Onbekende fraaie mot op Bali, Indonesië (6+24)

Gestart door MJE, november 29, 2011, 13:11:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

MJE

Aangetroffen 's avonds op de buitenmuur van mijn jungle house van de prachtige Sarinbuana Eco Lodge, nabij het regenwoud van Mount Batukaru op Bali, Indonesië op 17 oktober 2011.

Heeft iemand enig idee wat voor mot dit is?

Reacties worden bijzonder op prijs gesteld! Alvast bedankt!
Hartelijke groet,
Mark Eising (www.markeisingbirding.com (voorheen: www.markeisingbirding.nl))

MJE

Aangetroffen 's avonds op de buitenmuur van mijn jungle house van de prachtige Sarinbuana Eco Lodge, nabij het regenwoud van Mount Batukaru op Bali, Indonesië op 17 oktober 2011.

Heeft iemand enig idee wat voor mot dit is?

Reacties worden bijzonder op prijs gesteld! Alvast bedankt!
Hartelijke groet,
Mark Eising (www.markeisingbirding.com (voorheen: www.markeisingbirding.nl))

MJE

Ik dacht zelf een Herpetogramma cf. luctuosalis (Crambidae - spilomelinae).

Iemand nog een idee?
Hartelijke groet,
Mark Eising (www.markeisingbirding.com (voorheen: www.markeisingbirding.nl))

Arp

Mark, ik heb ze even samengeveegd - lijkt me redelijk zeker dezelfde soort :)

Heb net wat stoms gedaan, had een paar dingen erbij gezocht, maar op de één of andere manier alles weer dichtgeklikt omdat ik dacht dat ik het afgehandeld had  :-X Anyway, ik mis in vergelijking met de plaatjes die ik vind voor Herpetogramma luctuosalis eigenlijk de vlek in het midden aan de achterrand van de voorvleugels. Ook is de apicale vlek bij jouw beesten iets kleiner driehoekig aan de rand in plaats van groter ovaal/rechthoekig meer naar binnen. Ik had daar wat bijgevonden maar die heet geloof ik "sp." ... Ook waren er nog wat andere geslachten met min of meer vergelijkbare patronen, maar de richting is zeker goed. Ik houd het even op een rode Herpetogramma sp., maar kan zo weer aangepast ...
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

MJE

Dank Arp! De H. luctuosalis lijkt er het meest op, maar ik ben het met je eens dat de vlekken iets anders lijken. Iets wat er meer op lijkt, kon ik echter niet vinden. Vandaar de toevoeging cf.
Hartelijke groet,
Mark Eising (www.markeisingbirding.com (voorheen: www.markeisingbirding.nl))