Anthocoris en Deraeocoris lutescens ?????

Gestart door harry60, mei 26, 2010, 01:05:47 AM

Vorige topic - Volgende topic

harry60

De eerste foto is niet van te beste kwaliteit, maar het zijn volgens mij 3 Anthocoris waarvan de rode een hele verse net verveld.
Is er nog wat van te maken, het gaat de kant op van nemoralis ?

De 2e foto had ik al bijna Harpocera thoracica van gemaakt, maar ik denk dat het toch een ander soort is, de antenne zijn zo te zien korter lichter en de poten zijn zeker anders.

Heb nog wat rondgekeken en heeft ook wel iets van Deraeocoris lutescens ?
Ik vond beide soorten op esdoorn.

BVD voor alle reakties
Harry
M.Vr.Gr. Harry de Koning

Mark Lammers

nr. 2 zou ik ook op D. lutescens houden..

harry60

Op britishbugs staat hij ook en met excact dezelfde eigenschappen o.a de putjesloze driehoeken op het schild.

Wel bedankt voor het meedenken.

heb vandaag nog even gekeken en kwam nog een paar van de andere tegen, fotos maken van die andere is lastig ze zijn constant in beweging.

Toch een poging.

M.Vr.Gr. Harry de Koning

harry60

#3
vandaag heb ik er een Anthocoris naar huis genomen er zitten er genoeg op de stam van de Esdoorn.
Het is zelfs lastig om een foto te maken als deze niet meer in leven is.
Heb alleen nog maar een foto van de onderkant kunnen maken, met het blote ook kun je bijna niet zien hoe dit ligt.
Heb gelijk maar een liniaal erbij gelegd om de grote te bepalen en dan kom ik op 3mm

Ik ga nog een keer proberen van de andere kant ook een foto te krijgen.

BVD voor reaktie
Harry

De aanhouder wint een foto van de bovenkant, wel een antennelid missend.


M.Vr.Gr. Harry de Koning

Berend Aukema

Temnostethus pusillus. Let op stammen ook eens op de Microphysidae, erg klein, maar in deze tijd algemeen!

harry60

Bedankt voor de naam Berend en ik woon er niet ver vandaan en ik zal kijken of ik nog meer soorten kan vinden op esdoorn.

Gr harry
M.Vr.Gr. Harry de Koning