HPL 125 Blacklight

Gestart door Gerard Troost, januari 24, 2013, 10:09:16 AM

Vorige topic - Volgende topic

Gerard Troost

Dag,

Deze zomer ga ik naar frankrijk op vakantie. Natuurlijk gaat de val ook mee, maar om mijn mede vakantiegangers niet al te veel lastig te vallen wil ik er ipv mn gewone HPL 125 een blacklight lamp in draaien. Ik kwam deze tegen:

http://www.firstlight.nl/lampen/disco-foto-film-tv-en-toneellampen/blacklight-lampen-en-armaturen/sylvania-125w-e27-blacklightlamp-0023970-alleen-te-gebruiken-met/

Iemand enig idee of die "goed spul" is en of inderdaad bijna geen (voor mensen zichtbaar) licht afkomt?

Andere tips zijn natuurlijk ook welkom!

Alvast hartelijk dank

Groeten,
Gerard
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

charles

Volgens mij heb ik er een gekocht vorig jaar, was niets. Geen vlinders en hij wordt erg heet.

Als je zegt ik wil een black light mee nemen kan je bij de Hornbach b.v. een black light tl buis kopen, Kost je ong 15 euri is kant en klaar, stevig opgeborgen.

Redelijke opbrengst.

Groet
Groet, 

Charles Peeters

paulnmvossen

Hoi Gerard, black light levert minder op maar is vaak wel weer goed voor micro's en sommige soorten spanners.
Groet, Paul

Gerard Troost

Dank voor de reacties. Ik was inderdaad op de hoogte dat black light minder opleverd (maar dat is niet erg op vakantie, want daar zal ik toch mn handen wel vol hebben). Maar als ik Charles goed begrijp zit er dus wel verschil in het type lamp dat je gebruikt? Vreemd dat die HPL kwikdamp blacklight niets vangt (Dat tie warm wordt snap ik dat worden de gewone hpl lampen ook, maar daarom zitten ze in een wekfles). Iemand enig idee hoe dat komt? Ik ken iemand die vangt met een Blacklight - UV Spaarlamp 25 watt (met gewone E27 fitting) en heeft toch best aardige resultaten. Wat is het verschil?
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Violet (en Remco)

Onze enige ervaring met blacklight tot nu toe: NNN 2011, Meinweg -> het krioelde op de grond en in de lucht van de mugjes of vliegjes, niet normaal. Je moest opletten dat je ze niet in je mond, neus, ogen of oren kreeg. Bij de andere soorten lampen was dat niet.
Verder geen idee hoor, dit is wat wij hebben ervaren, maar dat zal vast ook aan het gebied en het jaargetijde liggen?
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl