Hoofdmenu

haastige spoed ...!

Gestart door lo.troisfontaine, juli 02, 2013, 22:53:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

lo.troisfontaine

http://waarneming.nl/waarneming/view/77064283

Hoi, was eigenlijk te vlug met mijn conclusie over de soort, maar nu is het niet geheel duidelijk welke keversoort het wel is.
Weet iemand het wel zeker?

bij voorbaat dank en groeten,

Arp

Linaeidea aenea  B)

volgens mij ook één van de weinigen met poppen aan het blad
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Arp

Ik zie dat er nog niet veel vergelijkingsmateriaal was - heb mijn eerste pop van deze soort ook maar even ingevoerd. Lijkt sprekend op die van jou  :lol:


Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Arp

Bedankt voor het wijzigen Lo  :duim:

Leuk: Ik zag dat "we" ook eitjes hebben (van Ed Michels) dus serie compleet in de soortinfo  :lol:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

lo.troisfontaine

hoi,
De bruine uitvoering bij imago, is nog wel aan het uitkleuren. Dit ter voorkoming van misverstanden.

groeten,
Lo

Arp

#5
Uiteraard, maar we hebben niet de optie "kakelvers imago"  of zoals de Britten zouden zeggen "teneral"  :-\

Ik kan ook geen commentaar tussen de als "determinerend" opgegeven foto's kwijt, alleen in een blok tekst helemaal bovenaan.

Anderzijds heeft het ook weinig zin om in de soortinfo te vermelden dat vers uitgeslopen kevers gelig/ongekleurd en zacht zijn - dat zou je bij zo ongeveer elke soort moeten herhalen dan  :-X

Misschien Hisko maar eens vragen of "Imago (onuitgekleurd)" aangemaakt kan worden - ook voor Wantsen en Libellen enzo wellicht een handige om dingen duidelijker te onderscheiden.

p.s. verzoek ingediend
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)