ligustrii.