hybride sneeuwgans x ?

Gestart door SlechtValk, november 12, 2012, 03:54:08 AM

Vorige topic - Volgende topic

SlechtValk

Wij kwamen een rare gans tegen en vermoeden (na raadpleging van foto's op deze site) dat dit een Hybride Brandgans x Sneeuwgans is, maar willen graag bevestiging of verbetering van deze determinatie.

Het betreft deze waarnemingen:

http://waarneming.nl/waarneming/view/72106616
http://waarneming.nl/waarneming/view/72106650
onzeker Hybride Brandgans x Sneeuwgans x Keizergans - Branta leucopsis x Chen caerulescens x Chen canagica gezien op 2012-11-10 Rijswijk (Gld) - Rijswijkse Buitenpolder
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Rikstar

Ik krijg er zelfs een Brandgans x Ross gans geval bij.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

gjcaspers

Denk toch eerder Keizer x Brand. Heb je de pootkleur kunnen zien? Die zou meer duidelijkheid kunnen geven: oranje bij Keizer, roze bij Sneeuw en Ross'.
Groet,
Gert-Jan Caspers

SlechtValk

Citaat van: gjcaspers op november 12, 2012, 18:52:36 PM
Denk toch eerder Keizer x Brand. Heb je de pootkleur kunnen zien? Die zou meer duidelijkheid kunnen geven: oranje bij Keizer, roze bij Sneeuw en Ross'.

Ik heb de foto wat uitgesneden en nog een foto van het andere exemplaar toegevoegd.
Zo te zien zijn de poten meer oranje dan roze, dus ik begrijp dat dit eerder Keizer dan Sneeuw moet zijn.



Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Henri van Dodeweerd

Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Rikstar

inderdaad keizer x brand dan. mooi dat je foto's hebt kunnen maken van poten!  :duim:
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

SlechtValk

Citaat van: Rikstar op november 12, 2012, 21:21:39 PM
inderdaad keizer x brand dan. mooi dat je foto's hebt kunnen maken van poten!  :duim:

Credits voor de foto's gaan naar Sander Polling, al zal ik zeker niet ontkennen dat ik hem mentaal heb bijgestaan ;)
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.