Planten

Gestart door hjwal, augustus 02, 2013, 12:11:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

hjwal

Beste,

Wie weet de naam van deze plant/struik, foto in mei in Noord Spanje genomen.

vr. gr. Henk

Erik Simons

ik denk een ononis, wellicht Ononis fruticosa, maar je hebt nogal wat ononis-soorten in spanje

zou je in het vervolg vragen over buitenlandse planten in het buitenland forum planten kunnen stellen?

vr. groet
Erik
Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'

hjwal

Dag Erik,
bedankt voor je reactie, hoe kom ik in het buitenland forum?

vr. gr. Henk

ejslootweg

Ik heb je topic al verplaatst naar het buitenlandse plantenhoekje.
groeten, Erik
groeten, Erik

Plantoon

Biezonder mooie foto's. Waar precies in Noord-Spanje ? Hoogte ? Ondergrond ?

Erik Simons

ja, het zou mooi zijn als je de waarneming invoert in observado  :duim:
Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'

hjwal

Deze foto's heb ik op 28 mei 2013 in de buurt van NavardĂșn, Zaragoza, Spanje genomen, langs de kant van de weg.

Erik,
Hoe kan ik deze waarneming invoeren in observado?
Ik heb nog wel meer planten foto's uit Spanje die ik niet op naam kan brengen, waar moet ik die invoeren om achter de naam te komen.

vr. gr. Henk

Erik Simons

Beste Henk,

planten op naam brengen kun je het beste zelf doen, of via dit forum.

op observado.org (daar heb je een account voor nodig, is hetzelfde als waarneming.nl, als je daar al een account van hebt) kun je waarnemingen, al dan niet vergezeld van een foto, doorgeven.
dat geeft nuttige informatie over de verspreiding van planten, en vormt zo ook voor andere gebruikers een referentie.

een nog niet op naam gebrachte plant kun je als plant onbekend invoeren op observado, en in een forumtopic over die plant, linken naar die waarneming, dat scheelt server ruimte, maar het geeft bovendien een beeld waar de waarneming exact is gedaan
Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'

spanjool

Met de hoeveelheid Ononis soorten in Navarra valt het wel mee, c.a 10 waarvan ca de helft gele. Deze lijkt idd erg fruticosa. bijgaand een link naar de beste site op dit gebied voor dat deel van Spanje. http://proyectos.ipe.csic.es/floragon/ficha.php?genero=Ononis&especie=fruticosa&subespecie=&variedad=
Vriendelijke groet, Henk Gremmer

hjwal

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb gevonden hoe ik planten op observado moet invullen en dat werkt uitstekend.

vr. gr. Henk