1000 soorten in 2012 in je favoriete gebied (8 deelnemers)

Gestart door Botervlieg, december 05, 2011, 08:26:19 AM

Vorige topic - Volgende topic

Botervlieg

Hallo allemaal,

Na 1000 soorten in je eigen gemeente in 2011, en het vervolg 1000 soorten in je eigen gemeente in 2012, kun je nu ook meedoen met 1000 soorten in je favoriete gebied.

Uit alle gebieden op waarneming, mag je zelf één gebied kiezen waar jij gaat proberen 1000 soorten te vinden in dit jaar. Als 1000 écht teveel voor je is, kun je ook bijv 750 of 500 doen, maar kies wel een getal wat écht een uitdaging voor je is. Het doel is dat je in dat gebied beter gaat kijken naar alles wat daar natuurlijk/wild leeft.

Als je met 1000 soorten in 1 jaar "op schema" wilt blijven moet je 2,73 waarnemingen per dag invoeren.
Ik zal hier een lijstje maken zodat je ziet wanneer je ongeveer hoeveel soorten moet hebben om op schema te blijven.
- 18 januari - 50 soorten
- 6 februari - 100 soorten
- 25 februari - 150 soorten
- 14 maart - 200 soorten
- 2 april - 250 soorten
- 20 april - 300 soorten

Hoe kan ik zien hoeveel soorten ik in 2012 in mijn gemeente heb gezien?
Ga naar gebieden > zoek je gebied op > toplijst soorten > 2012

Als jullie laten weten voor welk gebied je meedoet (evt met link, en/of aangeven of het evt een werkgebied betreft) dan maak ik in dit topic een lijstje zodat alle deelnemers-gebieden bij elkaar staan.
Kunnen we aan het eind van het jaar kijken hoever iedereen is gekomen. Uiteraard mogen meerdere mensen voor hetzelfde gebied meedoen.



( 8 ) Deelnemers:

Amsterdamse waterleidingduinen - (NH / ZH)
- M. Baltus (1000)
- RamonVerstraaten (600)

Duffelt - (GE)
- Vincent Sanders (1000)

Schouwen-Duiveland - werkgebied - (ZL)
- Stefan Hageman (1000)

Steenwijkerland - (OV)
- Limosa (Joachiem) - (500)

Wassenaar - (ZH)
- wouteren3 (600)

Wassenaar - Lentevreugd - (ZH)
- jillisroos (600)

Zwolle - (OV)
- Henri van Dodeweerd (500)



stefanhageman

Nou deze kans grijp ik aan en doe dan ook graag mee voor het werkgebied Schouwen. Ik ben daar toch zo'n beetje de helft van het jaar en heb daar in kortere meer soorten bij elkaar.
Stefan Hageman


Botervlieg

Je staat erbij Stefan, leuk dat je meedoet! Ga je voor de 1000 ?

Groetjes, Marleen

stefanhageman

Stefan Hageman


Henri van Dodeweerd

Beginnen we weer overnieuw? Dan doe ik mee voor Kampen. Dan 500 soorten
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Botervlieg

#5
Citaat van: Henri van Dodeweerd op december 05, 2011, 20:34:29 PM
Beginnen we weer overnieuw? Dan doe ik mee voor Kampen. Dan 500 soorten

Hallo Henri,

Je kunt kiezen of je in je favoriete gebied (dit topic) mee wilt doen, of in je eigen gemeente.
Ik weet niet of Kampen je eigen gemeente is of je favoriete gebied.

Ik wacht je reactie even af voor ik je (morgen) in een van de topics erbij zet.

Groetjes, Marleen

carolien reindertsen

Citaat van: stefanhageman op december 05, 2011, 19:16:20 PM
Nou deze kans grijp ik aan en doe dan ook graag mee voor het werkgebied Schouwen. Ik ben daar toch zo'n beetje de helft van het jaar en heb daar in kortere meer soorten bij elkaar.

Stefan, je bent toch een Tielenaar?lijkt het je wat als jij en ik de regio west-betuwe voor onze rekening nemen??En dan met 500-750 waarnemingen??lijkt me een leuke uitdaging..groetjes Carolien p.s. Marleen, leuk idee hoor!!

Henri van Dodeweerd

Laat ik het dan maar bij mijn eigen gemeente houden.
1 is wel genoeg.
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Vincent Sanders

Zet duffelt er maar bij voor mij, in het andere topic kan je mijn gemeente gewoon laten staan
Gr,
Vincent Sanders

Botervlieg

Citaat van: Henri van Dodeweerd op december 05, 2011, 20:56:22 PM
Laat ik het dan maar bij mijn eigen gemeente houden.
1 is wel genoeg.

Oke, daar sta je al dus dat is dan in orde.  :duim:

Botervlieg

Citaat van: Vincent Sanders op december 05, 2011, 20:59:17 PM
Zet duffelt er maar bij voor mij, in het andere topic kan je mijn gemeente gewoon laten staan

Hallo Vincent.

Ik heb je erbij gezet. Klopt het dat het Duffelt gemeente is of bedoel je een werkgebied?
Bovenaan staat nu gemeente, als het werkgebied moet zijn zal ik het later weer aanpassen.

1000 soorten voor Duffelt voor 2012?

Groetjes, Marleen

carolien reindertsen

Marleen, wat een leuk idee!!!mag ik me inzetten voor de gemeente Buren(GLD.)?? 1000 is wel erg veel, maar ik ga mijn stinkende best doen!!!

Botervlieg

Citaat van: carolien reindertsen op december 05, 2011, 21:27:31 PM
Marleen, wat een leuk idee!!!mag ik me inzetten voor de gemeente Buren(GLD.)?? 1000 is wel erg veel, maar ik ga mijn stinkende best doen!!!

Hallo Carolien!

Wat leuk dat je het zo leuk vind  ;D

Jahoor, dat mag!
Is dat je eigen gemeente? Want dan zet ik je even in het andere topic.
Als het niet je eigen gemeente is zet ik je in dit topic erbij.

1000 is zeker veel, echt een uitdaging (maar geen wedstrijd hoor!).

Groetjes, Marleen

carolien reindertsen

#13
Echt een leuk initiatief Marleen...Buren is mijn eigen gemeente overigens...En ik doe gewoon mee, eens zien hoe ver ik kom met mijn waarnemingen..Leuke uitdaging!!!! Zet me maar op de lijst!!!!

Vincent Sanders

Citaat van: M. Baltus op december 05, 2011, 21:10:16 PM
Citaat van: Vincent Sanders op december 05, 2011, 20:59:17 PM
Zet duffelt er maar bij voor mij, in het andere topic kan je mijn gemeente gewoon laten staan

Hallo Vincent.

Ik heb je erbij gezet. Klopt het dat het Duffelt gemeente is of bedoel je een werkgebied?
Bovenaan staat nu gemeente, als het werkgebied moet zijn zal ik het later weer aanpassen.

1000 soorten voor Duffelt voor 2012?

Groetjes, Marleen

Je hebt het goede gebied geselecteerd.
1000 soorten is goed, maar weet nu al dat ik het niet ga halen :P
Gr,
Vincent Sanders

Botervlieg

Citaat van: carolien reindertsen op december 05, 2011, 21:41:03 PM
Echt een leuk initiatief Marleen...Buren is mijn eigen gemeente overigens...En ik doe gewoon mee, eens zien hoe ver ik kom met mijn waarnemingen..Leuke uitdaging!!!! Zet me maar op de lijst!!!!

Carolien, je staat in dit topic erbij.  :duim:

Botervlieg

Citaat van: Vincent Sanders op december 05, 2011, 22:30:07 PM
Je hebt het goede gebied geselecteerd.
1000 soorten is goed, maar weet nu al dat ik het niet ga halen :P

Oke, dan staat het goed.

Ach, het is geen wedstrijd, 1000 niet halen is geen ramp.

Het doel is vooral dat je extra goed in het gebied gaat kijken,
zodat je meer waarneemt van alles wat er is.

Succes in elk geval!

Botervlieg

Ik heb mezelf ook erbij gezet met de AWD als gebied.

Wil er zelf vaker naar toe dan ik afgelopen jaar heb gedaan. En met waarnemingen gaat het redelijk snel daar.

Groetjes, Marleen

Wouter van der Ham

Ik wil ook hier graag met meedoen, met het gebied De horsten : http://waarneming.nl/gebied/toppers/8077?g=1&year=2012
Hier wil ik gaan voor 600 soorten, maak in het andere topic van gemeente er maar 800 van, een echte uitdaging!
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Botervlieg

Citaat van: wouteren3 op december 06, 2011, 16:16:16 PM
Ik wil ook hier graag met meedoen, met het gebied De horsten : http://waarneming.nl/gebied/toppers/8077?g=1&year=2012
Hier wil ik gaan voor 600 soorten, maak in het andere topic van gemeente er maar 800 van, een echte uitdaging!

Hallo Wouter,

In dit topic sta je erbij. In het andere topic de 800 aangepast.

Groetjes, Marleen

stefanhageman

Citaat van: carolien reindertsen op december 05, 2011, 20:47:52 PM
Citaat van: stefanhageman op december 05, 2011, 19:16:20 PM
Nou deze kans grijp ik aan en doe dan ook graag mee voor het werkgebied Schouwen. Ik ben daar toch zo'n beetje de helft van het jaar en heb daar in kortere meer soorten bij elkaar.

Stefan, je bent toch een Tielenaar?lijkt het je wat als jij en ik de regio west-betuwe voor onze rekening nemen??En dan met 500-750 waarnemingen??lijkt me een leuke uitdaging..groetjes Carolien p.s. Marleen, leuk idee hoor!!



Ja, geboren en getogen in Tiel. Ik vind het een goed idee zolang het naast elkaar kan bestaan met de Werkgroep Schouwen, dit omdat ik de gemeente Tiel ook al voor m'n rekening neem. Is er trouwens zoiets als een werkgroep West-Betuwe?
Stefan Hageman


Botervlieg

Citaat van: stefanhageman op december 06, 2011, 17:01:10 PM
Citaat van: carolien reindertsen op december 05, 2011, 20:47:52 PM
Citaat van: stefanhageman op december 05, 2011, 19:16:20 PM
Nou deze kans grijp ik aan en doe dan ook graag mee voor het werkgebied Schouwen. Ik ben daar toch zo'n beetje de helft van het jaar en heb daar in kortere meer soorten bij elkaar.

Stefan, je bent toch een Tielenaar?lijkt het je wat als jij en ik de regio west-betuwe voor onze rekening nemen??En dan met 500-750 waarnemingen??lijkt me een leuke uitdaging..groetjes Carolien p.s. Marleen, leuk idee hoor!!



Ja, geboren en getogen in Tiel. Ik vind het een goed idee zolang het naast elkaar kan bestaan met de Werkgroep Schouwen, dit omdat ik de gemeente Tiel ook al voor m'n rekening neem. Is er trouwens zoiets als een werkgroep West-Betuwe?

Als jullie mij een link van het gebied kunnen geven vind ik het prima om jullie erbij te zetten.

jillisroos

Hallo,

ik wil graag mee doen voor wassenaar - lentevreugd en ik zet in op 600 Soorten

Botervlieg

Citaat van: jillisroos op december 06, 2011, 17:09:06 PM
Hallo,

ik wil graag mee doen voor wassenaar - lentevreugd en ik zet in op 600 Soorten

Hallo Jillis,

Leuk dat je mee wilt doen! Ik heb je bij het lijstje erbij gezet!  :duim:

WimV

Ik woon ook in Tiel. De gemeente is redelijk groot met behoorlijk wat biotopen die over het algemeen redelijk tot goed ontwikkeld zijn. Alleen aan planten kom je dan al gauw rond de 600-700 soorten schat ik, dus die 1000 soorten zal niet zo moeilijk zijn. Overigens geldt dit voor de gemeente Buren waarschijnlijk ook wel. Minder variatie, maar sommige biotopen veel beter ontwikkeld.
Ik doe echter niet mee. Heb andere bezigheden.

Groetjes,
Wim

Botervlieg

Bedankt voor je leuke berichtje Wim!

Ramon, je staat erbij!
Als ik vragen mag, bij welke ingang ga je de AWD in? Oase? Zandvoortselaan? etc...

Groetjes, Marleen

Botervlieg

Oke. Ik start eigenlijk altijd bij Zandvoortselaan.

Maar wellicht kunnen we komend jaar eens samen gaan waarnemen als je dat zou willen.

Groetjes Marleen

Botervlieg

Goedemorgen allemaal,

Vandaag is het begin van de 1000 soorten in je favoriete gebied!

Heel veel succes en plezier en laat af en toe hier even horen hoe het gaat, stel vragen, wissel ideeën uit, etc.

Denken jullie eraan? Het is géén wedstrijd en voeg zovaak mogelijk een (of meer) foto('s) toe bij je waarneming!

Groetjes, Marleen

Vincent Sanders

Gr,
Vincent Sanders

Botervlieg

Citaat van: Vincent Sanders op januari 01, 2012, 14:30:25 PM
Zal de eerste pimpelmees invoeren :P

Helemaal goed, haha. Tja, je moet ergens mee beginnen. Ik heb em trouwens nog niet gespot vandaag.