determinatie juist??

Gestart door N.VERKAIK-DE HAAN, augustus 12, 2012, 08:20:01 AM

Vorige topic - Volgende topic

N.VERKAIK-DE HAAN

Hallo,

Twee weken geleden waren we in Oostenrijk. In het gebied van Nauders vonden we deze vlinders.
Zelf kom ik op de namen: Bleek blauwtje;staartblauwtje;witstreepblauwtje en zwartsprietdikkopje.
Is dit juist??

vriendelijke groet,
Nina

Bart van Hoogstraten

Hoi Nina,

Ik denk dat als je je vraag hier stelt je meer reactie kunt verwachten.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

SlechtValk

Citaat van: Bart van Hoogstraten op augustus 12, 2012, 15:39:21 PM
Ik denk dat als je je vraag hier stelt je meer reactie kunt verwachten.

Of wanneer een admin hem even die kant op verhuist ;) beter verhuizen dan crossposten toch?
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

N.VERKAIK-DE HAAN

Bart en Stafan,

Bedankt voor jullie reactie.
Ik zal deze nog een keer plaatsen in de buitenlandse vlinders.
Kreeg al wel een apart mailtje van waarneming.nl dat het bleek blauwtje en het witstreepblauwtje juist zijn.

groetjes, Nina

SlechtValk

#4
De twee dikkopjes lijken me overgens inderdaad zwartsprieten, alhoewel dat heeeeel moeilijk te zien is op deze foto.

Ik kan alleen het blauwstaartje niet vinden :S of het moet dat vlindertje zijn wat ik eerder boom- of dwergblauwtje zou noemen?

Ik weet niet hoe groot de originele foto is maar misschien is het de moeite waard om ze afzonderlijk nog een keertje uit te knippen en dan te posten (als dat een hogere resolutie oplevert) met name bij de dikkopjes zou dat misschien definitief uitsluitsel kunnen geven.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

N.VERKAIK-DE HAAN

Dag Stefan,

Zoals je gezien hebt, heb ik mijn topic verplaatst naar vlinders in het buitenland.
Dat staart of dwergblauwtje was een klein vlindertje. Het was zeker geen boomblauwtje.
Bedankt voor al je reacties.

vr.groet,
Nina