Heeft u een probleem met het beleid binnen dit forum of waarneming.nl

Gestart door hiskodevries, mei 25, 2012, 23:14:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Dan kunt u daar in dit onderwerp rustig over discusieren. We staan open voor alle kritiek.
Let wel op admins zijn net mensen die ook een eigen mening hebben welke kan afwijken van het algemene beleid.
Topic gestart n.a.v. http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=185711.0
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Hisko schreef:

CiteerOp het praat maar raak forum? Dat wordt roddel en achterklap. Wat is het volgende? Iemand die een onderwerp opent over gebruikers waarmee die problemen heeft?
Of man en paard noemen maar geen algemeen negatief onderwerp starten.

Hisko, Jeroen probeert het nou juist netjes te doen door géén man en paard te noemen. Dat maakt het geen roddel en achterklap. Als hij wel namen genoemd zou hebben zou je ongetwijfeld dáár aanmerkingen op hebben gemaakt.
Wat is trouwens ineens je probleem met Praat maar Raak? Als serieuze discussies daarheen verbannen worden, mogen serieuze discussies daar dan ook niet gestart worden?
Als jij serieus ben met dit nieuwe topic  verplaats je dat van Jeroen gelijk hierheen in plaats van het gewoon maar weer eens op slot te donderen.
Op deze manier hebben mensen echt geen zon nodig om een steek of kokend bloed te krijgen.
Herman van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

het onderdeel praat maar raak is om maar wat te praten.
Jeroen heeft klachten die over Waarneming.nl gaan. Dan horen die in dit onderdeel thuis en daar zal dan serieus op gereageerd worden.
Als je liever niet openbaar publiceerd kun je ze ook naar info@ sturen. Elke klacht zal serieus bekeken worden.
Check ook de huisregels even http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=122891.0
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

#4
Citaat van: hiskodevries op mei 26, 2012, 07:44:49 AM
het onderdeel praat maar raak is om maar wat te praten.
Jeroen heeft klachten die over Waarneming.nl gaan. Dan horen die in dit onderdeel thuis en daar zal dan serieus op gereageerd worden.
Als je liever niet openbaar publiceerd kun je ze ook naar info@ sturen. Elke klacht zal serieus bekeken worden.
Check ook de huisregels even http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=122891.0

Hisko,

Waar het om gaat is dat Jeroen initiatief neemt om ergens over te praten, jij nu over hem heen walst en bepaald hoe en wat.

Je zult een paar stappen terug moeten doen, het topic van Jeroen van het slot afhalen.
Het topic verplaatsen, zoals dat met alle verkeerd geplaatste topics gebeurt hier op het forum.

En dan vervolgens netjes op Jeroen reageren.
Laat maar eens zien dat je meent daar serieus op te reageren. Want hier op het forum gebeurt dat niet.
(Via info@-mail heb ik die ervaring iets minder.)

Maar in dit geval ben ik het (dus) met Herman eens.

Citaat van: HPM op mei 25, 2012, 23:27:20 PM
Hisko schreef:

CiteerOp het praat maar raak forum? Dat wordt roddel en achterklap. Wat is het volgende? Iemand die een onderwerp opent over gebruikers waarmee die problemen heeft?
Of man en paard noemen maar geen algemeen negatief onderwerp starten.

Hisko, Jeroen probeert het nou juist netjes te doen door géén man en paard te noemen. Dat maakt het geen roddel en achterklap. Als hij wel namen genoemd zou hebben zou je ongetwijfeld dáár aanmerkingen op hebben gemaakt.
Wat is trouwens ineens je probleem met Praat maar Raak? Als serieuze discussies daarheen verbannen worden, mogen serieuze discussies daar dan ook niet gestart worden?
Als jij serieus ben met dit nieuwe topic  verplaats je dat van Jeroen gelijk hierheen in plaats van het gewoon maar weer eens op slot te donderen.
Op deze manier hebben mensen echt geen zon nodig om een steek of kokend bloed te krijgen.


Groetjes, Marleen

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: hiskodevries op mei 26, 2012, 07:44:49 AM
het onderdeel praat maar raak is om maar wat te praten.
Jeroen heeft klachten die over Waarneming.nl gaan. Dan horen die in dit onderdeel thuis en daar zal dan serieus op gereageerd worden.
Als je liever niet openbaar publiceerd kun je ze ook naar info@ sturen. Elke klacht zal serieus bekeken worden.
Check ook de huisregels even http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=122891.0

Als je me serieus neemt, dan haal je het slotje eraf en verplaats je het topic. Ik wil een open discussie en niet direct een klacht indienen. Daarnaast hab je mijn mailadres en telefoonnnummer dus had je me ook kunnen mailen of bellen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

#6
Citeer
Vast gaat dit topic binnen enkele dagen een slotje krijgen. Toch maar een poging zonder op de persoon te spelen.

Ik merk in het veld, maar ook op het forum, dat er een redelijk wat personen zijn die zich ergeren aan bepaalde admins.
Ik vraag me dus af hoe anderen denken of de manier waarop nu admins worden afgesteld en of waarnemers het recht kunnen krijgen om met redenen aan te komen om een bepaalde admin uit zijn functie te laten ontheffen.

De laatste tijd zijn er verschillende gebruikers, zowel op het forum als op Wrn.nl, minder actief geworden of vertrokken door bepaalde admin-acties. De onvrede komt nu toch met enige regelmaat naar voren, en dat geeft dan ook irritaties en frustraties. Kan het daarom beter zijn als bepaalde admins hun werkzaamheden neerleggen?

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

Jeroen, ik heb geen idee. Jouw tekst neem ik voor kennisgeving aan. Zonder man en paard gaat het niet werken. In het afgeschermde admin onderdeel vinden discussies plaats om naar buiten toe verdeeldheid te voorkomen. Daar krijgt een collega ook wel eens een draai om zijn oren.
B.v. bij het verbannen onderdeel nestfotografie wat een schoolvoorbeeld is van een matig voorbereide actie ( door mij). Dat zal op een later tijdstip weer op de rails komen.we wachten nog even op software om snell eea weg te tikken.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: hiskodevries op mei 26, 2012, 09:16:01 AM
Jeroen, ik heb geen idee. Jouw tekst neem ik voor kennisgeving aan. Zonder man en paard gaat het niet werken. In het afgeschermde admin onderdeel vinden discussies plaats om naar buiten toe verdeeldheid te voorkomen. Daar krijgt een collega ook wel eens een draai om zijn oren.
B.v. bij het verbannen onderdeel nestfotografie wat een schoolvoorbeeld is van een matig voorbereide actie ( door mij). Dat zal op een later tijdstip weer op de rails komen.we wachten nog even op software om snell eea weg te tikken.
Dat is een voorbeeld waarvan nooit excuus zijn gemaakt. Niet naar de gebruiker en niet naar de fotograven van nesten van bijvoorbeeld Meerkoet of Ooievaar...

Maar daar gaat het me niet niet om. Wrn.nl is gegroeid, en daarbij is de professionaliteit toch bij achtergebleven. In mijn ogen is iedereen vrijwilliger en heeft dus dezelfde rechten en plichten. Een admin moet ook "gedragen" worden de gebruikers. Nu zijn er enkele admins waarbij dat allerminst zo is. Die admins weten dat vast zelf. Ik wil met een open discussie gewoon kijken wat de meningen zijn van anderen over de huidige opzet en manier van adminnen zonder daarbij op de man te spelen.

Als admins eenmansacties houden of dominant op het forum/wrn.nl aanwezig zijn gaat dit ten koste van de sfeer met uiteindelijk het gevolg van minder deelnemers en dus een minder valide en complete database.

En deze discussie staat geheel los van het feit of ik wel of niet admin wil zijn/worden.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

SlechtValk

Ik draai nog niet zo heel lang actief mee op dit forum, waardoor ik niet precies weet om welke admin(s) dit gaat (en dat doet er op zich ook niet zo toe). Wat ik zelf van dichtbij heb meegemaakt is wat er met het Nestfotografie topic gebeurt is. Daarin viel het me op dat de mening van één van de admins het topic deed verbannen naar "Praat maar Raak", terwijl het absoluut een vogelgerelateerd onderwerp is en dus onder "Vogels" besproken hoort te worden en niet in "Praat maar Raak".

Ik denk dat admins zeer terughoudend moeten zijn met het gebruik van hun "powers" en met name hun eigen mening daarbij proberen buiten beschouwing moeten te laten. (uiteraard heb ik het in deze niet over topics die duidelijk op de verkeerde plaats zijn geplaatst, denk aan vogelvragen die onder zoogdieren staan of zelfs determinatievragen die buiten het determinatieforum geplaatst zijn).

Het sluiten van een topic is zelden een goede oplossing (topics die duidelijk tegen de regels in gaan uitgezonderd) en doet afbreuk aan het open karakter van zowel waarneming.nl als het bijbehorende forum. Het komt in mijn ogen zeer slecht over, als topics over die regels of de handhaving/handhavers daarvan, zonder inhoudelijk commentaar gesloten wordt door diegenen die erin aangesproken worden op hun verantwoordelijkheden.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

hiskodevries

S. die discussie(s) het zijn er twee had ik al gememoreerd. die komen niet in aanmerking voor een schoonheidsprijs.
Nog meer voorbeelden. ik kom graag beslagen ten ijs als dit onderling ter sprake komt.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

Hisko,

Het lijkt alsof jij met die topics (zoals nestfotografie) al "klaar" bent, terwijl anderen er duidelijk nog mee zitten.

Misschien een idee om daar toch even bij stil te staan en met elkaar over te hebben.

Groetjes, Marleen

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: hiskodevries op mei 26, 2012, 09:29:41 AM
Voorbeelden?
Ik lees niet alles.
Het gaat niet om concrete zaken, maar in het algemeen. Blijkbaar mag dat niet...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Elachista

k zou zeggen...
1. Stuur een e-mailtje naar de admin in kwestie, doe je mening uit de doeken, doe het desnoods mede namens diegene die het ook niet eens zijn met de mentaliteit van een bepaalde admin.
2. Als dat niet werkt, dan kan je ook altijd een collega-admin (binnen de soortgroep) aanschieten met je probleem.
3. En als het echt niet werkt, het algemene adres van Waarneming.nl
Mocht het dan nog niet werken, dan moet je gewoon professioneel zijn en je eigen koers varen.
Overal heb je mensen die minder leuk zijn, of dat nou de politiek, het onderwijs, die ene stadstoezichthouder of die ene kassière is die moppert of niet groet. Een beetje mans zijn. Kijk ook naar jezelf, misschien is er een reden dat een admin op een bepaalde manier reageert. Ik ben ook niet tegen elke waarnemer even aardig, vooral de mensen die vlug wat soortnamen bedenken en waarbij je continue corrector moet spelen, dat wekt irritatie op. Zo zijn er meer redenen.
Als je mailt, begin ook met een positieve benadering i.p.v. het sturen van veroordelingen en stel oplossingen voor.
En als je een topic opent, kom dan met concrete argumenten. Ik begrijp dat men geen namen wil noemen, maar beschrijf dan concrete voorbeelden, wat je zelf voor acties hebt ondernomen maar houd het niet abstract. Hier kan Waarneming natuurlijk niks mee.
Admins worden ook niet zomaar ontheven van hun functie, misschien wel als 30 waarnemers opstappen, diegene misbruik maakt van kwetsbare gegevens, wel een hele verkeerde woordkeuze heeft, of gewoon geen ene snars uitvoert door maandenlang afwezig te zijn....maar dat lijkt me hier echt niet van toepassing.

In principe moet het zo zijn dat als je goede waarnemingen met goede foto's invoert, dan heb je niet te maken met een admin. Die keurt je gegevens goed, that's it.
Op het forum idem zo, als je aardig, sympathiek en professioneel bent, dan zal een admin geen reden hebben om scherpe reacties te plaatsen.

Hopelijk kan je hier wat mee.
Groet,
Tymo

Diederick Meinen

#17
Ik zou het heel goed vinden als dit soort discussies openlijk gevoerd kunnen worden op Waarneming.nl. Een succesvol forum is tenslotte van de gebruikers, maar ik vermoed dat niet iedere admin dat zo voelt, getuige een opmerking als "Hier kan Waarneming natuurlijk niks mee". Wees blij als dergelijke discussies zich op het platform zelf afspelen en niet daarbuiten.

Overigens vind ik ook dat discussies vaak te snel 'op slot' worden gezet, zoals bij discussies over verstoring e.d. Hier moet je zeer terughoudend mee omgaan.

Verder alle lof voor het vele (vrijwilligers!)werk van de admins!

P.S. @Hisko: heb je niet per ongeluk Jeroens IP-adres in je citaat vermeld bij reactie #6?

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

BramtK

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op mei 26, 2012, 20:10:14 PM
Citaat van: hiskodevries op mei 26, 2012, 09:29:41 AM
Voorbeelden?
Ik lees niet alles.
Het gaat niet om concrete zaken, maar in het algemeen. Blijkbaar mag dat niet...

Ik ben het hier mee eens. Heb zelf ook al eens geopperd dat het wellicht verstandig zou zijn om het adminschap aan een termijn te koppelen. Ik wil niet zeggen dat dat de oplossing is, maar het geeft wel aan dat ik bij tijd en wijle een probleem ervaar met de admins.

Citaat van: hiskodevries op mei 26, 2012, 20:02:42 PM
Dus dat is het enige?

Nou ja, als ik vind dat er bij een waarneming vragen gesteld moeten worden over de juistheid van de determinatie en twee admins dat botweg weigeren omdat ze vinden dat zij gelijk hebben. Dat lijkt me een mooi voorbeeld van admins die zichzelf iets meer macht toebedelen dan mijns inziens gerechtvaardigd is.

Ik lees zo af en toe ook wel eens hele boude taal in posts van admins. Je mag daar van denken wat je wilt, bijvoorbeeld dat ik dat verdiend heb, maar ik vind het gebruik van dat soort bewoordingen niet helemaal passen bij het adminschap.

Nog een voorbeeld, ik lees op een persoonlijk blog van een admin dat hij een door de waarnemer verborgen waarneming heeft bezocht. Zijn standpunt is in zijn algemeenheid dat iedereen moet kunnen meegenieten van een waarneming, zijn goed recht om dat te vinden, maar om de informatie die hij als admin verkrijgt met dat idee te gebruiken... Kwalijk, als je het mij vraagt.

Laatste voorbeeld is al genoemd, het overhaast op slot gooien van topics of verbannen naar PMR. Soms gaan die topics nergens heen, maar wat heeft het voor zin om een topic te sluiten als overduidelijk is dat mensen een mening moeten ventileren en wie zijn de admins om dat soort besluiten te nemen (zeker als ze zelf niet altijd een schone lei hebben).

Ik heb best respect voor het werk dat admins in hun vrije tijd verrichten, maar een aantal van dit soort ervaringen doet dat respect wel wat teniet.
Groeten,

Bram ter Keurs

hiskodevries

met een aantal admins afgesproken dat we ons zeker een week niet met de inhoud van discussies gaan bemoeien. Ik vertrouw dan wel op  het zelfreinigend vermogen van de deelnemers want de taal die onderling wel eens gebezigd wordt kan niet altijd door de beugel.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: BramtK op mei 31, 2012, 14:41:57 PM
[...]
Nog een voorbeeld, ik lees op een persoonlijk blog van een admin dat hij een door de waarnemer verborgen waarneming heeft bezocht. Zijn standpunt is in zijn algemeenheid dat iedereen moet kunnen meegenieten van een waarneming, zijn goed recht om dat te vinden, maar om de informatie die hij als admin verkrijgt met dat idee te gebruiken... Kwalijk, als je het mij vraagt.

[...]


Helemaal mee eens Bram. Voor een fanatieke twitcher zal het wel heel erg moeilijk zijn maar als admin verkregen geheime informatie mag natuurlijk niet gebruikt worden. Voor jezelf gebruiken is de eerste stap, het aan vriendjes doorvertellen de volgende en voor je het weet is er een oploop.
Iemand die zoiets doet is ongeschikt als admin.
Herman van der Meer

BramtK

Citaat van: HPM op juni 02, 2012, 09:44:54 AM
Citaat van: BramtK op mei 31, 2012, 14:41:57 PM
[...]
Nog een voorbeeld, ik lees op een persoonlijk blog van een admin dat hij een door de waarnemer verborgen waarneming heeft bezocht. Zijn standpunt is in zijn algemeenheid dat iedereen moet kunnen meegenieten van een waarneming, zijn goed recht om dat te vinden, maar om de informatie die hij als admin verkrijgt met dat idee te gebruiken... Kwalijk, als je het mij vraagt.

[...]


Helemaal mee eens Bram. Voor een fanatieke twitcher zal het wel heel erg moeilijk zijn maar als admin verkregen geheime informatie mag natuurlijk niet gebruikt worden. Voor jezelf gebruiken is de eerste stap, het aan vriendjes doorvertellen de volgende en voor je het weet is er een oploop.
Iemand die zoiets doet is ongeschikt als admin.



Het vervelende daarbij is dat de admins die zich actief bemoeien met twitch-gerelateerde discussies op dit forum zelf ook twitchers zijn en dus ook wat gekleurd in die discussies staan.
Groeten,

Bram ter Keurs

Botervlieg

Sorry ik heb een ander onderwerp...
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=187500.0


Toch blijf ik dit eerlijk gezegd een beetje apart vinden.

Admins beoordelen de waarnemingen niet.
Maar als je het op het forum vraagt, krijg je gewoon antwoord.

Waarom kan dat niet bij de waarneming?

Ik denk en had volgens mij ook ergens gelezen dat dat is omdat ze daar 'geen zin in hebben'. Klopt dat?
Is dat een (acceptabele) reden om niets met de waarnemingen te doen?

Het is misschien voor de admin wat minder interessant / minder interessante informatie, maar als alle admins zo zouden doen zou er bar weinig gekeurd worden denk ik.

Oke het is misschien niet altijd 100% zeker, maar kunnen mensen het dan niet op bijv onzeker vos zetten en dat eventueel goedkeuren? Dat is meer informatie dan zoogdier onbekend op "nog niet te beoordelen"  zetten.

Bij deze vraag zei Rob van de zoogdiervereniging (is geen admin?) dat het goed een vos kon zijn. Op de vraag wat het nog meer kon zijn heb ik (nog) geen antwoord ontvangen. Is het daarmee dan gewoon vos of onzeker vos? Ik heb ook andere topics gehad waar admins ook antwoord gaven.

Ik blijf het jammer vinden dat (voor mijn gevoel) de waarnemingen van diersporen gewoon zonder pardon van tafel worden geveegd, terwijl er wel bij waarnemers interesse in is en admins mogelijk toch hier en daar wel weten wat het is, desnoods onzeker als het niet 100% zeker kan.

Marleen

Jeroen Nagtegaal

#24
Citaat van: M. Baltus op juni 05, 2012, 13:43:36 PM
Sorry ik heb een ander onderwerp...
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=187500.0
Deze vraag was nog niets eens 2 dagen oud...

Citaat van: M. Baltus op juni 05, 2012, 13:43:36 PM
Bij deze vraag zei Rob van de zoogdiervereniging (is geen admin?) dat het goed een vos kon zijn. Op de vraag wat het nog meer kon zijn heb ik (nog) geen antwoord ontvangen. Is het daarmee dan gewoon vos of onzeker vos? Ik heb ook andere topics gehad waar admins ook antwoord gaven.
Rob is inderdaad geen Admin. Het kan uiteraard dat hij het over het hoofd gezien. Je kan hem ook mailen/een PB sturen of de vraag na verloop van tijd even weer opwerpen.

Daarnaast is zelfinitiatief, dus de vraag stellen op het forum, iets dat aangeeft dat men het echt wil weten. Het nalopen van alle vragen bij waarnemingen is gewoonweg onmogelijk...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Botervlieg

Hoi Jeroen,

Ik bedoelde ook niet verwijtend dat Rob nog niet gereageerd had, begrijp me niet verkeerd.
Ik bedoelde alleen dat mogelijkerwijs als het wel iets anders had geweest, dat anderen daar misschien ook wel op gereageerd hadden.

Maar nogmaals, sorry als ik dat verkeerd heb overgebracht, ik bedoelde het niet verwijtend dat er nog geen reactie was.

Ik had geen vraag bij de waarneming gezet, maar als je een waarneming op onbekend zet, wordt er vaak gereageerd van "het is dit" of "het is dat". Bij zoogdieren wordt het zonder wat dan ook gelijk op "(nog) niet te beoordelen" gezet.

Terwijl als je er hier om vraagt, er wel gewoon antwoord op krijgt. Maar de admins wilde er (dacht ik) bij zoogdier onbekend niet eens naar kijken. Behalve bij bijv knaagsporen van das.

Groetjes, Marleen

Jeroen Nagtegaal

Sporen zijn nagenoeg niet met zekerheid te determineren. Vandaar dat de meeset dus op niet te beoordelen worden gezet.

Daarnaast deel ik je mening dat er binnen de admins van de verschillende soortgroepen meer eenheid mag komen in het handelen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Botervlieg

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 05, 2012, 17:23:55 PM
Sporen zijn nagenoeg niet met zekerheid te determineren. Vandaar dat de meeset dus op niet te beoordelen worden gezet.

Dat het niet zeker is, daar heb ik begrip voor. Maar als het "zeer waarschijnlijk een vos" is dan kan het dus op onzeker vos oid.

Bij andere groepen zijn er ook reacties van admin dat het op loopkever spec kan oid.

Ik begrijp dat dat tijd kost en dat het niet zeker is. Maar ...  voor de waarnemers die er interesse in hebben is er nu geen kans er iets over te leren ofzo.
Ontlasting van bijv onzeker boommarter (ik noem maar wat), kan wel aanleiding zijn voor bepaalde andere onderzoeken evt. Het is toch een gegeven.
Wat nu gewoon op een hoop wordt gegooid en niet naar gekeken wordt. Terwijl er (denk ik) echt meer mee kan dan nu door de admins gedaan wordt.

Dat vind ik jammer.

hiskodevries

Nee dat willen we niet. elke soortgroep bepaalt dat zelf binnen de grenzen. niet elke soortgroep leent zich voor dezelfde manier van beoordelen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jan vH

Een behoorlijk deel van de foto's wordt wel beoordeeld: http://waarneming.nl/foto/index?g=2&t=0&id_kleed=0&id_akt=57&z=1&sort=date&rows=3&cols=4&exo_not=0&exo_only=0&from=2012-05-06&to=2012-06-05&only_rated=0. De niet beoordeelde gevallen zijn grotendeels vraatsporen van bijv. muizen, vage loopsporen en ontlastigen, en dan vaak ook zonder de grootte erbij. De typische gevallen zijn volgens mij allemaal beoordeeld. Ik zie het probleem dus niet.
Jan van Harten
Validator Plantengallen