Hoofdmenu

Bugreports 2.N

Gestart door hiskodevries, april 24, 2012, 08:17:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

jmartens

Ik probeer de Obsmapp sinds kort te gebruiken en nu heb ik een aantal waarnemingen klaar staan om te uploaden, echter het invoeren van de inloggegevens voor waarneming.nl gaat een beetje lastig als gevolg van de volgende bug.

Na rotatie van scherm van portrait naar landscape en terug wordt alleen het wachtwoord veld onthouden, maar gebruikersnaam en status van de checkbox om waarneming.nl te gebruiken worden gewist.
Dit gebeurt ook als ik het toetsenbord verberg, dan wordt de OK knop wel zichtbaar maar is de gebruikersnaam weer verdwenen evenals de status van de checkbox.

Omdat de OK knop op mijn scherm in portrait mode niet zichtbaar is wil ik graag even wisselen naar landscape, maar dan kan ik dus niet inloggen omdat de gegevens gewist zijn.

Ik gebruik ObsMapp 2.4.1 op een Samsun Galaxy S2

Lanius

Ik weet niet of het een bug is, is misschien de bedoeling.
Als ik waarnemingen invoer, begon de gps vroeger te zoeken vanuit omgeving waar je laatst had ingevoerd. Zit ik dagje in ardennen, voer iets in. Zet erna obsmapp weer af. Zette ik het 1 minuut of 10 uur later weer aan, zat ik nog in ardennen. Vond dat handig. Maar nu begint hij iedere keer van thuis uit te zoeken. Verlies daar toch wel tijd door. Zeker als ik ver weg van thuis ben.

Ik weet dat door de netwerkfix in feite je snelle fix kan hebben, maar ik zet die af omdat die regelmatig toch de gps overruled. Misschien dat de gps ontvanger in mijn toestel (samsung Galxy) niet zo goed werkt als meeste smarthphones.

En wat gebeurt er als je naar buitenland gaat? Begint hij dan ook iedere keer te zoeken van bij je thuis?
Davy De Groote

Alex Kwak

Citaat van: Lanius op juli 16, 2012, 16:03:10 PM
Als ik waarnemingen invoer, begon de gps vroeger te zoeken vanuit omgeving waar je laatst had ingevoerd. Zit ik dagje in ardennen, voer iets in. Zet erna obsmapp weer af. Zette ik het 1 minuut of 10 uur later weer aan, zat ik nog in ardennen. Vond dat handig. Maar nu begint hij iedere keer van thuis uit te zoeken. Verlies daar toch wel tijd door. Zeker als ik ver weg van thuis ben.

"Vroeger" ging ObsMapp er van uit dat je je nog steeds op de laatst bekende positie bevond. Dat resulteerde vaak in waarnemingen in Zuid Frankrijk, terwijl je al lang weer in NL was.
Nu doet de GPS geen aanname en begint gewoon te zoeken, dus ook niet vanuit een thuispositie.
Ik kan alleen maar aanraden om de netwerkfix wél aan te zetten.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Lanius

ok. Als ik google maps te snel aanzet, vertrekt hij altijd vanuit thuis, vandaar dat ik "thuis" schreef.
Probleem met netwerkfix is dat als ik aan het invoeren ben, plots de netwerkfix overneemt en zit ik met een waarneming die 1500m onnauwkeurig zijn. Staat mijn nauwkeurigheid te "strak" (max 50 meter afwijking), dan heb ik regelmatig de gps in het rood staan en kan ik niet invoeren.
Om de een of andere reden is de netwerkfix soms sterker dan de gps fix. En heeft me al meer problemen opgeleverd dan voordelen.
Davy De Groote

Alex Kwak

Citaat van: Lanius op juli 16, 2012, 16:39:26 PM
Om de een of andere reden is de netwerkfix soms sterker dan de gps fix. En heeft me al meer problemen opgeleverd dan voordelen.

Vanaf ObsMapp 2.4.1 zou dat een stuk beter moeten zijn!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

henkjanvdkolk

Heb eindelijk obsmapp 2 gedownload, maar ik loop tegen een klein probleempje aan. De zoekfunctie werkt bij mij niet helemaal zoals eerst. Ik heb 'alleen zoeken op beginletters' uit staan.

Voorbeeld om het duidelijk te maken:
Ik wil Gewoon varkensgras hebben.
Typ ik: Gewoon vark  -> Krijg ik hem
Typ ik: (spatie)varkensgras -> Krijg ik hem
Typ ik: oon va -> geen resultaten

Het lijkt er dus op dat hij op een of andere manier geen combinaties met spaties pakt, terwijl dat in obsmapp 1 nog wel kon.
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Alex Kwak

Citaat van: henkjanvdkolk op juli 17, 2012, 13:41:44 PM
Heb eindelijk obsmapp 2 gedownload, maar ik loop tegen een klein probleempje aan. De zoekfunctie werkt bij mij niet helemaal zoals eerst. Ik heb 'alleen zoeken op beginletters' uit staan.

Voorbeeld om het duidelijk te maken:
Ik wil Gewoon varkensgras hebben.
Typ ik: Gewoon vark  -> Krijg ik hem
Typ ik: (spatie)varkensgras -> Krijg ik hem
Typ ik: oon va -> geen resultaten

Het lijkt er dus op dat hij op een of andere manier geen combinaties met spaties pakt, terwijl dat in obsmapp 1 nog wel kon.

Klopt! Vanaf versie 2.4 kan je ook op beginletters zoeken, dus "g b s" levert grote bonte specht etc.
Als je "gewoon varkensgras" wilt zoeken, dat zal dus "oon va" niet meer werken, "gew var" wél.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

henkjanvdkolk

Citaat van: Alex Kwak op juli 17, 2012, 14:52:19 PM
Citaat van: henkjanvdkolk op juli 17, 2012, 13:41:44 PM
Heb eindelijk obsmapp 2 gedownload, maar ik loop tegen een klein probleempje aan. De zoekfunctie werkt bij mij niet helemaal zoals eerst. Ik heb 'alleen zoeken op beginletters' uit staan.

Voorbeeld om het duidelijk te maken:
Ik wil Gewoon varkensgras hebben.
Typ ik: Gewoon vark  -> Krijg ik hem
Typ ik: (spatie)varkensgras -> Krijg ik hem
Typ ik: oon va -> geen resultaten

Het lijkt er dus op dat hij op een of andere manier geen combinaties met spaties pakt, terwijl dat in obsmapp 1 nog wel kon.

Klopt! Vanaf versie 2.4 kan je ook op beginletters zoeken, dus "g b s" levert grote bonte specht etc.
Als je "gewoon varkensgras" wilt zoeken, dat zal dus "oon va" niet meer werken, "gew var" wél.

Ok, vandaar.

Bedankt, handige functie :) !
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Jan vH

Volgens mij werkt het 'alles vervagen' nog niet helemaal goed. Ik had gisteren ingesteld dat ik alles wilde vervagen, maar toen ik vandaag mijn waarneming uploadde zag ik dat maar een klein deel vervaagd was. Ik heb tussendoor geen instellingen gewijzigd.

Ik heb nu gevonden waar het aan ligt. Alleen de eerste waarneming die je invoert nadat je van het scherm 'Overzicht' naar het scherm 'Waarneming' bent gegaan wordt vervaagd. Als je daarna nog meer waarnemingen invoert zijn die niet vervaagd. Hetzelfde geldt ook voor de embergodatum. Het maakt in ieder geval niets uit of je bij de gebruikersinstellingen wel of niet hebt gekozen 'Ga meteen naar invoeren' of niet. Als je 'Direct terugkeren' hebt aangevinkt heb je er geen last van, omdat je steeds voor elke waarneming van het scherm 'Overzicht' naar het scherm 'Waarneming' gaat.

Volgens mij hoort het niet zo te werken. Hebben anderen hier ook last van?
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Alex Kwak

Jan, bedankt voor het melden. Hier ga ik morgen naar kijken!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Zojuist de laatste versie (2.5.1)  even vluchtig geprobeerd.

Ik probeerde multimedia van libellen te downloaden. Lijkt allemaal goed te gaan (downloaden, uitpakken en toevoegen aan database tot downloaden ok aan toe), maar het verschijnt niet in de lijst van multimedia...

Enig idee hoe dit kan komen?
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op juli 25, 2012, 02:26:23 AM
Ik probeerde multimedia van libellen te downloaden. Lijkt allemaal goed te gaan (downloaden, uitpakken en toevoegen aan database tot downloaden ok aan toe), maar het verschijnt niet in de lijst van multimedia...

Heb de soortgroep libellen zelf wel gedownload?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op juli 25, 2012, 09:32:57 AM
Heb de soortgroep libellen zelf wel gedownload?

Ja alle soortgroepen :D
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op juli 25, 2012, 14:20:47 PM
Citaat van: Alex Kwak op juli 25, 2012, 09:32:57 AM
Heb de soortgroep libellen zelf wel gedownload?

Ja alle soortgroepen :D

Ik stuur je zo even een PM
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op juli 24, 2012, 23:21:41 PM
Jan, bedankt voor het melden. Hier ga ik morgen naar kijken!

Ik heb dit gefixed in versie 2.5.2
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=177582.0
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op juli 25, 2012, 15:29:40 PM
Ik stuur je zo even een PM

Als het goed is heb je een mail binnen met de gevraagde gegevens. Ik hoop dat je er wat mee kan.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op juli 26, 2012, 02:07:38 AM
Citaat van: Alex Kwak op juli 25, 2012, 15:29:40 PM
Ik stuur je zo even een PM

Als het goed is heb je een mail binnen met de gevraagde gegevens. Ik hoop dat je er wat mee kan.

Bedankt, ik kijk er zsm naar.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Maarten Sluijter

Als ik naar het overzicht van mijn ingevoerde waarnemingen ga, druk ik 3 sec. op een bepaalde waarneming en als ik 'wijzig waarneming' selecteer verschijnt er een knipperende melding 'geen soort gevonden' o.i.d.
Heel irritant.
.

Alex Kwak

Citaat van: Maarten Sluijter op juli 26, 2012, 10:19:37 AM
Als ik naar het overzicht van mijn ingevoerde waarnemingen ga, druk ik 3 sec. op een bepaalde waarneming en als ik 'wijzig waarneming' selecteer verschijnt er een knipperende melding 'geen soort gevonden' o.i.d.
Heel irritant.

Welke versie van ObsMapp? Is dit voor 1 bepaalde waarneming, of voor alle waarnemingen?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Maarten Sluijter

Citaat van: Alex Kwak op juli 26, 2012, 10:28:36 AM
Citaat van: Maarten Sluijter op juli 26, 2012, 10:19:37 AM
Als ik naar het overzicht van mijn ingevoerde waarnemingen ga, druk ik 3 sec. op een bepaalde waarneming en als ik 'wijzig waarneming' selecteer verschijnt er een knipperende melding 'geen soort gevonden' o.i.d.
Heel irritant.

Welke versie van ObsMapp? Is dit voor 1 bepaalde waarneming, of voor alle waarnemingen?

Dit was voor enkele waarnemingen die ik probeerde te wijzigen vanochtend, ong. 8/10 waren niet te wijzigen.
.

Alex Kwak

#110
Citaat van: Maarten Sluijter op juli 26, 2012, 10:39:55 AM
Dit was voor enkele waarnemingen die ik probeerde te wijzigen vanochtend, ong. 8/10 waren niet te wijzigen.

Kan je zelf inschatten wat er aan die 8 waarnemingen anders is dan aan de twee die wel goed gaan?
En welke versie van ObsMapp gebruik je?

-edit- Heb je misschien tussen het invoeren en het wijzigen de betreffende soortgroep verwijderd?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

DunesUnLimited

Na het invoeren van de soort (selecteren uit de lijst) met 2.5.1  opeens een toetsenbordje in het scherm dat ik iedere keer moet wegklikken. Ik heb die voorkeur voor toetsenbord tonen gecontroleerd maar dat staat uit (zoals het altijd al stond).

Bernard
Bernard van Duijnen

Alex Kwak

Citaat van: DunesUnLimited op juli 26, 2012, 12:34:45 PM
Na het invoeren van de soort (selecteren uit de lijst) met 2.5.1  opeens een toetsenbordje in het scherm dat ik iedere keer moet wegklikken. Ik heb die voorkeur voor toetsenbord tonen gecontroleerd maar dat staat uit (zoals het altijd al stond).

Bedankt voor de melding, ga ik naar kijken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Maarten Sluijter

Citaat van: Alex Kwak op juli 26, 2012, 11:11:27 AM
Citaat van: Maarten Sluijter op juli 26, 2012, 10:39:55 AM
Dit was voor enkele waarnemingen die ik probeerde te wijzigen vanochtend, ong. 8/10 waren niet te wijzigen.

Kan je zelf inschatten wat er aan die 8 waarnemingen anders is dan aan de twee die wel goed gaan?
En welke versie van ObsMapp gebruik je?

-edit- Heb je misschien tussen het invoeren en het wijzigen de betreffende soortgroep verwijderd?

Ik heb in ieder geval de laatste versie, als ik het nog een keer heb zal ik nog eens goed kijken wat er aan de hand kan zijn.
.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op juli 26, 2012, 02:07:38 AM
Citaat van: Alex Kwak op juli 25, 2012, 15:29:40 PM
Ik stuur je zo even een PM

Als het goed is heb je een mail binnen met de gevraagde gegevens. Ik hoop dat je er wat mee kan.

Zekers! Er zat een fout in een bestand op de server. Is inmiddels gefixed, en nu zou je de libellen-multimedia wel goed moeten kunnen downloaden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op juli 26, 2012, 12:54:49 PM
Citaat van: DunesUnLimited op juli 26, 2012, 12:34:45 PM
Na het invoeren van de soort (selecteren uit de lijst) met 2.5.1  opeens een toetsenbordje in het scherm dat ik iedere keer moet wegklikken. Ik heb die voorkeur voor toetsenbord tonen gecontroleerd maar dat staat uit (zoals het altijd al stond).

Bedankt voor de melding, ga ik naar kijken.

Gefixed in versie 2.5.3 die ik zojuist heb geupload.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

DunesUnLimited

Wat een service! Inderdaad opgelost, dat heb je snel voor elkaar.  Dank je wel.

Bernard
Bernard van Duijnen

Alex Kwak

Citaat van: DunesUnLimited op juli 27, 2012, 12:26:40 PM
Wat een service! Inderdaad opgelost, dat heb je snel voor elkaar.  Dank je wel.

Tsja, 'k had de fout ook zelf gemaakt  ;)

Graag gedaan!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Ik kreeg de OSM kaart van Spanje niet werkend toen ik in het buitenland was.. Beetje raar, kan ook aan mij hebben gelegen, maar wellicht iets om naar te kijken.
Verder: heb meerdere keren gehad dat als ik vlak ervoor een netwerk (wifi) fix had, deze onthouden bleef bij de gps en dat je dus een vrij exacte fix hebt, terwijl je ergens veel verder weg bent... (ging in dit geval om tientallen kilometers).
Thijs Fijen

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op juli 26, 2012, 18:08:20 PM
Zekers! Er zat een fout in een bestand op de server. Is inmiddels gefixed, en nu zou je de libellen-multimedia wel goed moeten kunnen downloaden.

Inmiddels lukt het inderdaad wel (ook de nieuwe versie geinstalleerd). Dank je wel!
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.