foutje in optellen aantal exemplaren?

Gestart door JohanvantBosch, november 07, 2012, 18:25:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

JohanvantBosch

MIsschien niet alleen voor libellen, maar daar viel mijn oog erop. Ik zie in de lijst volgens mij tweemaal iets misgaan met het optellen tot het totaal aantal waargenomen exemplaren op een dag.
Het gaat om de volgende pagina
http://waarneming.nl/waarnemingen_all_v1.php?groep=5

En dan op 6/11 bij Steenrode heidelibel: 1 waarneming van 1 exemplaar levert toch een totaal van 1 op en niet van twee....

-   Geen detailinformatie   1   1   2   Steenrode heidelibel - Sympetrum vulgatum               Weert - IJzeren Man
  •    Wiel Geraedts

    Idem bij de Smaragdlibel op 4/11
    -   Geen detailinformatie   1   1   2   Smaragdlibel - Cordulia aenea               Weerribben - Jurries [OV]   Douwe van der Ploeg

    Op sommige andere plekken leidt 1 waarneming van 1 exemplaar gewoon tot een totaal van 1, zoals op 4/11 bij Paardenbijter
    Geen detailinformatie   1   1   1   Paardenbijter - Aeshna mixta               Veendam - Golfbaan De Compagnie [GR]   Bert Oving

JohanvantBosch

Detailinformatie   1   3   6   Kempense heidelibel - Sympetrum depressiusculum               De Plateaux [NB]   Tim Raats

23/10 gaat het mis bij de Kempense heidelibel, zie boven.
Nu zie ik daar dat het om een waarneming gaat met zowel mannetjes als vrouwtjes, dus waarschijnlijk via groepssamenstelling ingevoerd. Zou het kunnen dat ie bij gebruik van groepssamenstelling zowel de exemplaren als de exemplaren van ieder geslacht bij elkaar optelt? (en dus alles dubbel telt)

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

JohanvantBosch

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 07, 2012, 18:50:41 PM
Lijkt me een vraagje voor Hisko...
Ik heb m ook al even op het programmeursforum gegooid met een linkje naar dit topic.

hiskodevries

Ja ik zie nu wat je bedoeld. Zet het even bij bugs.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

JohanvantBosch

Hij staat onder programmeursforum. Het topic bugs is afgesloten.