Anemoon op Beeckestijn

Gestart door selma, april 30, 2012, 07:46:52 AM

Vorige topic - Volgende topic

selma

Zou iemand me kunnen zeggen hoe deze anemoon heet, die op Beeckestijn groeit?
Alvast heel erg bedankt,
Selma

HPM

Raar ding. Geen zuivere Nederlandse koffie in ieder geval. Een cultuurvarietiet van nemorosa ('Westwell Pink'?) of een hybride tussen nemorosa en blanda?
Herman van der Meer

Margreet Kwh

"zuivere Nederlandse koffie" vind ik wel een mooie uitdrukking. (haast een contradictie)
Misschien weet Marc (mcbud) de naam?
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

rapunzel

Citaat van: HPM op april 30, 2012, 08:09:33 AM
Raar ding. Geen zuivere Nederlandse koffie in ieder geval. Een cultuurvarietiet van nemorosa ('Westwell Pink'?) of een hybride tussen nemorosa en blanda?

Deze vorm komt op meerdere landgoederen voor. B.v. op Huis te Manpad. Ik heb hem vandaag ook op Beeckestijn ingevoerd.
Of het geen Nederlandse koffie weet ik nog niet zo net. Misschien is gewoon een uitgeselecteerde vorm binnen de Nederlandse soort. Misschien dat Han er nog eens naar wil kijken ?
Koos
Koos Ballintijn

HPM

#4
Citaat van: rapunzel op april 30, 2012, 16:09:28 PM
Citaat van: HPM op april 30, 2012, 08:09:33 AM
Raar ding. Geen zuivere Nederlandse koffie in ieder geval. Een cultuurvarietiet van nemorosa ('Westwell Pink'?) of een hybride tussen nemorosa en blanda?

Deze vorm komt op meerdere landgoederen voor. B.v. op Huis te Manpad. Ik heb hem vandaag ook op Beeckestijn ingevoerd.
Of het geen Nederlandse koffie weet ik nog niet zo net. Misschien is gewoon een uitgeselecteerde vorm binnen de Nederlandse soort. Misschien dat Han er nog eens naar wil kijken ?
Koos

Dat ze op een paar buitenplaatsen in het Haarlemse staan  lijkt me bij zoiets niet echt pleiten voor een natuurlijk voorkomen.
Als het een uitgeselecteerde vorm is maakt het ook niet uit of dat in een tuinderij of in de achtertuin van meneer is gedaan.
Herman van der Meer

selma

Hartelijk dank dat jullie je over dit 'probleem' hebben willen buigen!
Wat het dan ook moge zijn, ik vind het wel een mooi een bloemetje!
Vriendelijke groeten,
Selma

han.endt

Dit is inderdaad een cultuurvariƫteit van Anemone nemorosa en ooit eens aangeplant. Het kan 'Westwell Pink' zijn, maar er zijn nog andere die daar sterk op lijken.