Project Crowdfunding merchandise

Gestart door hiskodevries, oktober 04, 2011, 11:00:49 AM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Goed Nieuws. Het lijkt de KNNV een zeer goed idee.
Over drie weken meer , want dan hebben we een overlegje met ze gehad.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

petermeer

Is ook wel een toffe vereniging!  :duim:   ;D
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Michiel en Milka

Even een paar tips: let bij de caps wel op de kwaliteit. Ik heb een keer petten gehad van 0,94 inkoop (of zoiets), maar die waren na twee maanden zo verkleurd dat ik hem niet meer mocht dragen.  :)

En is een pen icm de mogelijkheid tot info iets? zie http://bannerpen.nl/
Je kunt gratis een proefpen aanvragen.
Wel een stukje duurder (en prijzen waarschijnlijk ex BTW), maar ook wel heel leuk natuurlijk.  ;)
Groet, Michiel

hiskodevries

mensen, vandaag met de KNNV gesproken over het eventueel "regelen" van de waarneming.nl merchandise
Dat is geen probleem, maar hij waarschuwt wel dat je te maken hebt met behoorlijke overheadkosten omdat de volledige handling uitbesteed wordt.
Voor elke bestelling geldt dat deze zowiezo 3,5 euro kost.
dus als je een pen voor 1 euro verkoopt + verzendkosten levert dat -2,50 euro op.
Samengevat komen dus alleen wat duurdere artikelen in aanmerking en moet je een behoorlijk volume halen wil je wat verdienen


Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

Citaat van: hiskodevries op oktober 27, 2011, 16:20:14 PM
mensen, vandaag met de KNNV gesproken over het eventueel "regelen" van de waarneming.nl merchandise
Dat is geen probleem, maar hij waarschuwt wel dat je te maken hebt met behoorlijke overheadkosten omdat de volledige handling uitbesteed wordt.
Voor elke bestelling geldt dat deze zowiezo 3,5 euro kost.
dus als je een pen voor 1 euro verkoopt + verzendkosten levert dat -2,50 euro op.
Samengevat komen dus alleen wat duurdere artikelen in aanmerking en moet je een behoorlijk volume halen wil je wat verdienen

Oke, daar moet dan even goed over nagedacht worden hoe dat goed/handig aangepakt kan worden.

vuurvlinder

Het is hier aardig rustig. Is er al iets concreets gedaan?
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Botervlieg

Citaat van: vuurvlinder op oktober 27, 2011, 20:53:02 PM
Het is hier aardig rustig. Is er al iets concreets gedaan?

Er is een site gezocht waar eventueel pennen besteld zouden kunnen worden.
Meer info

Groetjes, Marleen

vuurvlinder

Citaat van: M. Baltus op oktober 27, 2011, 20:54:31 PM
Citaat van: vuurvlinder op oktober 27, 2011, 20:53:02 PM
Het is hier aardig rustig. Is er al iets concreets gedaan?

Er is een site gezocht waar eventueel pennen besteld zouden kunnen worden.
Meer info

Groetjes, Marleen

Dat was 3 weken geleden, inmiddels al wat gevonden?
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Botervlieg

Citaat van: vuurvlinder op oktober 27, 2011, 21:03:00 PM
Citaat van: M. Baltus op oktober 27, 2011, 20:54:31 PM
Citaat van: vuurvlinder op oktober 27, 2011, 20:53:02 PM
Het is hier aardig rustig. Is er al iets concreets gedaan?

Er is een site gezocht waar eventueel pennen besteld zouden kunnen worden.
Meer info

Groetjes, Marleen

Dat was 3 weken geleden, inmiddels al wat gevonden?

Ja, die link die daar in dat stukje tekst staat. Ik weet niet of dat iets is waar we verder mee kunnen, ik persoonlijk kon niet iets beters vinden voor een prijs die ik schappelijk vind, maar wellicht iemand anders wel.

Of begrijp ik je vraag niet goed?

Groetjes, Marleen

vuurvlinder

Citaat van: M. Baltus op oktober 27, 2011, 21:13:04 PM
Citaat van: vuurvlinder op oktober 27, 2011, 21:03:00 PM
Citaat van: M. Baltus op oktober 27, 2011, 20:54:31 PM
Citaat van: vuurvlinder op oktober 27, 2011, 20:53:02 PM
Het is hier aardig rustig. Is er al iets concreets gedaan?

Er is een site gezocht waar eventueel pennen besteld zouden kunnen worden.
Meer info

Groetjes, Marleen

Dat was 3 weken geleden, inmiddels al wat gevonden?

Ja, die link die daar in dat stukje tekst staat. Ik weet niet of dat iets is waar we verder mee kunnen, ik persoonlijk kon niet iets beters vinden voor een prijs die ik schappelijk vind, maar wellicht iemand anders wel.

Of begrijp ik je vraag niet goed?

Groetjes, Marleen

Mijn vraag was of er al iets concreets gedaan was, maar uit je antwoord maak ik op dat dit project al 3 weken stil ligt.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Botervlieg

Citaat van: vuurvlinder op oktober 27, 2011, 21:29:23 PM
Citaat van: M. Baltus op oktober 27, 2011, 21:13:04 PM
Citaat van: vuurvlinder op oktober 27, 2011, 21:03:00 PM
Citaat van: M. Baltus op oktober 27, 2011, 20:54:31 PM
Citaat van: vuurvlinder op oktober 27, 2011, 20:53:02 PM
Het is hier aardig rustig. Is er al iets concreets gedaan?

Er is een site gezocht waar eventueel pennen besteld zouden kunnen worden.
Meer info

Groetjes, Marleen

Dat was 3 weken geleden, inmiddels al wat gevonden?

Ja, die link die daar in dat stukje tekst staat. Ik weet niet of dat iets is waar we verder mee kunnen, ik persoonlijk kon niet iets beters vinden voor een prijs die ik schappelijk vind, maar wellicht iemand anders wel.

Of begrijp ik je vraag niet goed?

Groetjes, Marleen

Mijn vraag was of er al iets concreets gedaan was, maar uit je antwoord maak ik op dat dit project al 3 weken stil ligt.

Ja, dat klopt. Sorry voor mijn onduidelijke reactie.

Jarinka

Wat de petten en mutsen betreft ligt alles klaar om besteld te worden, inclusief website van de drukker. Het wachten was op een berichtje van Hisko over de webshop.
€3,50 per bestelling is trouwens wel erg veel :(
Groeten, Jarinka Heijink

Botervlieg


Alex Kwak

Citaat van: Jarinka op oktober 27, 2011, 21:40:01 PM
Wat de petten en mutsen betreft ligt alles klaar om besteld te worden, inclusief website van de drukker. Het wachten was op een berichtje van Hisko over de webshop.
€3,50 per bestelling is trouwens wel erg veel :(

En de 'ouderwetse' manier? Paar foto's op een site, een rekeningnummer om geld op over te maken en de petjes etc worden naar je verstuurd?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Botervlieg

Citaat van: Alex Kwak op oktober 27, 2011, 21:42:59 PM
Citaat van: Jarinka op oktober 27, 2011, 21:40:01 PM
Wat de petten en mutsen betreft ligt alles klaar om besteld te worden, inclusief website van de drukker. Het wachten was op een berichtje van Hisko over de webshop.
€3,50 per bestelling is trouwens wel erg veel :(

En de 'ouderwetse' manier? Paar foto's op een site, een rekeningnummer om geld op over te maken en de petjes etc worden naar je verstuurd?

Dan moet iemand dat vrijwillig (?) doen en blijven doen. En als de een de petjes heeft de ander de pennen, weer een ander wat anders, dan heb je meerdere keren verzendkosten. Voor één persoon is alles in zijn/haar bezit hebben en versturen wellicht veel werk en ruimte in huis (als het goed loopt / meerdere dingen te koop zijn). Als meerdere mensen het doen, moet Hisko in die mensen allemaal wel vertrouwen hebben dat dat goed gaat. Dat iemand niet (om wat voor reden dan ook) het geld in eigen zak steekt etc.

Om de 3,50 te vermijden zou ik dit wel een beter idee vinden, maar ik twijfel of dat een ideale oplossing is.

Groetjes, Marleen


hiskodevries

Citaat van: optilete op oktober 27, 2011, 22:52:35 PM
Misschien wil iemand dat wel vrijwillig doen voor 3 euro..scheelt weer 50 cent.. ;-)
dat willen we juist voorkomen. Volgens mij in deze discussie al aan bod gekomen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0