24-10-2011 ergens in Indonesië

Gestart door Violet (en Remco), november 28, 2011, 18:34:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

Violet (en Remco)

Hier de volgende Indonesische vlinder, ik denk van Flores.
Kan iemand hier iets van een naampje aan geven?

Foto @ Monique van Buuren

Observatie 61958203:

© Monique van Buuren
cf. Lemyra? maculifascia?
Nusa Tenggara Timur, Flores
 
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Arp

Hoihoi,

Denk dat je bij de Aganainae (voorheen Aganaidae) moet kijken (zie ook hier) maar zie ook niet meteen iets passends. Nu geen tijd om te zoeken ...
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Violet (en Remco)

Geen tijd om te zoeken??? Schande  ;D

Zie inderdaad ook niet echt iets vergelijkbaars, maar zal eens kijken of ik ergens verder kan speuren. Lijkt in ieder geval wel de juiste hoek te zijn om te zoeken, thanks maar weer!
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Arp

#3
Voorlopig vind ik Lemyra maculifascia erg dicht in de buurt komen ... dus toch een Arctii(n|d)ae  :rolleyes:

Met die naam vind ik ook deze niet-geprepareerde. Nou maar afvragen of die goed op naam is gebracht ...
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Violet (en Remco)

Citaat van: Arp op november 29, 2011, 20:21:00 PM
Voorlopig vind ik Lemyra maculifascia erg dicht in de buurt komen ... dus toch een Arctii(n|d)ae  ::)

Met die naam vind ik ook deze niet-geprepareerde. Nou maar afvragen of die goed op naam is gebracht ...

Goed gevonden!

Denk dat ik niet helemaal snap hoe die site van je eerste link werkt, want ik kwam niet zo ver...

Vind de 1e link beter lijken dan de 2e, hoewel ze beide overeenkomstige kenmerken hebben. En idd de vraag of e.e.a. goed op naam is gebracht.
We houden het voorlopig op een onzekere Lemyra maculifascia.
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Arp

#5
Citaat van: Violet (en Remco) op november 29, 2011, 21:03:45 PM
Denk dat ik niet helemaal snap hoe die site van je eerste link werkt, want ik kwam niet zo ver...

Mijn slecht. Ik had jullie op het verkeerde been gezet  ;D

Namelijk niet
Citaat van: Arp op november 28, 2011, 19:06:23 PM
Denk dat je bij de Aganainae (voorheen Aganaidae) moet kijken

maar ...

Citaat van: Arp op november 29, 2011, 20:21:00 PM
... dus toch een Arctii(n|d)ae  ::)

Sorry  :-X

Vanaf de beginpagina voor Vlinders klik je er zo doorheen. De Aganainae en Arctiidae zitten beide (sinds kort) in de familie Erebidae


On topic: Met de naam Maenas arescopa die ik als synoniem van Wikispecies geplukt had, kom ik deze "Paralacydes maculifascia"  (Walker, 1855) tegen, die dan weer niet als synoniem genoemd is  :-\

P.S. Linkje naar de observatie voor deze: http://observado.org/waarneming/view/61958203
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)