scholeksternest op dak!!

Gestart door meeske, mei 13, 2007, 13:28:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

meeske

ik heb een nest ontdekt op een wel hele gekke plek voor deze vogels. ze zitten boven op een plat dak, waar grint op ligt. ik heb net drie jonkies zien rondscharrelen op de rand van het dak. heel gek gezicht zeg. ouders zie je ook regelmatig. zal kijken of ik een foto kan nemen.

Jan-Pieter

Scholekster broeden wel vaker op platte daken met grind. Scholeksters zijn in staat om voedsel bij de jongen te brengen en kunnen daarom daar broeden. Als de jongen wat ouder zijn zullen ze springen.

MVG JP


Robert

mijn opa en oma hebben dat ook, gebeurt regelmatig
Groeten Robert Pater

Roden(Dr)

meeske

ok, misschien wat laat. ze hebben het nog nooit overleefd. van drie hoog via schuine kant een stuk naar benenden (2 verdiepingen) en daarna nog vanaf 1 hoog naar de grond. ik vindt het zo sneu voor die beestjes. heb eens geprobeert ze vanuit de steeg naar een grasveldje te brengen. denk dat spelende kinderen en katten ook niet hebben geholpen.

Jarinka

Misschien kun je er een berg bladeren of dekens neerleggen als ze bijna uitspringen? Mandarijneenden broeden in bomen die ook behoorlijk hoog zijn, en door de dikke laag afgevallen bladeren wordt de val gebroken.
Of misschien een trampoline ;D
Groeten, Jarinka Heijink

HansP

En dan ook een bordje op het dak dat de jongen juist dáár naar beneden moeten springen.  ;D
Groet,
Hans Pohlmann

hiskodevries

en als ze het wel overleven worden de jongen door omwonenden snel in een doos gepropt en wordt de dierenambulance gebelt.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

M.Haverkamp

Citaat van: hiskodevries op februari 24, 2010, 08:07:08 AM
en als ze het wel overleven worden de jongen door omwonenden snel in een doos gepropt en wordt de dierenambulance gebelt.


Bij mij in de buurt broeden er ieder jaar scholeksters (en visdieven) met redelijk succes op daken van o.a. scholen. Afgelopen jaar vijf paar schol.