Hoofdmenu

Wat voor mot?

Gestart door Rickgel1, juli 14, 2013, 20:04:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rickgel1

Wat voor mot is dit? Ik heb hem vanmiddag in de AWD gezien.
Bedankt voor de reactie!

Rick Geling

Botervlieg

Hoi Rick,

Ik weet niet welke mot het is, sorry.

Maar zou je misschien eens willen kijken of je je waarnemingen op deze manier hier kunt plaatsen: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=123228.0.html
Je hebt vandaag veel leuke waarnemingen gedaan in de AWD, ik was al forum-breed aan het meekijken of ik je met determineren kan helpen.
Maar het is (niet fout, maar wel...) een beetje zonde dat de foto's steeds 2x op de server komen te staan.

Groetjes, Marleen

belle

Pyrausta despicata! En verder ben ik het geheel met Marleen eens. Het is bovendien erg gemakkelijk, want je hoeft nu alleen maar de foto's bij de waarneming te plaatsen en niet apart hier nog.  :)
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

Rickgel1

Hoi Marleen en Belle, Ik ben nu net klaar met alle waarnemingen van vandaag. Ik zal de volgende keer het op jouw manier proberen. Bedankt voor de tip :duim: Is het dan ook niet zo dat de server eens in de zoveel tijd opgeschoond word?
Bedankt voor de reactie!

Rick Geling

Botervlieg

Hallo Rick,

Volgende keer het uitproberen is prima!  :duim:

Volgens mij is daar ooit wel eens over gesproken, over opschonen van de server. Maar op het moment dat je topics of foto's bij topics gaat weggooien wordt het eigenlijk al snel een zooitje.

Omdat oude topics nog van belang kunnen zijn of mensen hun determinatie vraag bij de waarneming als externe link hebben gevoegd (Doe ik overigens bijv altijd!)
Dat is handig om informatie bij determinatievragen of de determinator snel weer te kunnen terugvinden. Of kijken hoe je ook al weer op de naam kwam en hoe andere lijkende soorten zijn uitgesloten.

Groetjes, Marleen

Rickgel1

Ja dat snap ik. Ik bedoelde eigenlijk alle topics van een jaar of meer oud weg gooien of zoiets dergelijks. Daar kijkt toch geen hond meer naar lijkt me. Ik in ieder geval niet ;D
Bedankt voor de reactie!

Rick Geling

Botervlieg

Ja, daar ging het toen ook over. Dacht zelfs van na 3-4 jaar ofzo. Maar toch worden dergelijke topics nog wel gelezen. En het is moeilijk voor een admin (of wie dan ook) vooraf te bepalen welke topics nog wel of niet meer bekeken worden. Ik denk dat oude topics (natuurlijk lang niet allemaal) nog wel regelmatig bekeken worden.

Groetjes, Marleen

Botervlieg

Waarneming.nl > Diversen > Praat maar raak > topics verwijderen?

http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=125839.0

(Zo zie je maar, topic uit 2010, komt toch nog van pas ;) )

Rickgel1

En is daar nou uiteindelijk wat mee gedaan? Is er daadwerkelijk opgeschoond of alleen over gesproken. Hoe dan ook ben ik bang dat at een eindeloze discussie word. Mij lijkt het wijs om alle topics ouder dan 3 jaar gewoon te verwijderen. Maarja wie ben ik....
Bedankt voor de reactie!

Rick Geling

Botervlieg

Hallo Rick,

Ik heb geen idee of daar iets mee is gedaan, ik schat in van niet, maar ik weet het niet.

Als je het wilt weten kun je natuurlijk altijd even een bericht in dat topic plaatsen, de mensen die er toen bij betrokken waren kunnen je misschien antwoorden.

Groetjes, Marleen

Rickgel1

Heb ik maar even gedaan. Ben er wel nieuwsgierig naar geworden. :duim:
Bedankt voor de reactie!

Rick Geling