Bronskopeend met nog iets?

Gestart door Justin Jansen, februari 14, 2011, 12:00:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Justin Jansen

Zie op de homepagina van http://www.vwgnoordwestachterhoek.nl/

Wie een idee, snavel lijkt me lang voor Bronskopeend, ook de kopkleur klopt niet evenals de lengte van de nekveren.... Maar wellicht zit ik helemaal mis?
M.v.g., Justin Jansen


frankneijts

Citaat van: Justin Jansen op februari 14, 2011, 12:00:14 PM
Zie op de homepagina van http://www.vwgnoordwestachterhoek.nl/

Wie een idee, snavel lijkt me lang voor Bronskopeend, ook de kopkleur klopt niet evenals de lengte van de nekveren.... Maar wellicht zit ik helemaal mis?

Ik zie zo gauw niet wat er verkeerd is voor een (zuivere) Bronskoptaling? Foto's genoeg waarop die snavel en nekveren ook zo lang zijn en de kopkleur lijkt me prima. Een hybride x Wilde Eend zie ik er al helemaal niet in........
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

lennartv

Poten en vleugels (lastig te beoordelen in zit) lijken in ook in orde dus wie weet!?
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Folkert Jan

Ook hier maar even: iemand die de exacte locatie weet? Ik kan die site niet openen
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Justin Jansen

Citaat van: rnbflavour op februari 14, 2011, 20:59:57 PM
Ook hier maar even: iemand die de exacte locatie weet? Ik kan die site niet openen
Telpost de Hooge Weide in Lochem, en dan op de oever van het Twenthekanaal, preciezer weet ik het ook niet.
M.v.g., Justin Jansen


RWester

#5
Wat ik zo over de trektelpost kan vinden is een ligging langs Twentekanaal, vanaf Lochem de 'eerste brug naar Almen' over Twentekanaal. De mogelijkheden naar het westen vanuit Lochem zijn dan de eerste straat/brug Dochterenseweg, de tweede brug/straat Ehzerallee....

(schaarse info via forum vogelwerkgroep NW Achterhoek geplukt) 

Edit: gezien Googlemaps zou kruising Dochterenseweg/Kanaalweg/Twentekanaal meest voor de hand liggende kunnen zijn...)
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


pwolf

in ieder geval heeft hij al zijn handpennen nog..

pim
Pim Wolf, Vlissingen

Rikstar

dat gold gelukkig voor jullie ook voor die Siberische Taling  ;)

Citaat van: pwolf op februari 14, 2011, 21:28:21 PM
in ieder geval heeft hij al zijn handpennen nog..

pim
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

lennartv

Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Jurrien van Deijk

Zojuist een flink stuk van het kanaal gecheckt, maar naast een hoop wilde en tafeleenden was het rustig
Vriendelijke groeten,

Jurriën van Deijk

Ted van der Knaap

Citaat van: jurrien van deijk op februari 15, 2011, 11:28:20 AM
Zojuist een flink stuk van het kanaal gecheckt, maar naast een hoop wilde en tafeleenden was het rustig

Vlakbij het Twentekanaal loopt ook het slingerende riviertje de Berkel, toevallig was ik er 3 dagen geleden en heb er in de buurt gestruind...  ...misschien 'n mogelijkheid dat ie, een stukje verderop, daar naartoe is gevlogen.

(...altijd leuk om dit nieuws dan te vernemen als je er net weer weg bent!)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Justin Jansen

Vogel zat in de buurt van Krakeenden was schuw en vloog goed. zal ingediend worden bij de CDNA.
M.v.g., Justin Jansen


Max Berlijn

Van wie weet je dat?, dan houd ik het in de gaten, mogelijk ook nog even zoeken, waar??

Gr Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

Gert Ottens

Citaat van: lennartv op februari 15, 2011, 10:06:53 AM
Wie ontdekt 'm vandaag terug?

Het uiterste oosten van Nederland als onverwachte hotspot voor Oost-Siberische dwaalgasten met zwemvliezen? Eerst de SibTaling van Almelo, nu dit!  ;) 

Jurrien van Deijk

Citaat van: Justin Jansen op februari 15, 2011, 15:18:55 PM
Vogel zat in de buurt van Krakeenden was schuw en vloog goed. zal ingediend worden bij de CDNA.

wij hadden in de 2 uur dat we aanwezig waren maar 2 krakeenden gezien. In die 2 uur hebben we ongeveer 10 kilometer van het kanaal gecheckt.
Vriendelijke groeten,

Jurriën van Deijk

lennartv

Is de locatie die is aangegeven op dba de exacte locatie? Anders misschien even aan de waarnemer vragen waar hij 'm precies heeft gezien? Ik hoop dat ie nog teruggevonden wordt! Veel succes met zoeken :duim:
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Justin Jansen

Citaat van: Max Berlijn op februari 15, 2011, 16:41:36 PM
Van wie weet je dat?, dan houd ik het in de gaten, mogelijk ook nog even zoeken, waar??

Gr Max
De fotograaf is een collega van me!
M.v.g., Justin Jansen