eeuwige provincielijst

Gestart door rogierschinkel, februari 12, 2011, 10:47:30 AM

Vorige topic - Volgende topic

rogierschinkel

eeuwige daglijst...
eeuwige maandlijst...
nu ook eeuwige jaarlijst.
Heerlijk, ik hou van dit soort lijstjes.
Maar zou er ook niet een eeuwige provincielijst kunnen komen, waarin precies wordt bijgehouden welke soort je in welke provincie hebt gezien?

Rick_Karsenbarg

Kun je in principe al zien op de provinciesites toch? En bijvoorbeeld levenslijst aanklikken en dan de gewenste provincie selecteren
mvg,

Rick



Wat voor de rups het eind van zijn leven is, is voor de wijze een vlinder

rogierschinkel

Ja, dat is waar maar dan moet je per provincie kijken.
Ik bedoel een lijst waar alle provincies naast elkaar staan en waarin aangevinkt staat welke soort je in welke provincie hebt gezien.
(dus net zoals de maandlijst waar alle maanden naast elkaar staan)
Dus een lijst waarin je direct het hele overzicht hebt.

HPM

Je kan ook per provincie alle gebieden weergeven, en alle uurhokken en alle kilometerhokken. En een overzicht per week is ook handig. En per dag. Waar eindigt zo'n totaaloverzicht?
Herman van der Meer

nielsyese

Citaat van: HPM op februari 12, 2011, 12:56:08 PM
Je kan ook per provincie alle gebieden weergeven, en alle uurhokken en alle kilometerhokken. En een overzicht per week is ook handig. En per dag. Waar eindigt zo'n totaaloverzicht?
Mee eens. Je kan je soortenlijst per provincie al bekijken, omdat nu ook nog in de vorm van een 'Eeuwige lijst' te gaan doen. Ik denk dat de meesten daar ook  niet naar zullen kijken. Dag-, maand- en jaarlijst spreekt veel mensen wel aan, maar provincielijst?? ???
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

wouterbosgra


HPM

Citaat van: wouterbosgra op februari 12, 2011, 21:18:45 PM
Citaat van: hiskodevries op februari 12, 2011, 14:17:41 PM
eeuwige Uurlijst?

ik ben voor!!!!  ;D

Dan kan je eindelijk zien welke soorten je allemaal om 2 uur 's nachts hebt gezien.

Herman van der Meer

GertJ

Citaat van: nielsyese op februari 12, 2011, 13:58:32 PM
Citaat van: HPM op februari 12, 2011, 12:56:08 PM
Je kan ook per provincie alle gebieden weergeven, en alle uurhokken en alle kilometerhokken. En een overzicht per week is ook handig. En per dag. Waar eindigt zo'n totaaloverzicht?
Mee eens. Je kan je soortenlijst per provincie al bekijken, omdat nu ook nog in de vorm van een 'Eeuwige lijst' te gaan doen. Ik denk dat de meesten daar ook  niet naar zullen kijken. Dag-, maand- en jaarlijst spreekt veel mensen wel aan, maar provincielijst?? ???
En toch ken ik in mijn omgeving aardig wat mensen die een provincielijst bijhouden en voor een nieuwe ook in actie komen!
Groet Gert Jager

Maarten Hotting

Ik vind een eeuwige provincielijst ook niet eens zo´n heel gek idee!
Groet,
Maarten

GijsB

maar je kan toch gewoon bij je levenslijst de provincie selecteren die je wilt bekijken, ik zie niet in wat er dan nog verandert moet worden
Gijs

Jarinka

Citaat van: dralion13 op februari 15, 2011, 14:27:50 PM
maar je kan toch gewoon bij je levenslijst de provincie selecteren die je wilt bekijken, ik zie niet in wat er dan nog verandert moet worden
Het gaat erom dat je kunt vergelijken welke soorten je in welke provincies hebt gezien. Hetzelfde als de jaarlijst, maar dan met provincies in plaats van jaren. Dan zie je OK staan bij de provincies waar je een bepaalde soort al hebt.
Groeten, Jarinka Heijink

HPM

Citaat van: Jarinka op februari 15, 2011, 17:45:13 PM
Citaat van: dralion13 op februari 15, 2011, 14:27:50 PM
maar je kan toch gewoon bij je levenslijst de provincie selecteren die je wilt bekijken, ik zie niet in wat er dan nog verandert moet worden
Het gaat erom dat je kunt vergelijken welke soorten je in welke provincies hebt gezien. Hetzelfde als de jaarlijst, maar dan met provincies in plaats van jaren. Dan zie je OK staan bij de provincies waar je een bepaalde soort al hebt.

En wat zegt dat dan? Bij een vergelijkende jaarlijst kan ik me nog iets voorstellen, maar  een provincielijst ?
Er zullen toch maar bijzonder weinig mensen zijn die alle provincies even inventief bezoeken en waarvoor zo'n lijst misschien enig nut zou kunnen hebben.
Ik kan me ook nog wel voorstellen dat je het eens een keertje zou willen zien, maar dat lijkt me niet belangrijk genoeg om daarvoor in Waarnemingen voorzieningen te treffen. Programmeerwerk, serverbelasting ...

Voor meer inzicht in waar je geweest bent kan je als je bent ingelogd ook deze experimentele kaart gebruiken: http://waarneming.nl/user_gmap_xx.php
Resoluties van 1, 5 en 10 km zijn mogelijk. Als je op een hok klikt kan je kiezen voor een lijst met je soorten of een lijst met je waarnemingen. Je kan ook voor een enkele soortgroep of soort  kiezen. Als je een soort kiest kan je dus precies zien in welke provincies je die hebt waargenomen.

Je kan ook een csv-export van je waarnemingen doen en ze in een spreadsheet zetten. Alleen al door op verschillende manieren sorteren kan dat veel inzicht geven en het is ook nog mogelijk om elk soort lijstje en rapport te genereren dat maar in je hoofd opkomt.
Met een kml-export van je waarnemingen kan je ze in Google Earth opnemen en dan kan je nog veel meer dingen zien.
In beide gevallen moet je er natuurlijk wel zelf iets voor doen.

Herman van der Meer

hiskodevries

puur voor de lol gemaakt http://waarneming.nl/epl.php
weet nog niet of ik dat scherm ook in het menu hang of weer om zeep help
in nl laat die alle provincies zien
in observado schakelt die over op landen en toont die alleen de landen waar je minimaal 1 soort hebt gezien, maar dat is nog niet tot mijn tevredenheid, als je maar in 1 land bent geweest is alles blauw.
Doneren maar
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jan vH

Mooi lijstje!  :duim:

Alleen staan de exoten er wel tussen.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

HPM

Citaat van: Jan vH op februari 18, 2011, 17:04:34 PM
Mooi lijstje!  :duim:

Alleen staan de exoten er wel tussen.

Ik wil een provincielijst mét exoten.
Herman van der Meer

Erik van Dijk

#16
Geweldig.

Een paar jaar terug heb ik dit verzoekje al eens ingediend maar nu is ie er.

:duim: :duim:


Hij leest wel lastig van links naar rechts door de vele open ruimte. Een oplossing met gekleurde balken of zo.

maar een export naar excel via een txt-bestand en vervolgens met filter doet wonderen :micro:
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

petermeer

Citaat van: antimoon op februari 18, 2011, 21:16:04 PM... Hij leest wel lastig van links naar rechts door de vele open ruimte. ...
Ziet er inderdaad heel goed uit.  :duim:
Misschien de provincies afkorten naar UT, NH, FR, et cetera.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Jan vH

Citaat van: HPM op februari 18, 2011, 18:25:13 PM
Citaat van: Jan vH op februari 18, 2011, 17:04:34 PM
Mooi lijstje!  :duim:

Alleen staan de exoten er wel tussen.

Ik wil een provincielijst mét exoten.

Ik heb er ook niet echt problemen mee, maar boven de lijst staat "Exclusief  ondersoorten, exoten en hybriden", en dat klopt dus niet.  ;)
Jan van Harten
Validator Plantengallen

hiskodevries

dat willen we niet, alle troep d'r uit
nog even caching ingebouwd naam van de lijst aangepast voor observado
Neem deze gebruiker maar even als ijkpunt http://waarneming.nl/epl.php?user=11857
Wie heeft meer 'punten' ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

petermeer

Een heel klein puntje dan.  ;)   
Er is iets met de uitlijning van de kolommen LI en ZL.

Voor de rest.  :duim: :duim:
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

hiskodevries

Citaat van: petermeer op februari 21, 2011, 11:59:47 AM
Een heel klein puntje dan.  ;)   
Er is iets met de uitlijning van de kolommen LI en ZL.

Voor de rest.  :duim: :duim:
niets mis mee, niet mijn schuld dat een hoofdletter I zo smal is
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

rogierschinkel

Fantastisch mooi!!!  :duim:
Ja dat is precies wat ik bedoel!
Ik denk dat je met dit soort lijstjes de site steeds leuker maakt.
ik denk dat dit ook een stimulans is voor de waarnemers om waarnemingen te blijven invoeren.

Rogier Schinkel