Wie weet welke roofvogel dit is?

Gestart door Feddy, september 13, 2011, 17:29:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

Feddy

Deze roofvogel in Amelisweerd Utrecht gezien vandaag. Ik heb het idee dat het geen buizerd is. Maar welke roofvogel is het wel?  :rolleye:

Alvast bedankt!
Feddy Rinkema

Maarten Hotting

Groet,
Maarten

gert95

nee hoor, dit is een zwarte wouw: 6 vingers, gehoekte staart, en wrikt met staart.
groeten Gert,

frankneijts

Citaat van: gert95 op september 18, 2011, 09:27:52 AM
nee hoor, dit is een zwarte wouw: 6 vingers, gehoekte staart, en wrikt met staart.

Toch nog maar 's goed kijken (tellen..) Gert en wrikken met de staart doen méér roofvogels dan alleen wouwen, bijv. Bruine Kiekendieven.... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

gert95

oke, maar wat is nu het sluitende argument voor bkiek??
groeten Gert,

frankw

De kleur en zn vorm.. 8)

Misschien is het ook handig om niet zo stellig te reageren als je niet helemaal thuis bent in de materie.. :angel:

gert95

de enige kleur die ik zie is de wat lichtere kop wat gewoon klopt bij zwarte wouw
en qua vorm lijkt het me ook een zw. wouw (zie bijlage)

ik mag toch gewoon om een argument vragen waarom dit zeker weten een bkiek is?
groeten Gert,

frankw

Vragen mag natuurlijk altijd, maar vooralsnog zeg jij heel stellig "Zwarte Wouw" zonder daar zelf echt een kenmerk voor te noemen. 6 vingers heeft ie duidelijk niet. En zoals Frank N al schreef doen meer vogels 'wrikken' met de staart. Ook lijkt de vogel op jouw foto mi niet op de foto in dit topic..

Nu heeft de vogel in dit topic een rossige onderzijde, bijna geheel lichte ondervleugels met donkere handpennen, een lichte staart en idd een wat lichtere kop, allen prima voor een man Bruine Kiekendief.

Oenanthe

Wat is wrikken met de staart? En hoe zie je dat op de foto?
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Jeroen Nagtegaal

Op en neer gaan/sturen met de staart. Denk afkomstig uit het roeien: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wrikken
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

gert95

Citaat van: frankw op september 18, 2011, 11:25:47 AM
Vragen mag natuurlijk altijd, maar vooralsnog zeg jij heel stellig "Zwarte Wouw" zonder daar zelf echt een kenmerk voor te noemen. 6 vingers heeft ie duidelijk niet. En zoals Frank N al schreef doen meer vogels 'wrikken' met de staart. Ook lijkt de vogel op jouw foto mi niet op de foto in dit topic..

Nu heeft de vogel in dit topic een rossige onderzijde, bijna geheel lichte ondervleugels met donkere handpennen, een lichte staart en idd een wat lichtere kop, allen prima voor een man Bruine Kiekendief.

oke, het is duidelijk, bedankt!
groeten Gert,

Oenanthe

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op september 18, 2011, 11:41:14 AM
Op en neer gaan/sturen met de staart. Denk afkomstig uit het roeien: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wrikken

Het is me een raadsel hoe je dat op een foto kunt zien. Tenzij die bij Harry Potter op het dressoir staat ;D
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Oenanthe op september 18, 2011, 16:47:22 PM
Het is me een raadsel hoe je dat op een foto kunt zien.

Volgens mij aan de totaal andere hoek van de staart tov de vleugels...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Oenanthe

Dan had Gert wel een zeer vooruitziende blik.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

HPM

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 18, 2011, 17:11:04 PM
Citaat van: Oenanthe op september 18, 2011, 16:47:22 PM
Het is me een raadsel hoe je dat op een foto kunt zien.

Volgens mij aan de totaal andere hoek van de staart tov de vleugels...

Misschien heb ik wat gemist maar het het ontgaat me in ieder geval welk determinatiekenmerk van de vogel je hier illustreert.
Herman van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Is gewoon allemaal in volgorde. Geen determinatie dus maar over het wrikken met de staart.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com