Hoofdmenu

Fototellertje

Gestart door janhendriks, januari 14, 2011, 18:58:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

janhendriks

Is het fototellertje tijdelijk uit de vaart?


HPM

Herman van der Meer

janhendriks

Erg jammer. Is voor velen een extra drive.

JanF

Citaat van: janhendriks op januari 14, 2011, 22:52:32 PM
Erg jammer. Is voor velen een extra drive.

Inderdaad, zeer jammer.
met vr. groeten
Jan van de Fliert

Gery

Citaat van: Cees Veenema op januari 15, 2011, 13:28:05 PM
Nu het fototellertje in verband wordt gebracht met de verstoring van de informatieverwerking kan ik niet anders concluderen dan dat de leveranciers van het beste materiaal gezien worden als de grootste veroorzakers.
Op basis van het aantal hits van pakweg de laatste 20 foto's ben ik daar één van.
Het was voor mij een bron van inspiratie om met doorsnee fotomateriaal zover te komen.
Jammer dat dat nu voorbij is.
Ik zal me vanaf nu beperken tot het invoeren van foto's over soorten die ik niet eerder waargenomen heb.

amaai wat een zure reactie...

Gerard Troost

Citaat van: Gery op januari 15, 2011, 13:32:07 PM
amaai wat een zure reactie...
Tja de waarheid is hard.. Ik vind het niet erg, nu zie ik tenminste niet meer dan er geen "hond" geintereseerd is in mijn fotos ;)
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

HPM

Citaat van: gtroost op januari 15, 2011, 15:34:09 PM
Citaat van: Gery op januari 15, 2011, 13:32:07 PM
amaai wat een zure reactie...
Tja de waarheid is hard.. Ik vind het niet erg, nu zie ik tenminste niet meer dan er geen "hond" geintereseerd is in mijn fotos ;)

Dan ben jij vast niet een van de "leveranciers van het beste materiaal"  die Cees Veenema wel zegt te zijn :)
Herman van der Meer

janhendriks

Het pure feit, dat het aantal aangeboden foto's zo explosief is gegroeid in de afgelopen
twee jaar, en daardoor overbelasting van de site heeft veroorzaakt, is toch impliciet het bewijs van de
belangstelling voor de natuurfotografie en het succes van de site "waarneming.nl".
Moet je niet de goeie tools (zoals het fototellertje) weggooien, maar juist verbeteren.

HPM

Er zijn ook wel andere redenen te bedenken voor het succes van Waarneming.nl
Ik vond het tellertje ook leuk, maar voor het invoeren en documenteren van waarnemingen heeft het geen enkel belang, en daar is Waarneming.nl toch voor. Als het tellertje het behoorlijk functioneren van de site bemoeilijkt en er is geen andere oplossing mogelijk dan moet het worden stopgezet. Ik zal er geen waarneming of foto minder door invoeren.
Het is natuurlijk geweldig als mensen hun documentatiefoto's zo goed en zo mooi mogelijk proberen te maken, maar Waarneming.nl is een site mét foto's, niet vóór foto's.
Laten we maar gewoon afwachten of en dan met welke oplossing of alternatief Hisko cs komen.

Herman van der Meer

Maarten Sluijter

Citaat van: HPM op januari 15, 2011, 22:30:43 PM
Er zijn ook wel andere redenen te bedenken voor het succes van Waarneming.nl
Ik vond het tellertje ook leuk, maar voor het invoeren en documenteren van waarnemingen heeft het geen enkel belang, en daar is Waarneming.nl toch voor. Als het tellertje het behoorlijk functioneren van de site bemoeilijkt en er is geen andere oplossing mogelijk dan moet het worden stopgezet. Ik zal er geen waarneming of foto minder door invoeren.
Het is natuurlijk geweldig als mensen hun documentatiefoto's zo goed en zo mooi mogelijk proberen te maken, maar Waarneming.nl is een site mét foto's, niet vóór foto's.
Laten we maar gewoon afwachten of en dan met welke oplossing of alternatief Hisko cs komen.


Mee eens Herman.
.

Gery

Ook mee eens voor de volle 100%

Liever een performante site.

Alle toeters en bellen kunnen leuk zijn, maar het hoofdoel mag niet uit het oog worden verloren.
Gelukkig is dat tot nu toe nog steeds zo!


HPM

Precies. Ik denk dat iedereen gebaat is bij een snel reagerende site. Nu zit ik zowel bij het invoeren als bij het raadplegen toch vaak te wachten op resultaat. Vooral bij het invoeren (van foto's) is dat vervelend omdat ik dan altijd bang ben dat ik opnieuw zal moeten beginnen.
Als het uitschakelen van het tellertje daarbij kan helpen ben ik alleen maar blij.
Herman van der Meer

janhendriks

Wie bepaalt het beleid van de site?
Met deze mensen wil ik een/in discussie.
Ik begrijp de argumenten voor en tegen.

petermeer

Jan, de makers en de eigenaar van waarneming.nl bepalen het beleid. Als je een discussie wilt voeren, prima. Daar is deze discussie voor bedoeld.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

janhendriks

Wie zijn de makers van de site?
Jan

HPM

Herman van der Meer

HPM

Voor het perspectief:
Er zijn nu ruim 11.6 miljoen waarnemingen ingevoerd en ruim 1.2 miljoen foto's. Bron
Omdat er bij veel waarnemingen meerdere foto's zijn ingevoerd (soms veel meer) zal het aantal waarnemingen met foto's wel dik beneden die 9% van het totaal zijn. Misschien is het wel 5%.
Herman van der Meer

janhendriks

Hisco de vries?
Ben jij de man voor onze discussie?

Jan Hendriks

MARIA

Is het wat, een beperking in te stellen: Maximaal 2 foto's invoeren bij een waarneming?
Dat scheelt denk ik al mega veel.
Het is maar een idee. :D
Ik mis het tellertje wel, hoor.
vriendelijke groet,
Maria v Antwerpen

Jarinka

Het is jammer dat het tellertje weg is, maar ik heb liever een site die snel functioneert dan een tellertje. Het gebeurt helaas (te) vaak dat de site een halve minuut aan het laden is. Als dat opgelost is door het verwijderen van het tellertje, dan doe ik het wel zonder het tellertje.
Groeten, Jarinka Heijink

HPM

Citaat van: MARIA op januari 16, 2011, 07:55:43 AM
Is het wat, een beperking in te stellen: Maximaal 2 foto's invoeren bij een waarneming?
Dat scheelt denk ik al mega veel.
Het is maar een idee. :D
Ik mis het tellertje wel, hoor.

Het aantal foto's is niet het probleem maar het aantal keren dat die foto's (tegelijk) worden bekeken. Hisko noemde vorig jaar eens 4000 views in het toen afgelopen kwartier. Dat is meer dan 4 per seconde en het was geen voorbeeld van de maximumbelasting.

Herman van der Meer

hiskodevries

herman schetst de correcte situatie.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

janhendriks

Is het niet kunnen of is het niet willen.
Technisch is het probleem op te lossen.
We zitten in 2011.

Jan

HPM

Citaat van: janhendriks op januari 16, 2011, 09:45:04 AM
Is het niet kunnen of is het niet willen.
Technisch is het probleem op te lossen.
We zitten in 2011.

Jan

Waarom toch zo negatief?  Er is eerder   over gediscussieerd (waar ook jij bij was betrokken) en het is bekend   dat er door gebruikers waarde aan die teller wordt gehecht. Dat blijkt ook nu weer. Als het probleem technisch zou zijn op te lossen zou daarom ongetwijfeld voor die oplossing zijn gekozen in plaats van de teller uit te schakelen.
Maar ondanks de waarde die er door sommigen aan wordt gehecht is het voor de functionaliteit van de site niet meer dan blingbling, vergelijkbaar met een kerstboompiek van 25 kilo.



Herman van der Meer

janhendriks

Niet willen dus.

Jammer

HPM

Herman van der Meer

Gery

Citaat van: janhendriks op januari 16, 2011, 10:38:56 AM
Niet willen dus.

Jammer


In plaats van zo negatief te reageren kun je misschien beginnen met een donatie over te maken zodat er meer en grotere servers kunnen gekocht worden en betere breedbandverbindingen komen naar het internet.

Misschien komt het tellertje dan wel terug...

janhendriks

Goed punt.

Is altijd bespreekbaar.

Jan

Hanno

Citaat van: HPM op januari 16, 2011, 09:06:20 AM
Het aantal foto's is niet het probleem maar het aantal keren dat die foto's (tegelijk) worden bekeken. Hisko noemde vorig jaar eens 4000 views in het toen afgelopen kwartier. Dat is meer dan 4 per seconde en het was geen voorbeeld van de maximumbelasting.

Ik kan me voorstellen dat het bekijken van veel foto's (tegelijk) een belasting voor een server is, maar dat is wat anders dan het ophogen van een tellertje, wat volgens mij een van de eenvoudigste computerbewerkingen is die er zijn. Ik ben benieuwd of er nu een verbetering merkbaar is, nu de teller uit staat.

Hanno