Onbekende vlinder op Bali, Indonesië (16)

Gestart door MJE, november 18, 2011, 15:46:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

MJE

Aangetroffen in de buurt van Mount Batukaru, Bali, Indonesië op 18 oktober 2011.
Beide lijken op een Chocolate soldier (Junonia iphita), maar ik twijfel.
Wie weet het?
Alvast bedankt!
Hartelijke groet,
Mark Eising (www.markeisingbirding.com (voorheen: www.markeisingbirding.nl))

Mark27

Met vriendelijke groeten,

Mark Schellekens

MJE

Op de foto's die ik heb gezien van E. aconthea zie ik op de ondervleugel een rij zwarte stippen die op mijn foto ontbreken.
Ik heb even flink gezocht en kom op de Malay Viscount - Tanaecia pelea pelea.
Hartelijke groet,
Mark Eising (www.markeisingbirding.com (voorheen: www.markeisingbirding.nl))

edokreuzen


Beste Arp en alle andere vlinderliefhebbers,

Volkomen toevallig stuitte ik vanmorgen op (het bestaan van) dit topic. Daarbij viel mijn blik onder meer op de categorie Dagvlinders 2 - Papilionoidea A. Als aanvulling hierop wil ik met grote dank aan Mark Broeckaert melden dat de foto's van de vlinder(s) op de bovenste rij wat betreft de nummers 7 en 8 vanaf links gerekend meer specifiek omgedoopt kunnen worden van Limenitidinae spp.? naar Tanaecia spec. Zie daartoe zowel de link http://observado.org/waarneming/view/62077306 als http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=200685.0.

Met vriendelijke groet → Edo.
Pluk de dag én haast u langzaam!!

Arp

#4
Edo had bovenstaande bericht toegevoegd aan het overzicht - waarvoor dank :) - maar ik heb het even hierheen verplaatst omdat het betrekking heeft op deze twee vlinders.

Uit één van de door Edo gelinkte topics:
Citaat van: Mark Broeckaert op augustus 21, 2012, 23:36:48 PM
Naast de Tanaecia pelea komt op Bali ook de T. palguna en T. trigerta voor.
Voor mij te lastig om uit te maken wat het is.

Ik maak er in het overzicht voorlopig even Tanaecia sp. van (stond nog op Limenitidinae spp.) - als iemand denkt (vrijwel) zeker te weten dat het pelea moet zijn hoor ik het wel weer :)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

edokreuzen


Beste Arp,

Bedankt voor jouw reactie. Uiteraard heb ik er géén enkel bezwaar tegen dat jij mijn antwoord voor alle overzichtelijkheid naar dit topic verplaatst hebt ;). Ik ben met jou erg benieuwd of "iemand" zeker weet of dit (wellicht?) Tanaecia pelea is :rolleye:
Pluk de dag én haast u langzaam!!