Forumlayout veranderd?

Gestart door HPM, september 22, 2010, 20:59:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Aangezien ikzelf niets in mijn instellingen heb veranderd moet vandaag de layout wel standaard veranderd zijn. Dat hoeft geen ramp te zijn maar ik vind met name de 'ongelezen'index moeilijker leesbaar. Ik weet niet precies waar het aan ligt. Mogelijk (mede) aan het lettertype. In de topics lijkt er niets veranderd en daar heb ik dan ook geen probleem.
Herman van der Meer

Anne Hueber †

Valt me nu ook op. Lettertype is een stuk moeilijker te lezen en bij profiel enz. vind ik het er niet duidellijker op geworden. Het in- en uitklapmenu vond ik persoonlijk overzichtellijker.

Botervlieg

#2
Citaat van: HPM op september 22, 2010, 20:59:52 PM
Aangezien ikzelf niets in mijn instellingen heb veranderd moet vandaag de layout wel standaard veranderd zijn. Dat hoeft geen ramp te zijn maar ik vind met name de 'ongelezen'index moeilijker leesbaar. Ik weet niet precies waar het aan ligt. Mogelijk (mede) aan het lettertype. In de topics lijkt er niets veranderd en daar heb ik dan ook geen probleem.

Ik wilde eigenlijk hetzelfde opmerken.

Ik vind het persoonlijk niet meer leesbaar omdat er teveel informatie op de pagina staat.
En ook 2 regels per onderwerp.

Al zou alles per nieuw item op 1 regel staan, zou denk ik al schelen,
maar dan nog denk ik teveel informatie op 1 pagina.

Is het een idee om een pagina te maken waarop iedereen zelf kan aanvinken wat hij/zij wel of niet zichtbaar wil hebben?
Even mee denkend aan een oplossing...

Ik gebruik overigens Chrome en heb nog niet in firefox gekeken of het daar beter is...

Edit:
Het in/uitklap menu van het profiel functioneerd niet meer.
In zowel firefox als chrome zijn bovenstaande situaties. Hoewel in firefox de ongelezen berichten iets beter leesbaar zijn.

Groetjes, Marleen




HPM

De browser maakt niet uit. De indexpagina is gewoon anders geworden.
Veel informatie per pagina vind ik helemaal niet erg zolang het maar overzichtelijk is weergegeven, met een heldere indeling.
Die grote zwarte volgnummers voor de berichten zijn volgens mij ook nieuw. Ik vraag me af waarom die zo belangrijk zijn dat ze groot en vet moeten.
Herman van der Meer

Botervlieg

Soms maakt brouwser wel uit. Niet alle browsers ondersteunen alle scripts.

Als je mijn site in IE bekijkt is de pagina "normale" lengte.
Bekijk je het in Chrome dan zit er nog een enorm stuk kale vlakte onder de website.

In dit geval maakt het kennelijk tussen chrome en firefox niet uit.
Ik weet niet hoe de situatie in IE is. Ik heb geen IE.

Groetjes,
Marleen

allartk

#5
Ik heb inderdaad één en ander aangepast om andere probleempjes geïntroduceerd met de upgrade te verhelpen.

Ik zal tzt één ander oppakken (er zijn altijd weer forum hoekjes waar je niet gekeken hebt). Als je iets hebt vermeld dan altijd browser + versie (of maak me blij met een schermafdruk).

En meld welke pagina (url!)
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

Botervlieg

#6
Citaat van: allartk op september 22, 2010, 21:26:43 PM
Ik heb inderdaad ��n en ander aangepast om andere probleempjes ge�ntroduceerd met de upgrade te verhelpen.

Ik zal tzt ��n ander oppakken (er zijn altijd weer forum hoekjes waar je niet gekeken hebt). Als je iets hebt vermeld dan altijd browser + versie (of maak me blij met een schermafdruk).

Deze had ik bij de bugs neer gezet. Sorry, dat was denk ik verkeerde plek.
Met schermvoorbeelden van Chrome (6.0) en firefox (3.0)
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=67839.msg820880.html#msg820880

Dus
- Vreemde tekens worden "vreemd" weergegeven
- Teksten verdwijnen. Ik kon jou tekst alleen lezen in citaat-functie, niet gewoon in op het scherm
- Het nieuw-icoontje doet het ook nog niet.

Groetjes,
marleen

HPM

Citaat van: allartk op september 22, 2010, 21:26:43 PM
Ik heb inderdaad één en ander aangepast om andere probleempjes geïntroduceerd met de upgrade te verhelpen.

Ik zal tzt één ander oppakken (er zijn altijd weer forum hoekjes waar je niet gekeken hebt). Als je iets hebt vermeld dan altijd browser + versie (of maak me blij met een schermafdruk).

En meld welke pagina (url!)

Je weet de indexen toch wel te vinden?  :) Die zijn tamelijk centraal in het forum.
Was de titel van de berichten in de index soms eerst vet, zoals nu bij de gepinde topics nog is?
Nu staan de titels ingeklemd tussen een dikdonker  label "nieuw" en een vette auteursnaam en is daardoor moeilijke te vinden. En dat dan met een andere (kleiner) lettertype denk ik
Herman van der Meer

allartk

in de webwereld is index gelijk aan de voorpagina, om maar te noemen hoe snel het mis gaat in communicatie :)
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

HPM

Het is weer leesbaar! Gelukkig.
Alleen de "voorpagina" (de kale index) ziet er nog raar uit, maar dat is niet zo erg.
Herman van der Meer

ruud_altenburg

#10
Ik krijg een beetje een déjà vu met de update van een paar jaar geleden? In Safari 5 op de Mac nodigt het gebruikte lettertype uit tot de aanschaf van een leesbril. Ook kan ik me die scroll bars herinneren naast de avatars. Ik sluit twee screen shots bij.
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Vincent

Dit lettertype is echt vreselijk druk, graag de vorige weer terug.
Vincent

Marina

Ook de index is nu weer wat rustiger aan de ogen (met én zonder leesbril).
Dank!
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Robert Heemskerk

Forum oogt een stuk ONrustiger(drukker) nu  :rolleye:
De regelafstand is erg klein in relatie met de letter, hierdoor krijg je het gevoel of je geen vaste grond onder je voeten hebt..
Om goed en rustig te kunnen lezen (vooral vanaf beeldschermen) is deze onderlinge verhouding wel belangrijk.

De lengte van de regels zou ik overigens ook niet te groot maken  :rolleye:

groeten Robert,

Menko Vlaardingerbroek

En de foto's staan bij mij op het scherm (Mac, Safari) helemaal rechts, meestal buiten beeld. Dat is lastig.
Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek

allartk

ik voer dit weekeinde een check uit, daarna draagt reageren weer echt iets bij :)
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

Marina

Wat is er nu eigenlijk veranderd op de server?
Er zijn opeens wel veel problemen nu.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Anne Hueber †

Gewoon weer bij het oude, toch? Dat beviel prima en zag er perfekt uit.

Marina

Helemaal eens met Anne.
Daar kon ik tenminste alle bijdragen gewoon lezen, nu mis ik hele stukken.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

ruud_altenburg

#19
Citaat van: allartk op september 23, 2010, 21:48:05 PM
ik voer dit weekeinde een check uit, daarna draagt reageren weer echt iets bij :)


Blijkbaar valt het weekend deze keer op donderdag ;)  Alles weer OK.


EDIT: nee toch niet. Misschien de volgende keer eerst even testen op de test server?  :rolleye:
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

allartk

krijg je met mensen die dingen niet los kunnen laten, onweert toch als een gek dus nog even geen slaap
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

Botervlieg

Citaat van: ruud_altenburg op september 23, 2010, 22:02:17 PM
Citaat van: allartk op september 23, 2010, 21:48:05 PM
ik voer dit weekeinde een check uit, daarna draagt reageren weer echt iets bij :)

Blijkbaar valt het weekend deze keer op donderdag ;)  Alles weer OK.

Ik wil niet intelligent doen maar een "weekend" en een "week-einde" lijken mij euhmz twee verschillende dingen (denk ik)  :micro:

Groetjes,
marleen

Anne Hueber †

Ik word echt helemaal kierewiet van die tekst op de forum-index pagina. Die grote zwarte letters doen me denken aan de tekst van een typemaschine uit de jaren 60 :rolleye:

Robert Heemskerk

Citaat van: Anne Hueber op september 24, 2010, 00:24:52 AM
Ik word echt helemaal kierewiet van die tekst op de forum-index pagina. Die grote zwarte letters doen me denken aan de tekst van een typemaschine uit de jaren 60 :rolleye:

Je bedoelt de American Typewriter Anna?

En gebruik je even zo'n wit correctiepapiertje!
typemaschine? = t y p e m a c h i n e

;D oei, bijna off-topic  ;D

ruud_altenburg

Citaat van: M. Baltus op september 23, 2010, 22:05:12 PM
Ik wil niet intelligent doen maar een "weekend" en een "week-einde" lijken mij euhmz twee verschillende dingen (denk ik)  :micro:

Groetjes,
marleen


Die open deur trap ik met liefde in. En weer on topic: alles nu echt zoals het was!
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

HPM

Ja, het is allemaal weer prima leesbaar. Alsof ik de ramen heb gewassen.

In de Dikke Van Dale staat dat 'weekend' een synoniem is van 'weekeinde' maar niet dat 'weekeinde' een synoniem is van 'weekend'.
Dát noem ik pas intelligent.
Herman van der Meer

Margreet Kwh

Maar de é van  sommige gebruikers ziet er nog steeds uit als Ãcopyrightteken .

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Marina

De index oogt bij mij gelukkig weer prima maar de reacties van Herman en Margreet kan ik nog steeds niet lezen (ook niet in citaatfunctie).
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Anne Hueber †

Citaat van: allartk op september 23, 2010, 22:04:40 PM
onweert toch als een gek dus nog even geen slaap

Wat zo'n onweersbui al niet teweeg kan brengen..... :P
Alles ziet er gelukkig weer normaal uit :duim:

rapunzel

Citaat van: Anne Hueber op september 23, 2010, 21:50:13 PM
Gewoon weer bij het oude, toch? Dat beviel prima en zag er perfekt uit.

Heel graag.
Koos
Koos Ballintijn